آموزش نقره سازی

 آموزش نقره سازی

آموزش نقره سازی و فلزکاری در حال حاضر دو تخصص اصلی برای تولید جواهرات و تبدیل شدن به یک فلزکار ماهر هستند.

تفاوت های اصلی بین این دوره های منحصر به فرد چیست و اگر در این فعالیت ها مهارت پیدا کنید، چه چیزی می توانید تولید کنید؟ نقره‌ساز، صنعتگری ماهر است که جواهرات حرفه‌ای را از فلزات گرانبها (عمدتاً نقره) با استفاده از تکنیک‌ ها و ابزار فلزکاری می ‌سازد.

بسته به مهارت خود، نقره ‌ساز می ‌تواند کسب‌وکار خود را اداره کند، خودش جواهرات بسازد و بفروشد یا به سادگی به عنوان یک فریلنسر کار کند که قطعات سفارشی برای سایر مشاغل جواهرات می‌سازد. ادامه مطلب را در زیر بخوانید تا درک بهتری در این حوزه پیدا کنید.

روش های آموزش نقره سازی

برنامه آموزش نقره سازی یک برنامه آموزشی ملی است که توسط نقره ‌سازان اجرا می ‌شود و از طریق یک مدل آموزشی و یادگیری همتایان دیگر در این حوزه ارائه می ‌شود.

این روند به تقاضای صنعت برای آموزش مهارت به سازندگان پاسخ می دهد و در عین حال نسل بعدی افراد خبره و کاربلد را ایجاد می کند.

هدف ما ایجاد حلقه‌ای از مهارت ‌ها برای محافظت و انتقال مهارت ‌ها و تکنیک ‌های ضروری به آینده است. ما این کار را با بهره گیری از تجربه نقره سازان چیره دست برای آموزش و توسعه محتوای دوره و منابع یادگیری انجام می دهیم.

ما دوره‌ها را با یادگیری حضوری در کارگاه‌ های تخصصی ارائه می ‌کنیم و محیطی حمایتی ایجاد می ‌کنیم که در آن یادگیری، اشتراک‌گذاری مهارت ‌ها و شبکه ‌سازی فراتر از محیط آموزشی ادامه می ‌یابد. حمایت از توسعه و انسجام جامعه نقره‌سازان یکی از جنبه‌های مهم این برنامه است.

ما همچنین فرصت برنامه‌نویسی دیجیتال را برای ارائه پشتیبانی، تسهیل انتقال مهارت‌ها، راهنمایی و یادگیری از طریق دوره‌های آنلاین، سمینارها، منابع و گروه‌های بحث و گفتگو ارائه می‌کنیم. زوم‌های فنی ما بخشی از جنبه جامعه محور نقره‌سازان بریتانیایی معاصر است و برای همه اعضا رایگان است.

آنها فرصتی غیررسمی برای اعضای ما، صرف نظر از مهارتشان، برای به اشتراک گذاشتن دانش و توسعه ارتباطات با دیگر سازندگان است. آنها بر موضوعات فنی مختلف متمرکز هستند و اغلب نتیجه گفتگوهای گروه بحث CBS WhatsApp هستند که در آن اعضا می توانند نکاتی را به اشتراک بگذارند و از مشاوره فنی بپرسند. 

مراحل آموزش نقره سازی و تبدیل شدن به یک نقره ساز

در اینجا مراحل مهم آموزش نقره سازی و تبدیل شدن به یک نقره ساز آورده شده است. کافیست ادامه مطلب را بررسی کنید.

مرحله 1: مدرک لیسانس هنرهای زیبایی کسب کنید

یک کارشناس هنرهای زیبایی ممکن است جنبه‌های اساسی نقره‌کاری، از تاریخ هنر تا تکنیک ‌های عمومی فلزکاری، مانند ریخته‌گری و میناکاری را بررسی کند. تکنیک های طراحی برای آموزش نقره سازی ضروری است.

مهم است که اسمیت نمایشی از شی مورد نظر ایجاد کند تا دقیقاً آنچه را که برای زنده کردن آن مورد نیاز است برنامه ریزی کند. نقره سازان به جای نقره، کار با انواع فلزات را می آموزند، زیرا بسیاری از ساخته های آنها بیش از یک نوع فلز را ترکیب می کند.

برنامه هایی نیز برای کمک به آن ها در جهت ایجاد اولین نمونه کار نقره ای در دسترس هستند. از آنجایی که بسیاری از نقره‌ سازان برای خود وارد تجارت می ‌شوند، بسیاری از آنها داشتن دانش حسابداری و سایر جنبه‌ های عملیات تجاری را مفید می ‌دانند که می ‌توان با گذراندن دوره ‌های بازرگانی به آن دست یافت.

مرحله 2: کارشناسی ارشد هنرهای زیبا کسب کنید

تکمیل برنامه کارشناسی ارشد هنرهای زیبا مستلزم یادگیری تکنیک های پیشرفته نقره سازی و فلزکاری است. برنامه درسی به شکل‌گیری الکتریکی می ‌پردازد، فرآیندی که از فرم ‌های مومی و آبکاری الکتریکی برای ایجاد ظروف توخالی، ظروف و مجسمه ‌ها استفاده می ‌کند.

 

مراحل آموزش نقره سازی

 

این کار به نقره‌سازان مشتاق آزادی بیشتری می دهد تا راه‌های ترکیب بینش خلاقانه خود را با فلزات و سنگ ‌های قیمتی کشف کنند. تخیل و آزمایش در این برنامه تشویق می شود.

مرحله 3: یک نمونه کار را تکمیل کنید

نقره سازان نیز مانند سایر هنرمندان، مدارک خود را به صورت نمونه کار ارائه می کنند. نمونه کارهای هنرمندان آثار و ایده های خود را به صورت دو بعدی از طریق عکس و طرح به نمایش می گذارند. اینها استعداد هنرمندان را به کارفرمایان و مشتریان بالقوه نشان می دهد. از این نمونه کارها برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنید.

مرحله 4: یافتن شغل

در آموزش نقره سازی بسیاری از نقره‌سازان به‌عنوان فریلنسر یا با ایجاد کسب‌وکار خود به تنهایی کار می ‌کنند. صنعتگران نقره‌ساز که طراحی سفارشی انجام می ‌دهند، اغلب برای جواهرفروشی‌ ها کار می‌ کنند.

نقره‌سازان ممکن است برای شرکت ‌های بزرگ‌تر از جمله خرده‌فروشان جواهرات نیز کار کنند.  نقره‌سازان ممکن است به فکر پیوستن به یک سازمان حرفه‌ای باشند. برای نقره‌سازان، سازمان حرفه‌ای شناخته شده ملی، انجمن نقره‌سازان آمریکا  است.

مرحله 5: ادامه آموزش نقره سازی برای پیشرفت شغلی

تکنیک های نقره سازی به سرعت در حال پیشرفت هستند. با شرکت در سمینارها، کارگاه‌ها و برنامه‌ های آموزشی، با آخرین روندها و فناوری‌ ها آشنا شوید. این فرایند فرصت ‌های هنری و تجاری جدیدی را باز می ‌کند. علاوه بر این، افزودن مهارت های بازاریابی، فروش و مدیریت کسب و کار، چشم انداز شغلی و طول عمر را قرارگیری در این حرفه را تقویت می کند.

نکات کلیدی برای آموزش نقره سازی

یاد بگیرید که در وهله اول آموزش نقره سازی را یاد بگیرید. سپس کارگاه جواهرات خانگی خود را راه اندازی کنید، به چه ابزارهای اساسی نیاز دارید؟

1. نحوه نصب تیغه های اره در قاب اره و ایجاد محلول برای جواهرات نقره ای خود

2.     نحوه برش فلز و ساخت یک حلقه لحیم کاری به اندازه

3.     نحوه استفاده از اره جواهر برای برش اشکال و طرح های پیچیده در نقره، مس یا طلا.

دلیل این نیاز در آموزش نقره سازی این است که همه دانش‌ های ایمنی اولیه و مجموعه مهارت ‌های اولیه یکسانی داشته باشند تا کلاس ‌های ارائه‌شده به آرامی و کارآمدتر اجرا شوند.

این برنامه به گونه ای طراحی شده است که مربی مجبور نباشد کلاس را متوقف کند و وقت کلاسی ارزشمندی را برای آموزش عملکرد و ایمنی تجهیزات اولیه، ایمنی کلاس یا مهارت های اساسی رایج در کلاس به فردی در کلاس اختصاص دهد، در حالی که سایر افراد، که آنها را می شناسند، باید منتظر بمانند. 

تکنیک های اساسی برای آموزش نقره سازی

پنج فاکتور ضروری در آموزش نقره سازی برای مبتدیان وجود دارد: طراحی، اره کردن، سوهان کاری، لحیم کاری و تکمیل.

1- شروع کار: موادی که نیاز دارید

• اره، تیغه های اره و موم.

• موادی مانند مداد، کاغذ و چسب را تهیه کنید.

• یک ورق مس، برنج یا نقره 

• یک فایل فلزی

• یک مشعل

• آب تمیز

 

تکنیک های اساسی برای آموزش نقره سازی

 

• لحیم کاری

• انبر مسی

• پارچه تمیز

• تخته لحیم کاری

• انتخاب قطعه لحیم کاری

2- طراحی پروژه شما

چه در حال حاضر ایده ای از آنچه می خواهید بسازید دارید یا اگر به ایده هایی دیگری نیاز دارید، اولین پیشنهاد ما این است که با یک طراحی فوق العاده ساده شروع کنید. 

• مس بهترین فلز برای کار مبتدیان نقره ساز است، اما نقره یا برنج گزینه های عالی دیگری هستند.

• طرح خود را روی کاغذ معمولی چاپگر بکشید و از چسب برای چسباندن آن روی فلز خود استفاده کنید. نگران نباشید، کاغذ با پاشیدن آب جدا می شود.

• با یک ورق فلزی خالی (مس یا نقره) شروع کنید که ضخامت آن حدود 20 است. برای اولین بار یک طرح ساده بکشید،  اره کردن آن سخت تر از آن چیزی است که ممکن است پیش بینی کنید.

3- فرآیند اره کردن

چندین نوع مختلف تیغه اره وجود دارد: از 8/0 تا  8 سانت که 8/0 بهترین و 8 درشت ترین سایز است. اگر تیغه خیلی ریز باشد، تا آخر عمر اره خواهید کرد. تیغه شما به روغن کاری نیاز دارد.

چندین محصول مختلف برای این کار وجود دارد. هنگام قرار دادن تیغه خود در قاب اره، مطمئن شوید که دندان ها رو به پایین هستند.

ما در ابتدا این قطعه را بیش از چند بار به هم زدیم تا مطمئن شویم اگر تیغه وارونه باشد چیزی را قطع نمی کند. ابتدا دستگیره بالایی را سفت کنید و سپس قسمت پایینی را محکم کنید.

1. اولین ضربه سخت ترین است، اما هنگامی که اولین ضربه را پایین آوردید، فقط خط طراحی خود را دنبال کنید.

2. بعد از اینکه طرح شما برش خورد، لبه ها را بررسی کنید، علائم اره را مشاهده خواهید کرد. به همین جهت زمان آن فرا رسیده است که به مرحله بعدی بروید.

3. توصیه می‌کنیم قبل از انجام هر کار بسیار پیچیده ای، چند آموزش ویدیویی آموزش نقره سازی مشاهده کنید تا درک بهتری برای آموزش داشته باشید.

4- لحیم کاری: سرگرم کننده ترین بخش فرآیند است که باید دقت و توان خود را برای انجام درست این مرحله به کار گیرید. سعی کنید از کارشناسان و متخصصین این حوزه که تجربه بالایی در این زمینه دارند کمک بگیرید.

سخن پایانی

به طور خلاصه، در آموزش نقره سازی نقره‌سازان می ‌توانند برنامه ‌های آموزشی تخصصی و دوره‌های کارآموزی را برای یادگیری مهارت‌های مورد نیاز برای کار در این زمینه تکمیل کنند. برنامه های مختلفی در فرایند هنرهای زیبایی یا طراحی جواهرات موجود است که می توانید استفاده کنید.

ثبت نظرات
*