خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2020"  از "خرداد"

آبکاری طلا

آبکاری یا پوشش کاری به فرایندی می ‌گویند که توسط ایجاد جریان الکتریکی انجام می شود. از این رو می ‌توان به آن آبکاری الکتریکی یا الکترولیتی نیز گفت. روش های آبکاری طلا روش اسیدی، آلیاژی، سیانیدی و سولفیتی هستند. هر کدام از این روش ها مراحل و ویژگی های خاص خود را دارند.

طلای کم اجرت و بدون اجرت
طلای کم اجرت و بدون اجرت یکی از مواردی است که شناخت آن می تواند سود خوبی هنگام خرید نصیب خریدار نماید.
۷ فلز معروف برای ساخت زیورآلات

دنیای زیورآلات بسیار متنوع است و هر روز طرح هایی جذاب و دوست داشتنی که با مواد بسیار مختلفی ساخته و پرداخته شده اند، و به دنیای مد معرفی می شوند. مواد سازنده زیورآلات شامل فلزهایی که به کمک آن ها طرح های جذابی از زیورآلات ساخته شده و در کنار سنگ های قیمتی و کریستال های بسیار ارزشمند، از جمله مهم ترین عامل در تعیین قیمت و ارزش یک گردنبند  یا دستبند در هنگام خرید زیورآلات میباشند.

نکات مهم در ارتباط با شمش طلا
یکی از راه‌های سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خرید و فروش شمش طلا است اما خرید شمش طلا آسان نیست چرا که متقلبان و سودجویان فراوانی در بازار وجود دارند که اگر ناشی باشید به راحتی گول این افراد را خواهید خورد و سرمایه خود را از دست می دهید.پس قبل از هرگونه خرید مقالاتی راجب شمش طلا بخوانید.در این مقاله ما به نکات مهم در ارتباط با شمش طلا پرداخته ایم.
انواع نگین انگشتر مردانه و زنانه کدام است؟

انگشتر ها از قدیمی ترین اشیا قیمتی هستند که قدمت بسیار بالایی دارند. امروزه نیز انواع متفاوت از این نوع انگشترها، برای سلیقه های مختلف تولید وبه بازار عرضه می شوند. یکی از مهمترین ملاک هایی که برای انتخاب انگشتر بسیار مهم و حائز اهمیت است،  نوع نگینی هست که در آن به کار رفته است.

معرفی انواع نگین انگشتری:

عقیق:

این سنگ از قدمت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که مصریان باستان حدود سه هزار سال پیش، از این نوع سنگ برای تزیین ظروف و ساخت انگشتر استفاده می کردند. سنگ عقیق در رنگهای زرد، سبز، سرخ و سیاه یافت می شود.

هر کس بنا بر سلیقه خود رنگ موردعلاقه خود را انتخاب می کند. از جمله سنگهای عقیق که در بازار موجود هستند می توان به عقیق خزه ای، عقیق شجری، عقیق چشمی، عقیق آبدار، عقیق مجوف، عقیق دژی و عقیق منظره ای اشاره کرد. در مورد خواص سنگ عقیق احادیث و روایت‌های مختلفی بیان شده است. عقیق بیشتردر انگشتر های مردانه مورد توجه قرار گرفته است.

فیروزه:

این سنگ زینتی از نوع سنگهای آذرین محسوب می شودکه در رنگهای فیروزه ای با تناژ رنگی آبی روشن، آبی تیره، سبز روشن و سبز تیره یافت می شود. معدن فیروزه ایران، فیروزه تبت، فیروزه آمریکا و فیروزه مصر از بزرگترین مکان های استخراج فیروزه در دنیا به شمار می‌روند. سنگ فیروزه به دو نوع عجمی و شجری تقسیم بندی می شود.

مروارید:

این سنگ گرانبها و درخشان از داخل صدف که نوعی نرم تن دریایی است استخراج می شود. در زمان های قدیم مردم بر این باور داشتند که مروارید از اشک فرشتگان به دست می آید.  مروارید ها انواع گوناگونی دارند. مروارید آکویا، مروارید اقیانوس آرام جنوبی، مروارید تاهیتی، مروارید آبی، مروارید آب شیرین، مروارید آبه، مروارید کشی، مروارید باروک و مروارید های مصنوعی از جمله سنگ های مروارید به شمار می روند از این سنگ در انگشتر های زنانه بسیار استفاده می شود.

زمرد:

در گذشته و از دیر باز از سنگ زمرد به عنوان سنگ مقدس یاد شده است. این نوع سنگ علاوه بر ساخت انگشتر مردانه و زنانه، درساخت انواع جواهرات و زیور آلات مختلف نیز کاربرد دارد.

یاقوت:

یاقوت دومین سنگ گرانبها بعد از الماس  و جزو سه گوهر سنگ قیمتی دنیا به شمار می رود. این سنگ بیشتر در رودخانه ها و کنار کوه ها یافت می شود. یاقوت در انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. یاقوت قرمز، یاقوت کبود، یاقوت ستاره ای و یاقوت زرد از جمله انواع سنگ یاقوت هستند. یاقوت قرمز از گرانبهاترین گوهر سنگهای قیمتی محسوب می شود به طوری که هر قیراط آن صد هزار دلار ارزش دارد و در نوع خود بی نظیر است.

نگین انگشتر| انگشتر مردانه

الماس:

الماس سخت ترین ماده طبیعی در روی زمین به حساب می آید. الماس در رنگهای مختلف مانند آبی، صورتی، قرمز، نارنجی، قهوه ای، زرد و سیاه در طبیعت یافت می شودکه الماس قرمز بسیار کمیاب است و ارزش بسیار زیادی دارد. الماس از گران ترین سنگها هست که در ساخت انگشتر کاربرد فراوانی دارد.

یشم:

این نوع سنگ از دیرباز در میان چینی ها از محبوبیت بالایی برخوردار بود و از 5000سال در جواهرسازی، مجسمه سازی و ساخت ابزار آلات مختلف استفاده می شده است. این سنگ در دو نوع یشم اعلی و یشم نفریت یافت می شود و از بادوام ترین سنگها به شمار می رود. یشم در بین مردم دنیا مخصوصا ایرانی ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

لعل:

این سنگ در صنعت جواهر سازی کاربرد فراوانی دارد و با نامهای تجاری مختلف در بازار موجود می باشد. جنس این سنگ نسبتا سخت می باشد. سنگ لعل دارچینی، سنگ لعل سبزو سنگهای لعل با نام تجاری اسپسارتیت، دمانتویید و رودولایت ازپرکاربردترین سنگ های لعل به حساب می آیند.

زبرجد:

این سنگ به خاطر ارزش والایی که دارد در بین مصریان از محبوبیت زیادی برخوردار است به طوری که نماد گوهر ملی مصر را از آن خود کرده است. زبرجد تنها به رنگ سبز وجود دارد. برخلاف بقیه سنگها،  این نوع سنگ در لایه های عمیق و زیرین زمین یافت می شودو از تنوع بسیار زیادی بر خوردار است.

کهربا:

این نوع سنگ از شیره درختان به دست می آید و بسیار شیک و متفاوت است. کهربا منشاء گیاهی و حیوانی دارد و از سنگ های ارگانیک به شمار میرود که به خاطر ظاهر شکیل و زیبایش در صنعت جواهر سازی از آن استفاده می شود. انگشتر های زیبا و گرانقیمت با کهربا تزیین می شوند.

بیان خواص سنگها بر اساس احادیث و روایات:

در دین اسلام به خواص سنگها در روایت های مختلف بسیار اشاره شده است و به فرموده پیامبران استفاده از این نوع سنگ ها باعث افزایش و وسعت رزق و روزی می شود. در ایران نیز سنگ هایی که پیشینه مذهبی دارند مانند عقیق و فیروزه جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند و بسیار استفاده می شوند.

خواص نگین های استفاده شده در انگشتر:

خواص عقیق:

امام صادق می فرمایند هرکس انگشتر عقیق استفاده کند با هر بار نگاه کردن به آن حج یا عمره در نامه اعمال او نوشته می شود. در زیرچند نمونه از خواص این انگشتر بیان شده است.

  • دور کردن بلایا و بدی ها
  • موجب خیر و نیکی و رفع غم و غصه
  • گشایش رزق و روزی
  • پایان یافتن کارها به نیکی و خوبی
  • استجابت زود هنگام دعا
  • ایمنی از بلایا
  • همراه داشتن انگشتر عقیق برابر با هزار رکعت نماز
  • آرامش بخش
  • زیاد شدن انرژی معنوی
  • دور شدن از نیروهای منفی

نگین انگشتری|انگشتر مردانه

خواص سنگ انگشتری یاقوت:

امام رضا می فرمایند هر کس از انگشتر یاقوت استفاده کند فقر از او دور می شود. همچنین در حدیثی به نقل از فرموده پیامبر (ص)بیان شده است که یک رکعت نماز با این انگشتر برابر است با هفتاد رکعت آداب این انگشتر به شرح زیر است :

  • برای صاحبش نجابت و بزرگی به ارمغان می آورد.
  • فقر را بر طرف می کند.
  • دور کردن غم و غصه

خواص سنگ انگشتری زمرد:

سنگ زمرد از گرانبهاترین سنگ ها در جهان به شمار می‌رود که در زیر به چند نمونه از خواص آن اشاره شده است.

  • ثروتمند شدن و بی نیازی از مردم
  • اثر نکردن سحر و جادو
  • چشم زخم و سحر را باطل می کند
  • آسان شدن کارها و شادابی روحیه

خواص سنگ انگشتری شرف الشمس:

این انگشتر هر ساله در روز و ساعت خاصی(19فروردین) تهیه می شود و برای فراوانی رزق و روزی و جذب محبت استفاده می شود. برخی از افراد برای رفع بیماری صرع و سردرد های میگرنی از این انگشتر استفاده می کنند. برخی نیز رونق کسب و کار و راحتی و آسایش در زندگی را مدیون استفاده از این انگشتر با ارزش می دانند.

خواص سنگ انگشتری حدید:

این سنگ قیمتی به رنگ سیاه و قهوه ای تیره در طبیعت یافت می شود. که برپشت و روی نگین آن ذکر مخصوص نوشته شده است. نوشتن ذکر مخصوص باعث قوت و قدرت بیشتر این انگشتر می شودبه همین دلیل بسیاری از مردم در ایام گرفتاری از آن برای رفع مشکلات استفاده می کنند.

سخن پایانی :

نگین انگشتری اگر از سنگ های نام برده شده باشد می اواند در کنار زیبایی و جلای خاصی که به انگشتر و همچنین به دستان شما می بخشد خواص و اثرات مثبت فراوانی نیز داشته باشد. سنگ های مختلف که در انگشتر و دیگر زیورالات استفاده می شود با برخورداری از انرژی های نهفته درون خود به دفع نیروهای منفی کمک می کنند. همچنین افراد متولد ماه های مختلف می توانند سنگ ماه تولد خود را برای تزیین انگشتر خود سفارش دهند.

برای خرید طلا قسطی آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ده برند لوکس جواهرات دنیا

بازار و تجارت جواهرات، تجارت پر سود و پر در آمدیست. چرا که همیشه جواهرات جزو چیزهایی بوده که همیشه و در دوران های مختلف تاریخی برای افراد با ارزش و حائز اهمیت بوده است. در گذشته جواهرات گران قیمت و زیبا مخصوص شاهان و طبقات اشراف و ثروتمند بود که همین امر باعث شد تا جواهرات بیشتر نشان دهنده شأن اجتماعی و اصالت خانوادگی افراد باشد. اما امروزه برندهای مختلفی وجود دارند که به طراحی و تولید انواع جواهرات می پردازند. ما قصد داریم تا به معرفی هر کدام از برندهای معروف و محبوب جواهرات دنیا بپردازیم.

جواهرات در دنیا کاربرد های متفاوتی دارند. گاه از جواهرات برای جذاب کردن لباس های مد استفاده می شود. برخی از افراد از یک جفت النگو، گوشواره و... برای نشان دادن شخصیت و وضعیت مالی خود استفاده می کنند. اما یکی از کاربرد های مهم جواهرات، استفاده از آن برای حلقه های نامزدی و عروسی به منظور ابراز علاقه و محبت به طرف عاطفی خود است.

برخی از افراد تنها جواهرات تشریفاتی و لوکس را می پسندند که قاعدتا گران تر از بقیه جواهرات هستند و توسط برندهای لوکس جواهرات دنیا طراحی و ساخته می شوند. ما قصد داریم در این مطلب فهرستی از ده برند لوکس جواهرات دنیا برای شما ارائه کنیم تا شما نیز با برند های برتر و مشهور جواهرات لوکس دنیا آشنا شوید.

فهرست ده برند لوکس جواهرات دنیا :

  • اولین برند لوکس جواهرات دنیا، هری وینستون ((harry winston است. هری وینستون نامی بوده که در صنعت جواهر سازی درخشان است به گونه ای که این برند در صدر فهرست ده برند لوکس جواهرات دنیا است. این شرکت تجارت خود را از سال۱۹۳۲ شروع کرد و از همان  ابتدای فعالیتش جزو بهترین و برترین برند های لوکس جهان بود.مجموعه و کلکسیون هری وینستون از بهترین سنگ های قیمتی تراش نخورده و ریزترین فلزات و با کمک بهترین و حرفه ای ترین متخصصین، جواهرات خود را طراحی و تولید می کند. جواهراتی که با نام این برند در بازار وجود دارند جواهراتی فوق العاده زیبا، شیک و باارزش  و با عمر و دوام بالا می باشند که آزمون خود را طی سال ها فعالیت به خوبی پس داده اند.

  • دومین برند لوکس جواهرات دنیا کارتیه (cartier ) می باشد. این برند سابقه کاری طولانی داشته به طوری که کار خود را به طور رسمی از سال ۱۸۶۰میلادی و با طراحی جواهرات قیمتی برای خاندان سلطنتی آغاز کرد. مشهور ترین و شناخته شده ترین طراحی شرکت کاریته، پلنگ است که برای جذب سلیقه مشتری  بارها اصلاح و دوباره طراحی شد . کاریته به دلیل وفاداری خود به تاریخ هنر تزئین، شهرت یافته است. البته چندین خط را نیز آفریده که هنر دنیای گذشته را نیز به همان خوبی آشکار می کند.

  • سومین برند لوکس جواهرات دنیا ون کلیف و آرپلز (van cleef & arpels) است . این برند زمانی تشکیل شد که استل آرپلز و آلفرد ون تصمیم گرفتند که شراکت بین خود را دائمی کنند در حالی که اکثر کلکسیون های این شرکت از طراحی های قدیمی برای ساخت جواهرات استفاده می کنند . جواهرات این برند به گونه ایست که جنبه هنری سنتی و داستان های تاریخی را با تکنیک های جواهر سازی در آمیخته و جواهرات و طرح های زیبایی را به بازار عرضه کرده است.

رند لوکس جواهرات دنیا

  • چهارمین برند لوکس جواهرات دنیا بوچلاتی (buccellati) می باشد. بوچلانی با آفرینش انواع جواهرات مجلل، زیبا و باشکوه، اصالت رومی خود را آشکار می کند. شرکت جواهراتی هنر رومی طرح های گرفته شده از هنر رومی را می سازد و آن ها در مجموعه و کلکسیون خود جمع آوری میکند. از موارد پرفروش این برند می توان به گردنبند، دستبند و مچ بندهای طرح رومی اشاره کرد. برند بوچلاتی به سبب جواهرات درخشان با ظاهری خوشایند و جذاب به طراحی های خاص خود می بالد.

  • پنجمین برند لوکس جواهرات دنیا، برند تیفانی اند کو(tiffany & co) است. با آمدن اسم این برند اکثر افراد به یاد یک برند مجلل و بسیار بزرگ در جواهر سازی می افتند. این برند آثاری را تولید می کند که در عین خاص بودن، قابلیت چند بار استفاده کردن از  آن ها به صورت متوالی،  را دارا می باشد. مجموعه جواهرات این شرکت تنها مخصوص خانم ها نیست و برای آقایان و کودکان نیز طرح های زیبا و مخصوص دارد. این شرکت با توجه به نیروهای فنی و متخصص در زمینه جواهرات، آثار کلاسیک و فوق مجلل خود را طراحی و تولید می نماید.

  • ششمین برند لوکس جواهرات دنیا برند گرف (graff) می باشد. برند گرف یک برند معروف و معتبر در دنیا بخصوص در میان افراد ثروتمند  و سرشناس دنیا می باشد. چیزی که کلکسیون جواهرات گرف را از بقیه برند ها مجزا می کند، فقط جواهرات دست ساز یا کیفیت جواهرات تراش نخورده آن و فلزاتی که در ساخت جواهرات استفاده می کنند نیست، بلکه اندازه سنگ هایی است که گرف در جواهر سازی از آن ها استفاده می کند، سنگ هایی که در جواهرات این شرکت استفاده می شوند سنگ های بزرگ جذاب و با کیفیت می باشند.

  • هفتمین برند لوکس جواهرات دنیا برند پیاژه (piaget) است. پیاژه نامی معتبر و آشنا برای افراد عادی می باشد. این شرکت در ابتدا در قالب یک شرکت ساعت سازی در بخش سوئیسی منطقه ژورا کار خود را آغاز کرد، کم کم و با پیشرفت تجارت، تجارت این شرکت به سمت جواهرات زیبا و قیمتی گرایش پیدا کرد به گونه ای که امروزه جزو ده برند لوکس جواهرات دنیا می باشد. این شرکت جواهرات خود را در طرح های قدیمی آمیخته با هنر مدرن امروزی تولید می کند که این جواهرات توانسته اند جای خود را میان مشتریان پیدا کنند. در حال حاضر جواهرات این شرکت ظاهری با خطوط شیک و زوایای برجسته و درخشان دارند که مشهورترین نمونه این طراحی ها، گل رز است که به مشخصه برند پیاژه تبدیل شده است.

برند لوکس جواهرات

  • هشتمین برند لوکس جواهرات دنیا برند بولگاری (bulgary) است. برند بولگاری برند شناخته شده در میان برندهای لوکس جواهرات  جهان است. این برند در زمینه های مختلف از صنعت مد گرفته تا صنعت ساعت سازی و جواهرات، فعالیت جدی دارد و در طراحی جواهرات، بدون فراموش کردن اصالت و طرح های سنتی رم، طرح های مدرن امروزی را نیز به خوبی و هم راستا با طرح های سنتی  با هم درآمیخته و جواهرات زیبا، درخشان و براق را برای مشتریان فراهم می آورد. این برند امروزه در استفاده از سنگ جواهرهای نتراشیده بزرگ برای تزئین منزل و استفاده از سنگ های جواهر کوژ تراش ( متعلق به ایتالیا) سرآمد است. بولگاری در کنار این ویژگی  فقط از طلای ۱۸عیار برای مجموعه و کلکسیون های خود استفاده می کند.

  • نهمین برند لوکس جواهرات دنیا برند میکی موتو (mikimoto) است موسس این شرکت یعنی کوکیچی میکیموتو تنها بخاطر کلکسیون جواهرات خود معروف و شناخته شده نیست بلکه به این دلیل که توانسته قطعات جواهرات را ابداع و توسعه دهد، مشهور و شناخته شده است. این شرکت برای ساخت جواهرات خود از مرواریدهایی با اندازه های خیلی کوچک و ریز مثل، مروارید صورتی رنگ حلزون، مروارید دریای جنوب، مروارید های منطقه تاهیتی و مرواریدهای سفید استفاده می کند. این شرکت برای ساخت کلکسیون خود علاوه بر طلا از پلاتینیوم ۱۸عیار و الماس هم استفاده می کند. نخ جواهراتی که زنجیره مروارید دارند از ابریشم است.

  • دهمین برند لوکس جواهرات دنیا برند چوپارد(chopard) است. این موسس در کنار ساخت ساعت های شیک و لوکس سوئیسی، بخاطر کلکسیون و مجموعه جواهرات شیک و تشریفاتی خود نیز شهرت یافته است این برندها برای ساخت جواهرات مجموعه خود ریز نقش ترین و ظریف ترین قطعات مواد و جواهرات استفاده می کند که با تلاش کارشناسان و متخصصین این شرکت، جواهراتی گرانبها مجلل و لوکس را برای کاربران تولید کرده است.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.