انتخاب گردنبند طلا

انتخاب گردنبند طلا

هدیه گرفتن برای خانم یا آقایانی که تقریبا همه چیز دارند سخت است! قطعا در بسیاری از فرهنگ ­ها هدیه­ دادن گردنبند طلا در هر مناسبت ویژه ­،رسمی متداول می باشد. در طول ادوار مختلف بشری از قبیله­ های غرب آفریقا تا ساکنان خاور دور، از ساکنان قطب­ شمال تا بومیان استرالیا همگی گردنبند را جزء هدایای مقدس و خوش ­یمنی به شمار می­ آورده­ اند که بایستی طی آداب خاصی و به عناوین مختلف تقدیم افراد ممتاز گردد.

 

اما فارغ از این رسوم دیرینه­ ی بشری شما نیز این موضوع را تصدیق می­ کنید که در همین زمانه­ ی امروزی هدیه یک گردنبند به دختربچه ­­­­ی کوچک­ یا دختر نوجوان­تان، چه لذتی را برای شما به همراه دارد. روز تولد یا جشن فارغ­ التحصیلی چندان فرق ندارد؛ آنچه مهم است آن است که گردنبندی زیبا و منحصر به­ فرد می­تواند زیبایی طبیعی­  و چشم­ نواز دختران­تان را دو چندان ­کند.

 

در واقع شما به او چیزی هدیه می­ دهید که با هر بار پوشیدن و تماس با بدنش احساسی از عشق را در سراسر وجود وی جاری می­ سازد. شاید به همین دلیل می باشد که در سال 2018 گردنبند جزء رایج ­ترین هدیه­ ها برای دختران حتی پیش از ازدواج و در سنین نوزادی تا نوجوانی و جوانی بوده است.

ممکن است شما نیز با اطلاع از این موضوع یکی از کسانی باشید که تصمیم گرفته­ اید متناسب با سلیقه­ ی پوشاکی یا رنگ پوست دختر کوچولویی نو رسیده یا خانمی نوجوان و دلربا و یا برای همسرتان به سبک مردانه و یا حتی برای خود گردنبندی تدارک ببینید بهتر است با توجه به نکاتی مهم خرید خود را انجام دهید. اما در عین حال این اصل مهم که طرف مقابل شما نیز از این گردبند خوشش بیاید ممکن است انتخاب را برای شما کمی دشوار کند به همین خاطر ما می خواهیم نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

 

نکات مهمی که هنگام خرید گردنبند باید رعایت شود 

 

قیمت و ارزش گردنبند:

 

اگر به دنبال یک گردنبند با قیمت پایین می باشید می‌توانید گردنبندهایی که ظریف هستند را انتخاب کنید؛ زیرا گردنبندهای ظریف دارای عیار پایین تری می باشند و به همان نسبت از قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند. گردنبند چند زنجیره ممکن است ظریف باشد اما به دلیل مقدار طلای استفاده شده در آن و با توجه به تعداد زنجیر هایی که دارد از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود اما در ادامه به این نوع گردنبندهای طلا خواهیم پرداخت چرا که در سالهای اخیر ترند شده اند.

 

توجه به سایز در خرید گردنبند

 

بهتر است اندازه دور گردن خود و یا شخصی که در نظر دارید را بخصوص برای خرید گردنبند‌های کوتاه؛ بدانید. در صورتی که تمایل به خرید گردنبند‌های چوکر دارید؛ زنجیر با 5 سانتی متر بیشتر از اندازه دور گردن خود گزینه مناسبی می باشد.زنجیر‌هایی که خیلی کوتاه هستند برای افرادی که گردن بلند و باریک دارند بهترین انتخاب است؛ زیرا به جذابیت و زیبا‌تر دیدن شدن شخص کمک شایانی می‌کند.

 

کسانی که گردن کوتاه دارند با انتخاب زنجیری در حدود 50 الی 60 سانتی متر؛ گردن خود را بلند‌تر نشان می‌دهند. اما افرادی که گردن متوسط دارند در انتخاب هر گونه از زنجیر‌ها می‌توانند آزادانه تصمیم بگیرند.

 

دقت به نوع و فرم بدن در هنگام خرید گردنبند

 

افرادی با قد کمتر از 165؛ گردنبند با طول 40 الی 60 سانتی متر بهترین گزینه برای آنها است؛ افرادی با قد متوسط 165 الی 175 هر سایزی از زنجیر طلا را می‌توانند انتخاب کنند و افرادی با قد بیشتر از 175 بهتر است زنجیر بلند انتخاب نکنند. البته علاوه بر اندازه گردن و قد؛ فرم و شکل صورت شما نیز در انتخاب گردنبند تاثیرگذار می باشد.

انتخاب گردنبند و هارمونی چهره

 

افرادی که صورتی کشیده تر دارند بهتر است با استفاده از گردنبند های کوتاه تر، و افرادی که صورت گرد تر دارند با گردنبندهای بلند و آویز توازن را در چهره خود برقرار کنند.

نکته: اندازه گردنبند های کلاسیک برای بیشتر حالات چهره مناسب می باشد.

 

باید این نکته را نیز اضافه کرد که گردنبند هم می‌تواند مانند لباس، اندام شما را چاق تر یا لاغر تر جلوه دهد. کسانی که می ‌خواهند سینه ی آن ها برجسته ‌تر باشد و لاغرتر نشان داده شوند باید از گردنبندهایی استفاده کنند که بالای سینه قرار می گیرد.  اگر شما هیکل توپری دارید از گردنبند هایی که روی سینه یا پایین سینه قرار می‌گیرند استفاده نکنید. پیشنهاد ما برای افرادی که توپر هستند این است که از گردنبندهای چند زنجیره استفاده کنند اما به شرطی که آویز این گردنبند ها خیلی بلند نباشد. برای چنین افرادی گردنبند های چند زنجیره ی 90 سانتیمتری انتخاب بسیار خوبی می باشد.

 

سبک های گردنبند طلا اقایان را بشناسید

 

خانواده های گسترده ای از سبک های گردنبند طلا وجود دارد. سالهاست که گردنبند طلا در دسته طلا مردانه هم به میان آمده است (گرچه بعضی توسط خانم ها نیز پوشیده می شوند) و بهتر است از سبک های کلاسیک استفاده کنید تا استایلی زیبا و شیک داشته باشید.

 

 پلاک های ساده

 

پلاک های ساده که اکثرا با یک زنجیره توپ ست شده اند که سبکی نظامی دارند و فقط یک آویز خاص هستند در حالت نظامی نام و نام خانوادگی اطلاعات پزشکی و گاهی درجه کاربر را روی آن می نویسند. برخی افراد عاشق این سبک نظامی می باشند.

 

انتخاب گردنبند طلا

زنجیر طلا

 

جذاب ترین و پرطرفدارترین گردنبند طلا این روزها زنجیر طلا است. کلاسیک ترین سبک گردنبند زنجیره ای دارای حلقه های نسبتاً مسطحی است که در کنار هم قرار گرفته اند به طوری که زنجیره تقریباً به صورت یک روبان محکم از فلز ظاهر می شود و به اندازه کافی طولانی می باشد.استفاده از زنجیر طلا در مردان بسیار شایع شده است که به تنهایی یا خواه با پیراهن و کت و شلوار از زنجیر طلا استفاده می کنند.کلید جذابیت استفاده از زنجیر طلا می باشد. بهتر است زنجیر را در زیر پیراهن خود نگه دارید. مقدار اندکی که قابل مشاهده باشد ، کافی است تا جذابیت خود را برای شما بیان کند.

 

طول گردنبند

 

جاهایی که گردنبند طلا روی سینه شما آویزان است (یا زنجیر طلا، اگر آویز ندارید) هم روی سبک کلی یک گردنبند و هم انواع پیراهن هایی که میپوشید موثر است.گردنبندهای کوتاه به سبک پوکر با طول 46 سانتی متر تقریباً با هر چیزی پوشیده می شوند، کت و شلوار و کراوات به نظر ما جذابیتی بی نهایت به گردنبند شما میدهد. به نظر ما آنها در زیر پیراهن یا لباس یقه گرد غیر معمول به نظر می رسند ، اما لزوما بد نیستند و بالا می ایستند و بینندگان می توانند کل گردنبند را ببینند.

 

زنجیر طلا میانی با طول 50 سانتی متر که به دور پایه گردن یا بالای استخوان سینه ختم می شوند. این باعث می شود اکثر پیوندها با پیراهن یقه باز یا لباس های بدون آستین مانند تی شرت جذاب باشد. از طرف دیگر ، آویز طلا برای زیر یقه بر روی برخی پیراهن ها قرار می گیرد.زنجیر طلا با طول 61 سانتی متر از گردنبند های طلایی است که بسیار مرسوم می باشد و با هر لباسی قابلیت ست کردن دارد و بیشتر برای هدیه و استفاده روزمره بکار برده می شود.

 

زنجیر طلا بلند با طول 76 سانتی متر برای آویز طلا مناسب می باشد ، اما بهتر است اغلب آنها را در زیر پیراهن خود مخفی کنید. زیورآلات متصل به آنها به طور کلی فقط در زیر لباس ها به طور گاه به گاه پوشیده می شوند ، به این معنی که اگر می خواهید آویز قابل مشاهده باشد ، به چند دکمه باز نیاز دارید.

 

گردنبندهای چند زنجیره

 

در واقع گردنبند چند زنجیره در انواع و مدل های بسیار مختلفی تولید شده است و به نوعی پاسخگوی تمام سلیقه ها است. نمای ظاهری این مدل از گردنبند بسیار اسپرت و شیک بوده و در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. در واقع برای ساخت این نوع گردنبند از جدید ترین و به روز ترین متدهای روز به کار برده شده است

 

تنوع در زیورآلات زنانه نه تنها یک تجارت محسوب می شود بلکه یک هنر برای خانم‌های جوان به شمار می رود. گردنبندهای چند زنجیره با طراحی هایی خاصی که دارند، جزو پرطرفدار ترین و باکلاس ترین زیورآلات در بین خانم ها محسوب می شوند.

 

 شاید یکی از دلایل اصلی محبوبیت این گردنبند در بین خانم های جوان،  این باشد که این نوع گردنبند با هر مدل لباسی هماهنگ می شود و می توان آن را با هر نوع  تیپی ست کرد. یکی دیگر از ویژگی های گردنبندهای طلای سه زنجیره این است که محدودیت سنی ندارند و همه افراد از جوان گرفته تا میانسال می توانند از آن به عنوان یک جواهر و گردن آویز شیک استفاده کنند.

 

معمولاً این گردنبندها را با هر لباسی می شود استفاده کرد و هیچ محدودیتی ندارد. اما توصیه می کنیم که این گردنبند چند لایه را فقط با لباس های یقه باز استفاده کنید زیرا شیک تر به نظر می رسد. در سال های گذشته نیز مشابه همین گردنبند طراحی و ساخته شده بود اما تنها یک مشکل در آن وجود داشت.

 

 مشکل گردنبند قبلی این بود که نمی توانست به راحتی و به صورت ثابت روی گردن بماند و همچنین در بین زنجیره های آن فاصله زیادی وجود داشت و زنجیرها یکسان نبودند. اما گردنبندهای طلای سه زنجیره ای که امروزه در جواهرسازی تولید می شود، مشکل گردنبند قبلی را ندارد و می تواند به صورت ثابت و بدون هیچ حرکتی روی گردن قرار گیرد.

 

در واقع این نوع گردنبند و زنجیر طلا از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است و زنجیره های آن بسیار ریز و به هم پیوسته می باشد. شاید یکی از  دلایل مهمی که باعث شده این گردنبند را روی لباس های یقه باز استفاده کنند نیز همین موضوع باشد. گردنبند طلا باید به گونه ای بر روی گردن یا سینه شما قرار گیرد که یقه لباستان مانع از دیده شدن آن نشود.

 

توصیه می شود که همه ی گردنبند روی بدن شما قرار گیرد. هنگامی که می خواهید از این نوع گردنبند استفاده کنید باید جواهرات و زیورآلات دیگر همچون گوشواره، دستبند و یا انگشترتان نیز با این گردنبند ست شوند و از نوع ظریف و نازک باشند. چرا که طرح های بسیاری از جواهرات بسیار سنگین می باشند و استفاده کردن از آن همراه با این گردنبند نتیجه جذابی ندارد و جلوه ی زیبای گردنبند را کاهش می دهد

 

لازم به ذکر می باشد که این گردنبند برای همه سلیقه ها مناسب است و همه افراد با تیپ ها و شخصیت های مختلف می توانند از این نوع گردنبند استفاده کنند. به طور مثال افرادی که همیشه اسپرت می پوشند و یا افرادی که لباس های معمولی یا کلاسیک را می پسندند می توانند از این گردنبند چند لایه استفاده کنند.

آشنایی با اصول طراحی گردنبند چند زنجیره یا چند لایه

 

به طور کلی استفاده از گردنبند طلای چند زنجیره زیبایی و جذابیت خاصی را برای شما به ارمغان می آورد. اما این نوع گردنبند چند زنجیره نسبت به سایر گردنبند های موجود، اصول و قواعد خاص خود را دارد که در ادامه شما را با اصول و نحوه استفاده از این نوع گردنبند آشنا می کنیم.

 

 در استفاده از این گردنبند نکته ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه شود فاصله بین زنجیر های آن است. در واقع یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های این نوع گردنبند ها را می توان تفاوت بلندی اندازه زنجیر های آن برشمرد. شما باید بین سه یا چهار زنجیری که در یک گردنبند استفاده شده است، یک فاصله منظم را ببینید.

 

طراحی و ساخت گردنبند چند زنجیره

 

مراحل طراحی و ساخت گردنبند چند لایه

 

 به طور معمول زنجیره اول این نوع گردنبند به صورت ساده و ظریف می باشد و طلای مورد استفاده در آن از نوع طلای زرد است. در واقع هر چه طول زنجیر این گردنبند کوتاهتر باشد جذابیت و زیبایی گردنبند نیز افزایش می یابد. حتی می توان برای ساخت لایه یا زنجیره اول از گردنبند های چسبان استفاده کرد. زنجیر اول گردنبند را می توان به دلخواه و متناسب با سلیقه خود از هر رنگ‌، طرح و جنسی استفاده کرد. زنجیر دوم نیز باید به گونه‌ای باشد که زنجیر اول را تکمیل کند. معمولاً فاصله بین دو زنجیر بین 2 و نیم تا 5 سانتی متر است.

 

 باید طراحی این نوع گردنبند به شکلی باشد که بتوان هر کدام از زنجیر ها را به صورت جداگانه مشاهده کرد. رنگ زنجیر دوم را  نیز باید هماهنگ با رنگ زنجیر اول انتخاب کرد تا هر دو زنجیر به عبارتی با یکدیگر ست باشند. می توانید زنجیر دوم را نیز از هر طرح، رنگ و جنسی که می خواهید انتخاب کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هماهنگی بین زنجیر دوم با زنجیر اول بسیار مهم است و باید رعایت شود. بنابراین سعی کنید هماهنگی بین این دو زنجیر را حفظ کنید تا زیبایی و جذابیت گردنبند نیز افزایش پیدا کند.

 

نکته ی قابل اهمیت این است که سعی کنید جهت ساخت این نوع از گردنبند از زنجیر و یا طرح های بسیار شلوغ و سنگین استفاده نکنید. چرا که استفاده از طرح های شلوغ باعث می شود این نوع گردنبند تنها برای لباس های ساده و بدون طرح مناسب باشد و استفاده از آن روی لباس های طرح دار مانع از دیده شدن آن می گردد. در حقیقت این گردنبند و زنجیر طلا معمولاً جذابیت و زیبایی خود را در عین سادگی نشان می‌دهد.

شما می توانید برای ساخت زنجیر دوم از طرح های بسیار ریز و ظریف استفاده کنید. چرا که این کار باعث ایجاد تفاوت بین زنجیر ها شده و در نتیجه زیبایی آن دو چندان خواهد شد. همچنین استفاده از زنجیر های ریز و ظریف باعث می شود نمای گردنبند جلوه ای خاص داشته باشد. زنجیر سوم نیز باید کمی بلندتر از دو زنجیر قبلی باشد. اما توجه داشته باشید که فاصله ی بین آن ها باید رعایت شود. توصیه می شود زنجیر آخر را کمی ضخیم تر و یا دارای نگین و مروارید انتخاب کنید.

 

 وقتی دو زنجیر قبلی به صورت ساده و ظریف انتخاب شود استفاده از مروارید یا نگین برای زنجیر سوم باعث ایجاد تفاوت بین زنجیر ها خواهد شد. در واقع تفاوت بین زنجیرها باعث افزایش جذابیت و زیبایی گردنبند طلا می شود. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که می توان به جای استفاده از مروارید در زنجیر سوم، آن را در زنجیر اول به کار برد، ولی در این صورت باید زنجیره سوم را ساده و ظریف انتخاب کنید. زیرا شلوغ بودن بیش از حد سه زنجیر می تواند زیبایی گردنبند را کاهش دهد. 

 

به همین دلیل توصیه می‌شود که علاوه بر زنجیر نگین دار و مروارید دار از زنجیر ساده و ظریف نیز استفاده کنید.رعایت نکات مهم و اصولی که در بالا به آن اشاره شد، می تواند در انتخاب زنجیر و گردنبند به شما کمک کند. اما به طور کلی انتخاب گردنبند به صورت سلیقه ای است. در واقع هر فردی سلیقه ی خاص خود را دارد و  نمی توان سلیقه ی افراد را تغییر داد. هدف ما از توضیح دادن این اصول و نکات این بود که جهت خرید یک گردنبند زیبا و شیک به شما کمک کنیم. تاکید می کنیم که برای خرید گردنبند های چند زنجیره  فاصله ی بین زنجیر ها باید حفظ شود. 

 

 خرید گردنبند

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ثبت نظرات
*