انگشتر پورتوفینو ( بررسی علت محبوبیت این مدل انگشتر جدید در سال ۲۰۲۲)

انگشتر پورتوفینو ( بررسی علت محبوبیت این مدل انگشتر جدید در سال ۲۰۲۲)

طراحان زیورآلات همواره در سال 2022 در تلاش هستند تا با خلق انگشتر پورتوفینو، طرفداران انگشترهای چانکی، کوکتل و چند لایه را خشنود نمایند. وقتی که تحولات اخیر طرح های عرضه شده انگشتر ها را بررسی نمایید، دو ترند متمایز خواهند بود.

دسته اول انگشترهای کوکتل و چانکی می باشد که در بازه سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی دنیای مد را مجذوب زیبایی خود نموده است. دسته دوم نیز ترند انگشترهای خوشه ای یا لایه ای می باشد که در گذشته، گوشه و کنار دنیای مد را به تسخیر خود آورده است. اکنون در سال ۲۰۲۲ طراحان  با ترکیب این دو ترند و خلق انگشتر پورتوفینو، طرفداران انگشترهای چانکی، کوکتل و چند لایه را خشنود نموده اند.

انگشتر پورتوفینو چیست؟

انگشتر پورتوفینو انگشتری متمایز می باشد که از طراحی خاصی برخوردار است. این انگشتر از چند حلقه نازک برخوردار بوده  که  بهم متصل است. با وجود هر کدام از این حلقه ها طراحی خاص و منحصر به فرد خود را خواهد داشت، ولی در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به وجود آورده است.

این سبک در واقع نوعی طراحی کلاسیک و خلاقانه است. تنوع در میان حلقه های انگشتر پورتوفینو در رنگ و طراحی دیده می شود ولی اغلب یک یا دو حلقه از انگشتر از طراحی ساده و یک یا دو حلقه دارای طراحی مارپیچی برخوردار می باشند.ممکن است در طراحی انگشتر پورتوفینو در یک حلقه الماس های ریز، نگین های سواروسکی یا نگین های اتمی کار شده باشد، یا از تک نگین هایی از سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی یا کریستال های سواروسکی استفاده شده باشد.

انگشتر پورتوفینو به دلیل سبک طراحی جدید به عنوان یکی از محبوب ترین ترندهای اکسسوری طلا و جواهر می باشد. این انگشتر با بهره مندی از رنگ بندی های مختلف طلا (زرد، سفید و رزگلد) و طراحی های مختلف ساخته و ارائه می گردد. انگشتر پورتوفینو طلا به شکل تک رنگ، دو رنگ و سه رنگ در طلا فروشی ها دیده می شود. این مدل انگشتر از جمله انگشترهای پهن به شمار می رود که می توان این انگشتر را با پهنای مختلف مطابق با سلیقه خود انتخاب کرد.

انگشتر پورتوفینو
از انگشتر پورتوفینو کجا می توان استفاده کرد؟

مهم ترین ویژگی های انگشترهای پورتوفینو ، عدم محدودیت استفاده از آن ها به مکان یا مراسم خاص می باشد؛ چرا که انگشتر های پرتفینو به گونه ای طراحی شده‌ تا بتوان از آن برای مراسم های خاص، مهمانی ها استفاده کرد. هم چنین به علت طراحی با دقت و ساختار ظریف، انگشترهای پرتفینو مناسب استفاده ی روزمره نیز می باشد. به طور کلی استفاده از این انگشترها محدودیت ندارد و شما می توانید استایل های مختلف خود را برای مکان های مختلف با این انگشتر تکمیل کنید.

ترکیب دقت، سادگی، ظرافت در این نوع انگشتر علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، آن ها را برای تمام رده سنی مناسب کرده است. این انگشتر نه تنها می تواند در انگشتان یک دختر جوان بسیار خوش بدرخشد، بلکه در انگشتان یک بانوی میانسال نیز به همان اندازه زیبا خواهد بود. حتی افرادی که در سن های بالاتر نیز قرار دارند می توانند با استفاده از این انگشتر، استایل خود را مدرن کنند.

البته نباید از توجه به این نکته هم غافل شد که این نوع انگشترها به دلیل زیبایی زیادی که داشتند مورد توجه قرار گرفتند، زیرا در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که آیتم های مورد استفاده افراد مشهور، مورد پسند عموم مردم قرار نمی گیرد.

هنگام خرید انگشتر پورتوفینو به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید انگشتر پورتوفینو لازم است تا به مواردی توجه داشت به طور کلی قیمت طلا به چندین عامل بستگی دارد که وزن و عیار فقط دو تا از معیارهای آن می‌ باشد. بنابراین در زمان خرید توجه کنید که :

۱عیار و قیراط

طلا به عنوان یک کالای بسیار ارزشمند بوده، به همین علت بعید نیست که خیلی از فروشنده‌ها می خواهند انگشتر پورتوفینو غیراصل را  به اسم اصل به شما بفروشند. بنابراین چنین اتفاقی ممکن نیست، همیشه به عیار انگشتر طلا دقت نمایید. عیار در واقع میزان خلوص و ارزش آن انگشتر را نشان می دهد .کمترین میزان خلوص طلا ۱ قیراط با حدود ۰.۴ درصد طلا و بیشترین خلوص طلا هم ۲۴ قیراط با حدود ۱۰۰ درصد طلاست که به آن طلای ۲۴ عیار می گویند. اکثر انگشترها عیاری بین ۱۴ تا ۱۸ دارند.

۲مهر حک شده

همه جواهرات طلای اصل از یک مهر روی بدنه برخوردار می باشند که عددی را نشان می دهد . این کد یا عدد یک استاندارد جهانی  است ارزش و خلوص همه طلاهای جهان بر اساس  این معیار تعیین می گردد. این کار برای آن بوده که تمام طلاها خالص نمی باشند و بعضی‌ها با آلیاژ فلزات دیگه ترکیب می شوند تا قیمت آن پایین تر بیاد. پیاده‌سازی این استاندارد توسط هند در سال ۲۰۰۰ اجباری شد.

۳اجرت ساخت

قیمت انگشتر طلا پورتوفینو تنها بر حسب قیراط طلا تعیین نمی گردد و شامل هزینه‌ های دیگر می باشد که در آن دخیل می باشد.  یکی از این هزینه‌ ها هزینه ساخت انگشتره که به اجرت ساخت طلا معروف می باشد. اجرت ساخت هزینه ای  که طلا فروش جهت ساخت و طراحی انگشتر یا دستبند طلا پورتوفینو دریافت می کند و به قیمت خام یک گرم طلا اضافه می گردد. میزان هزینه دریافتی با توجه به کاری که روی طلا صورت گرفته، یا تعداد جواهراتی که روی آن صورت گرفته تعیین می گردد. به طور کلی هرچقدر انگشتر طلایی که خریداری می شود با ارزش ‌تر باشد، اجرتش هم افزایش خواهد یافت.

دقت کنید که این هزینه تنها موقع خرید می بایست پرداخت گردد و در زمان فروش آن را به شما  برنگردانند. لذا در صورتی که  قصد دارید از خرید انگشتر پورتوفینو سرمایه ‌گذاری کنید لازم است تا  شمش یا سکه خریداری کنید تا نیازی به پرداخت هزینه اجرت نباشد.

۴قیمت تمام شده :

همانطور که می دانید قیمت انگشتر پورتوفینو بر حسب چندین معیار متفاوت تعیین می گردد که نهایتا قیمت تمام شده طلا را تعیین می کند. پس شما در زمان خرید انگشتر طلا، باید ضمن ‌بر اجرت ساخت و هزینه خود طلا بر طبق عیار، هزینه‌ های دیگری همچون مالیات و سود فروشنده را هم به معادله اضافه خواهد کرد. پس به طور کلی عوامل زیر در قیمت تمام شده انگشتر پورتوفینو ۱۸ عیار تاثیر می گذارد:

  • قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار
  • اجرت ساخت انگشتر
  • مالیات بر ارزش افزوده (۹ درصد)
  • سود طلافروش (۷ درصد)

۵استایل خودتون رو تعریف کنید

همیشه قبل از خرید طلا توجه کنید که چه چیزی می خواهید؟ اجازه ندهید وجود تنوع طرح‌ها و مدل‌ها غافلگیرتان کند و از چیزی که اول می ‌خواستید دور شوید.

خرید انگشتر بدون نگین طلا

خرید انگشتر بدون نگین طلا با طرح های متفاوت :

تنوعی که در انگشتر بدون نگین وجود دارد؛ بیش از انگشترهای دیگر می باشد. این انگشتر دلربا،  با طرح های متفاوتی مثل طرح مینیمال، طرح پورتوفینو، تراش خورده، سیمیا، ضربدر، قلب، بی نهایت، موج دار، آینه ای، پنج ضلعی، هندسی و … به نمایش درآمده است. اگر انگشتر ارزان تر، مد نظر شماست؛ می توانید آن دسته از مدل هایی که توخالی هستند را انتخاب کنید. اما اگر نه، انگشترهای بدون نگین توپر و ضخیم هم جذابیت بالایی داشته و کاملا برای انتخاب مناسبند.

سخن پایانی :

بی شک انگشتر پورتوفینو  از منحصر به فردترین انگشترهایی است که در طول عمر خود دیده اید. وقتی به این انگشتر خاص نگاه می کنید؛ جذب آن می شوید، چون بسیار زیبا و چشمگیر می باشد. یکی از مواردی که موجب افزایش محبوبیت آن شده، آبکاری متفاوت آن می باشد.

گاهی چند رنگ طلا از جمله رنگ های زرد، سفید و گلدن رز را در این انگشتر خواهید دید که ترکیب آنها با هم واقعا جالب توجه است. این انگشتر؛ دارای چند لایه یا چند رج بوده و هر کدام از لایه ها با ظرافت تمام طراحی شده اند. لایه ها به هم متصل بوده و یک انگشتر پهن و جذاب را شکل داده اند.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ثبت نظرات
*