نقش شمش نقره در اقتصاد جهانی

 نقش شمش نقره در اقتصاد جهانی


در سال های اخیر سودآوری سرمایه گذاری در نقره توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به این فلز گرانبها جلب کرده است. نقره به عنوان سرمایه ای با ثبات به حساب می آید و طی 12 ماه گذشته در بحبوحه رویدادهای سیاسی و جغرافیایی، بحران های زیست محیطی و بی ثباتی های متعدد اقتصادی توانست دوباره از مرز 30 دلار عبور کند. پس چشم انداز سرمایه گذاری برای نقره چیست؟ آیا در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد؟ در زیر چشم انداز سرمایه گذاری نقره را تحلیل می کنیم. برای مشاهده و خرید انواع طلا روی لینک کلیک نمایید.

پیش بینی ها و تحلیل های متعدد نشان می دهد که نقره آینده روشنی دارد و رشد اخیر این فلز گرانبها این تحلیل ها را تایید می کند. اگرچه نمی توانیم به طور قطع از آینده اطلاع داشته باشیم و ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلف روند پیش بینی ها تغییر کند،توصیه می کنیم این سرمایه بالقوه را نادیده نگیرید.

 

نقش نقره در حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم

نقره به طور سنتی به عنوان پناهگاه امن در برابر تورم در نظر گرفته شده است. گاهی اوقات، زمانی که ارزش ارز کاهش می یابد، قیمت نقره تمایل به افزایش دارد. علاوه بر این، از آنجایی که قیمت نقره در هر اونس کمتر از طلا است، سرمایه گذاری نقره مقرون به صرفه تری نسبت به طلا محسوب می شود و به شما این امکان را می دهد که با خرید بیشتر از این فلز گرانبها، از دارایی های خود در برابر اثرات تورم محافظت کنید.

 

 

 نقش شمش نقره در اقتصاد جهانی

 

تاثیر نوسانات قیمت نقره بر اقتصاد کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده

ارزش نقره در سال 2024 بهتر از طلا خواهد بود و به 30 دلار می رسد که نزدیک به 20 درصد افزایش می یابد. محدوده قیمت این فلز گرانبها به 20.9 دلار در هر اونس و 32.33 دلار در هر اونس می رسد.این افزایش ناشی از خطرات جغرافیایی سیاسی، نرخ بهره ایالات متحده و افزایش تقاضای صنعتی جهانی برای فلز نقره بود.

علاوه بر این، افزایش تقاضا برای استفاده از انرژی پاک، از جمله انرژی خورشیدی (که برای تولید پنل های خورشیدی به نقره نیاز دارد)، از افزایش قیمت نقره حمایت کرده است. تقاضای جهانی نقره نیز در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافت و انتظار می رود کمبود عرضه نقره برای چهارمین سال متوالی ادامه یابد. همه این عوامل برای نشان دادن چشم انداز مثبت برای سرمایه گذاری نقره و افزایش محبوبیت شمش نقره در بین سرمایه گذاران ترکیب می شوند.

 

چشم انداز سرمایه گذاری نقره ای

عوامل مختلفی می توانند بر چشم انداز نقره تأثیر بگذارند و پیش بینی های تحلیلگران را تغییر دهند، بنابراین باید به خاطر داشته باشید که چشم انداز سرمایه گذاری در نقره نامشخص است. با وجود این، تحلیلگران به طور کلی در مورد آینده فلز مثبت هستند و به نظر می رسد که بازار نقره در چند سال آینده در بازار صعودی قرار خواهد گرفت.

قیمت نقره نیز در سال 2024 به 32 دلار رسید که از پیش‌بینی اجماع سال گذشته پیشی گرفت.برای سال 2025، همچنین پیش‌بینی می‌شود که این فلز گرانبها به رشد خود ادامه دهد زیرا کاهش نرخ بهره به تقویت روند صعودی نقره کمک می‌کند و انتظار می‌رود هرگونه اعلامیه رشد اقتصادی به بهبود عملکرد این فلز کمک کند زیرا امن بودن این سرمایه باعث محبوب‌تر شدن آن می‌شود.

علاوه بر این، گسترش صنعت جهانی، به ویژه در چین، و افزایش تقاضا می تواند باعث تقویت سود نقره شود. به طور کلی، چندین تحلیلگر پیش بینی می کنند که قیمت این فلز تا سال 2025 بین 33 تا 40 دلار خواهد بود.

 

 

تاثیر نوسانات قیمت نقره بر اقتصاد کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده

 

چشم انداز بلند مدت سرمایه گذاری در نقره

اکثر تحلیلگران پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت یا میان‌مدت قیمت نقره را ارائه می‌کنند، زیرا عوامل مختلفی می‌توانند بر ارزش فلز تأثیر بگذارند و پیش‌بینی‌های بلندمدت را نادرست کنند. با این حال، تجزیه و تحلیل بیان می کند که این فلز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و ممکن است در سال 2030 از مقدار 50 دلار عبور کند (که بالاترین قیمت ثبت شده است).

تنها مانع این رشد ممکن است وضعیت اقتصاد جهانی باشد، زیرا اگر بحران اقتصادی جهانی رخ دهد، تقاضای صنعتی برای نقره کم شده و ارزش نقره کاهش می‌یابد. انتظار می رود قیمت نقره در دهه های آینده مانند تا سال 2050 چشم انداز صعودی خود را حفظ کند. همچنین ممکن است تا سال 2050، صنعت خورشیدی تقریباً 85 درصد از ذخایر نقره جهان را مصرف کند و کمبود نقره باعث افزایش قابل توجه قیمت آن شود.

 

شواهدی که چشم انداز صعودی نقره را تایید می کند

نقره اصل دو کاربرد اصلی دارد. این یک فلز گرانبها با کاربرد به عنوان یک نوع دارایی و یک فلز صنعتی است که در صنایع متنوع و در حال گسترش استفاده می شود. البته برای ساخت جواهرات و ظروف نقره نیز استفاده می شود اما دو مورد اول تاثیر بیشتری در قیمت آن دارند و نیاز به بررسی دقیق تری دارند. در زیر دلایل حمایت از رشد در بازار نقره را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

1. تقاضای نقره به بالاترین سطح خود خواهد رسید

بر اساس تحلیل سالانه موسسه نقره، انتظار می رود بازار جهانی نقره برای چهارمین سال متوالی با کمبود عرضه مواجه شود. این به نقره اجازه می دهد تا از نظر سود از طلا پیشی بگیرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تقاضای نقره رکوردها را بشکند که این امر کمبود نقره را تشدید خواهد کرد.

ترکیب شیمیایی منحصر به فرد نقره به عنوان رسانای الکتریسیته و گرما خواص بسیار خوبی به آن می دهد و برتری آن را نسبت به سایر فلزات نشان می دهد. خودروهای برقی تقریباً دو برابر سایر خودروها نقره مصرف می کنند. علاوه بر این، نصب پنل های خورشیدی، 5G و فناوری اینترنت موبایل همگی نیازمند نقره هستند.

جالب اینجاست که تنها 10 درصد از تولید طلا برای مصارف صنعتی استفاده می شود، در حالی که 50 درصد نقره برای مصارف صنعتی استفاده می شود. به همین دلیل است که رشد در بخش هایی مانند انرژی خورشیدی، وسایل نقلیه الکتریکی و صنعت کامپیوتر تاثیر مثبتی بر قیمت نقره خواهد داشت.

 

2. روند صعودی نقره از طلا پیشی گرفته است

با توجه به افزایش شدید قیمت طلا، اخیرا بارها سقف قیمت ها زیر پا گذاشته شده و زمینه مثبتی برای افزایش قیمت نقره فراهم کرده است. البته با وجود رشد گسترده طلا، نقره همچنان توانست روند صعودی بیشتری نسبت به طلا ثبت کند، به طوری که تا سال 2024، رشد نقره از قبل معادل 22 درصد و رشد طلا معادل 13 درصد بود. این واقعیت که نقره در بازارها عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته است می تواند نشانه خوبی برای ادامه این روند صعودی باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که قیمت نقره در هر اونس کمتر از طلا است، سرمایه گذاری مقرون به صرفه تری نسبت به طلا محسوب می شود و به شما این امکان را می دهد که با خرید بیشتر از این فلز گرانبها، از دارایی های خود در برابر اثرات تورم محافظت کنید.

 

 

چشم انداز بلند مدت سرمایه گذاری در نقره

 

 

3. تاثیر داده های اقتصادی را دست کم نگیرید

سرمایه گذاران طلا و نقره مشتاقانه منتظر هستند که بانک مرکزی ایالات متحده در کاهش سیاست های مالی چقدر سختگیرانه عمل کند. در ابتدا، بازارها انتظار داشتند که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را کاهش دهد، اما مقاومت اقتصاد ایالات متحده در برابر نرخ های بهره بالاتر و تورم که هنوز به سطوح مورد نظر بانک مرکزی نرسیده است، این تغییر را به تاخیر انداخته است.

علاوه بر این، در ماه مه، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بزرگترین اقتصاد جهان به 3.3 درصد رسید که نسبت به ماه آوریل 3.4 درصد کاهش جزئی داشته است. البته این میزان همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی است که بانک مرکزی تعیین کرده است. بازار کار ایالات متحده همچنان آمار مثبتی را نشان می دهد در ماه مه، بازار کار ایالات متحده 272000 شغل جدید ایجاد کرد که نسبت به 165000 شغل جدید در آوریل افزایش یافت و حتی از انتظارات اقتصاددانان نیز فراتر رفت.

اکنون تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر آغاز کند. نرخ‌های بهره پایین‌تر نیز می‌تواند باعث تشویق مخارج تجاری و شخصی شود و در نتیجه تقاضا برای کالاها و خدمات، از جمله کالاها را افزایش دهد. آخرین پیش‌بینی برای ژوئن 2024 نشان می‌دهد که هنوز 87.6 درصد احتمال دارد که نرخ‌های بهره در جولای بدون تغییر باقی بماند، اما احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سپتامبر 62 درصد است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاربرد نقره در عکاسی مقاله ای برای شما عزیزان تهیه کرده ایم در صورت تمایل روی لینک کلیک نمایید.

 

4. به معادن نقره و کمبود عرضه نگاه کنید

استخراج نقره بخش مهمی از بازار این فلز است، زیرا به طور مستقیم بر قیمت و در دسترس بودن نقره تأثیر می گذارد. معادن نقره با چالش های زیادی از جمله تغییرات مقرراتی، نگرانی های زیست محیطی و موانع مالی روبرو هستند. بررسی دقیق‌تر آمار تولیدات معدنی نشان می‌دهد که تولیدکنندگان در تامین تقاضای جهانی با مشکلات زیادی مواجه هستند.در نتیجه، تعادل عرضه و تقاضا در بازار نقره در لبه‌ها قرار دارد و هر گونه اختلال عمده در عملیات معدن می‌تواند باعث نوسان شدید بازار شود.

میلیون ها اونس نقره استخراج شده در هر سال به سرمایه گذاران تخمین خوبی از ظرفیت تولید این صنعت می دهد. البته موجودی معدن نقره تنها عامل موثر بر قیمت این فلز نیست، بلکه عواملی مانند سرمایه گذاری معدن و توسعه معادن جدید می تواند در بلندمدت بر بازار نقره تاثیر بگذارد.

بد نیست بدانید که نقره اغلب محصول جانبی استخراج فلزات دیگر است که تأثیر زیادی بر ذخایر آن دارد. از آنجایی که نقره به ندرت مستقل استخراج می شود، اگر استخراج فلزات دیگر کاهش یابد، بازار نقره را محدود کرده و باعث افزایش قیمت آن می شود. به عنوان مثال، عرضه نقره در سال گذشته به دلیل کاهش استخراج روی 1 درصد کاهش یافت. برای مطالعه بیشتر در زمینه فرمول قیمت گذاری نقره روی لینک کلیک فرمایید.

 

5. تقاضای سرمایه گذاری نقره

تقاضای سرمایه گذاری نیز تاثیر قابل توجهی بر بازار نقره خواهد داشت. تاثیر آن به عواملی مانند شرایط کلان اقتصادی، تمایل سرمایه گذاران و روند بازار بستگی دارد. برای این منظور، پیش‌بینی قیمت نقره نیازمند تحلیل عواملی مانند تقاضای سرمایه‌گذاری برای نقره است. علاوه بر این، تمایل سرمایه گذاران برای انتخاب بین ذخیره سازی فیزیکی نقره یا نقدینگی ETF نیز می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد.

به طور معمول، سرمایه گذاران به نقره و سایر فلزات گرانبها به عنوان سرمایه پایدار در زمان آشفتگی اقتصادی روی می آورند و از آنها برای محافظت در برابر تورم و ارزش پول استفاده می کنند. با تغییر شرایط اقتصادی جهان، انتظار می رود تقاضای سرمایه گذاری برای نقره افزایش یابد. معرفی صندوق ها و پلتفرم های جدید می تواند دسترسی سرمایه گذاران به نقره و تعداد سرمایه گذاران را افزایش دهد.

 

 

تاریخچه ارزش نقره، از تمدن های باستانی تا امروز

 

تاریخچه ارزش نقره، از تمدن های باستانی تا امروز

اگر در مورد آینده نقره مطمئن نیستید، فقط به گذشته آن نگاه کنید و تاریخچه رشد ارزش آن را ببینید. مانند طلا، نقره نیز به عنوان یک فلز گرانبهای محبوب در نظر گرفته می شود و برای قرن ها در ساخت جواهرات و سکه استفاده می شود. این فلز قدمتی طولانی دارد و در تمدن های مختلف به عنوان ارز برای ساخت جواهرات و ابزار استفاده می شده است. اهمیت نقره در قرن 16 و 17 اهمیت بیشتری پیدا کرد. این زمانی بود که اسپانیا مستعمراتی را در آمریکای جنوبی ایجاد کرد و مدیریت معادن نقره را با کارایی قابل توجهی به دست گرفت.

علاوه بر این، این فلز نقش کلیدی در تبدیل شدن ایالات متحده به یکی از نیروگاه های اقتصادی داشت. البته امروزه نقره چیزی بیش از یک وسیله نقلیه سرمایه گذاری است، کاربردهای صنعتی بی شماری دارد - از ساخت پنل های خورشیدی گرفته تا جواهرات، هادی های الکتریکی و به ویژه نقش نقر در تجهیزات پزشکی رشد این صنایع نیز تاثیر مثبتی بر بازار نقره داشته است.

قیمت نقره در سه ربع اول قرن بیستم با نوسانات محدود روند صعودی داشت، اما در ربع آخر این قرن، سه برادر هانتر توانستند نوسانات شدیدی را در این بازار ایجاد کنند. تا سال 1979، برادران آنقدر نقره انباشته بودند که صاحب یک سوم سهام نقره غیردولتی بودند. این باعث شد که قیمت نقره در سال 1980 افزایش یابد و حتی با افزایش 700 درصدی قیمت آن به 50.35 دلار برسد. با این حال، قیمت نقره شروع به کاهش کرد و برادران هانت نتوانستند به حداقل درآمد خود برسند که بازار را به وحشت انداخت. در نهایت بانک آمریکا به کمک برادران آمد و بسیاری از کارگزاران را از ورشکستگی نجات داد.

پس از این اتفاق قیمت نقره به شدت کاهش یافت و روند کاهشی خود را ادامه داد. با این حال، در سال 2000، به دلیل بحران مالی جهانی که سرمایه‌گذاران را به خرید دارایی‌های پایدار تشویق کرد، نقره به کانون توجه بازگشت. 28 سال بعد، این فلز در سال 2008 از مرز 20 دلار گذشت. بازار نقره متعاقباً چندین فراز و نشیب را تجربه کرد که به طور پیوسته رشد کرد، تنها زمانی که بحران ویروس کووید-19 سرمایه‌گذاران را مجبور به خرید وجوه تثبیت‌کننده کرد، شتاب قابل توجهی یافت.

 

نتیجه گیری

بیشتر تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها روند صعودی نقره را پیش‌بینی می‌کنند و انتظار می‌رود این فلز گرانبها در کوتاه‌مدت و بلندمدت عملکرد خوبی برای محافظت از دارایی‌های شما و توسعه آنها داشته باشد. البته این تحلیل‌ها با تغییر شرایط جهان دستخوش تغییر می‌شوند، به همین دلیل است که قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری، دقت کافی لازم است. اما اگر بر اساس تحلیل ارائه شده پتانسیل نقره را تعیین کردید، می توانید با تیم پشتیبانی متخصص ما تماس بگیرید تا مناسب ترین سرمایه گذاری نقره را به سبد خود اضافه کنید. برای دریافت مشاوره با کارشناسان کافه طلا روی لینک کلیک نمایید.

ثبت نظرات
*