نیم ست تمام سنگ

نیم ست تمام سنگ

آلیاژهای طلا دارای رنگهای مختلفی هستند. طلای زرد و سفید، قرمز و سبز که در بسیاری از جواهرفروشی ها موجود است. نقره یک انتخاب محبوب و مقرون به صرفه است. اما نقره استرلینگ به اندازه طلا در برابر لکه ها مقاوم نیست. جواهرات نقره استرلینگ باید با تمیز کردن مکرر برای از بین بردن اکسیداسیون، یا لکه دار کردن، حفظ شود. بسیاری از عوامل ضد لک می توانند به سنگ های قیمتی آسیب برسانند.

اطمینان حاصل کنید که نیم ست تمام سنگ قیمتی را به صورتی تنظیم نمی کنید که در معرض ضد لک قرار گیرد. در غیر این صورت، شما باید بپذیرید که ممکن است ظاهر طلا و جواهر و نیم ست های تمام سنگ قیمتی شما بسیار تغییر کند، زیرا فلزات به طور طبیعی در معرض هوا تیره می شود. پلاتین یک فلز بسیار متراکم و بادوام است و همچنین یکی از گران ترین آن است. اگرچه قیمت هر اونس طلا در واقع از پلاتین پیشی گرفته است، اما با این حال آلیاژهای پلاتین خالص تر هستند و حاوی محتوای فلزی گرانبهای بالاتری از آلیاژهای طلای تجاری هستند، بنابراین قیمت جواهرات پلاتین بیشتر است.

هر نیم ست تمام سنگ قیمتی که یکی از این چهار سنگ نباشد، نیمه قیمتی قلمداد می شود. این لیست ادامه دارد، اما برخی از رایج ترین آن‌ها عبارتند از: الكساندریت، عقیق، آمتیست، آکوامارین، گارنت، لاجورد، سنگ ماه، عقیق، مروارید، پریدوت، کوارتز گل رز، اسپینل، تانزانیت، تورمالین، فیروزه و زیرکناین جدایی بین گرانبها و نیمه گرانبها بودن نیم ست های تمام سنگ هیچ پشتوانه علمی واقعی ندارد. به عنوان مثال: زمرد گرانبها است در حالی که آکوامارین نیمه گرانبها است.

امروزه ارزش برخی از نیم ست های تمام سنگ نیمه قیمتی بسیار بیشتر از یک سنگ قیمتی است. به عنوان مثال، بسیاری از مرواریدهای طبیعی قیمت های کلانی دارند که اغلب ارزش آن‌ها بیش از یک الماس گرانبها، یاقوت، زمرد یا یاقوت کبود است. اسپینل ها مثال دیگری هستند. بعلاوه، بسیاری از نیم ست های تمام سنگ نیمه قیمتی می توانند نادرتر از برخی از سنگهای قیمتی باشند.

یافتن گارنت های دمانتوئیدی یا گارنت های تساورییت و بسیاری دیگر از سنگ های نیمه قیمتی دیگر، سخت تر است، درنتیجه تولید با کیفیت آن‌ها از سنگ های قیمتی گرانبها پایین تر استهنگام خرید یک نیم ست تمام سنگ قیمتی، توصیه نمی کنیم که اگر سنگ قیمتی در مقابل نیمه قیمتی دارد، در انتخاب خیلی گرفتار شوید. همه سنگ های قیمتی گرانبها هستند، به این معنا که اگر یک سنگ برای شما معنا و ارزش ایجاد کند، خاص و ارزشمند است!

راهنمای نیم ست تمام سنگ قیمتی - نکات خرید نیم ست سنگ قیمتی :

سنگ قیمتی، ماده معدنی یا سنگی هستند که می تواند پس از تراش یا برش کاری و پرداخت، از آن در جواهرات استفاده شود. سنگ های قیمتی از نظر زیبایی متنوع هستند و بسیاری از سنگ های قیمتی با تنوع خیره کننده ای از رنگ ها در دسترس هستند. از سنگ های قیمتی از دوران باستان در جواهرات استفاده می شده است. الماس یکی از سنگهای جواهری بسیار پسندیده است اما سنگهای قیمتی دیگری نیز وجود دارد که در طلا و جواهر بسیار زیبا به نظر می رسند و در مقایسه با الماس هزینه بسیار کمتری دارند.

نیم ست های تمام سنگ قیمتی در انواع مختلفی موجود هستند و خرید جواهر یا جواهرات به همراه سنگ قیمتی کار ساده ای نیست. به شما توصیه می شود قبل از خرید، اطلاعاتی در مورد سنگ های قیمتی و خصوصیات آنها کسب کنید. می توانید اطلاعات دقیق در مورد سنگهای قیمتی را در راهنمای سنگهای قیمتی کسب کنید.

چه نوع نیم ست تمام سنگ قیمتی خریداری کردید؟

انتخاب نیم ست تمام سنگ اولین و مهم ترین ملاحظه شماست. نوع نیم ست تمام سنگ قیمتی که خریداری می کنید، تأثیر زیادی در نوع طلا و جواهر دارد که می توانید به بهترین وجه آن را تنظیم کنید. ابتدا باید با مقیاس سختی سنگ آشنا شوید. به طور کلی، هر سنگ قیمتی با درجه مقیاس هشت یا بالاتر هیچ خطری برای تنظیم، ایجاد نمی کند

سنگهای قیمتی نرم تر، داستان دیگری دارند. نه تنها تنظیم آنها دشوار است، بلکه در صورت قرار دادن تکه هایی از جواهرات که در معرض تماس با سطوح بیشتری قرار دارند نیز می توانند آسیب پذیر باشند. آمتیست، سیترین، گارنت، یاقوت کبود و یاقوت و الماس همه سنگهای قیمتی بادوام با سختی کافی برای مقاومت در برابر سایش روزمره هستند زمرد، آکوامارین و تورمالین نرم تر هستند و باید با مراقبت بیشتری از آنها استفاده شود. عقیق و مروارید بسیار نرم هستند. درنتیجه در طی سایش، به راحتی آسیب می بینند.

از نیم ست های تمام سنگ قیمتی نرم برای استفاده به عنوان انگشتر و دستبند خودداری کنید: زیرا آنها اثرات منفی سایش، مانند کاهش درخشش، خرد شدن، حتی شکستن را نشان می دهند. سنگ های قیمتی نرم تری را برای گوشواره ها و آویزهایی که قرار نیست با سطح سخت تماس بگیرند، استفاده نمایید. این نکات خرید سنگهای قیمتی که در زیر ذکر شده است، مطمئناً به شما در یافتن مناسب ترین نیم ست تمام سنگ رنگی کمک می کند. معمولاً بیشتر افراد رنگ، وضوح، برش و عیار سنگ را مد نظر قرار می دهند.

راهنمای نیم ست تمام سنگ قیمتی - نکات خرید نیم ست سنگ قیمتی

رنگ گوهر :

رنگ مهم ترین عامل در تعیین مقدار سنگ های قیمتی رنگی است و بیشتر فروشندگان رنگ سنگ را بین 50 تا 70 درصد از ارزش آن ارزیابی می کنند. نیم ست های تمام سنگ در انواع متفاوتی از رنگها یافت می شوند، می توان تصور کرد که رنگ سنگهای قیمتی به دو ویژگی زیر بستگی دارد

رنگ، اشباع :

رنگ اصلی نیم ست های تمام سنگ، جواهر است که می تواند به عنوان سایه یا یک رنگ توصیف شود. در حالی که تقریباً همه سنگهای قیمتی دارای سایه هایی از رنگهای دیگر هستند. درنتیجه با ارزش ترین سنگهای قیمتی آنهایی هستند که علاوه بر رنگ اصلی، رنگی خالص و رنگ های "جزئی" از نمونه های دیگر را به نمایش بگذارند.

اشباع:

اشباع، اندازه گیری شدت یا خلوص رنگ یک سنگ قیمتی است. یک سنگ قیمتی، عاری از رنگ های خاکستری یا قهوه ای، به شدت اشباع در نظر گرفته می شود و از یک سنگ قیمتی با اشباع کمتر، ارزش بیشتری دارد. هر دو ویژگی فوق با یکدیگر مرتبط هستند و نقش بسیار مهمی در تعیین رنگ سنگ قیمتی دارند. هرچه شدت رنگ بیشتر باشد، از ارزش بیشتری نیز برخوردار است.

نکاتی برای خرید رنگ سنگ های قیمتی

نکاتی برای خرید رنگ سنگ های قیمتی

هنگام خرید یک نیم ست تمام سنگ رنگی، باید توجه زیادی به رنگ سنگ جواهر داشته باشید. سنگ قیمتی نباید خیلی تیره یا خیلی سبک و روشن باشد. معمولاً همیشه بررسی یک سنگ قیمتی با رنگ روشن، غنی، خالص و زنده، بهترین انتخاب استبهترین راه برای دیدن رنگ واقعی یک سنگ قیمتی، مشاهده آن در برابر یک سطح سفید است.

هنگام خرید سنگ های قیمتی، باید آنها را در شرایط نوری مختلف بررسی کنید. اگر سنگ های قیمتی حاوی ویژگی های تغییر رنگ هستند، باید آنها را در معرض نور روز و منابع نور رشته ای قرار دهید تا تغییر آن را مشاهده کنید.

وضوح گوهر

شفافیت اصطلاحی است که برای عدم وجود یا وجود نقص در داخل یا سطح یک سنگ قیمتی در نظر گرفته می شود. وضوح نیز عامل مهمی در تعیین کیفیت و ارزش یک سنگ قیمتی استیک سنگ قیمتی بی عیب و نقص نادر است و معمولاً قیمت آن گران است. اکثر نیم ست های تمام سنگ قیمتی حاوی اجزا یا معایب ریز معدنی هستند که با بزرگ نمایی یا چشم دقیق دیده می شوند؛ اما این نقص ها نباید بر دوام گوهرهای رنگی تأثیر بگذارد.

سنگ های رنگی دارای وضوح مختلفی هستند، به طوری که آنها در سه نوع طبقه بندی می شوند که به شرح زیر است:

نوع I - سنگهای رنگی نوع I شامل سنگ هایی هستند که از لحاظ درگیری بسیار کم یا بدون درگیری هستند. این دسته می تواند شامل آکومارین و دیگر سنگ های قیمتی باشد.

نوع II - سنگهای رنگی نوع II شامل سنگهایی هستند که غالباً دارای چند برش هستند. این دسته می تواند شامل سنگ گارنت، ایولیت، پریدوت، کوارتز (آمتیست، سیترین، آمترین)، یاقوت، یاقوت کبود، اسپینل و ... باشد.

نوع III - سنگهای رنگی نوع III شامل سنگ هایی هستند که معمولاً دارای اجزای مختلفی بوده، درنتیجه این دسته می تواند شامل زمرد، تورمالین و ... باشد.

نکاتی برای شفافیت سنگ های قیمتی

معمولاً سنگهای قیمتی رنگی از موقعیت بالا یا رو به بالا بررسی می شوند؛ بنابراین هنگام خرید یک نیم ست تمام سنگ قیمتی، باید آن را از بالا بررسی کنید تا به ارزش واقعی آن پی ببرید. به این ترتیب، اگر تنظیمات سنگ قیمتی را پنهان کند، بر ارزش و زیبایی آن تأثیر زیادی نخواهد داشت.

  • برای بررسی عیوب سنگ های قیمتی می توانید از ذره بین 10جواهر یا میکروسکوپ استفاده کنید.
  • هنگام خرید سنگ قیمتی باید به جای شفافیت، به رنگ آن اهمیت بیشتری بدهید.
  • برش یک سنگ قیمتی، به نسبت و تقارن آن اشاره دارد. کیفیت سنگ عامل بسیار مهمی است که در زیبایی کلی سنگ قیمتی و نیم ست های تمام سنگ تأثیرگذار است.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ثبت نظرات
*