پلاک های آویز مردانه

پلاک های آویز مردانه

در قرن های بسیار پیش پادشاهان و شاهزاده ها از انواع زیورآلات استفاده می کردند، ابتدا آقایان از جواهرات و زیورآلات استفاده می‌کردند تا نظر و توجه دیگران را به خود جلب کنند. اما به مرور زمان و تغییر فرهنگ‌ها، این مسئله کمی عجیب به نظر می رسید و تا سال‌ها بعد آقایان به غیر از حلقه ی ازدواج و ساعت مچی یا ساعت جیبی، از هیچ زیورآلات دیگری استفاده نمی‌کردند.

اما امروزه استفاده از زیورآلات برای مردان راحت‌تر شده است تا جایی که گاهی تشخیص مردانه و یا زنانه بودن آن‌ها کار دشواری می‌شود. و بسیاری از آقایان در سنین مختلف به گردنبند، دستبند،پلاک آویز، انگشتر و حتی گوشواره تک، توجه و علاقه ی خاصی نشان می‌دهند و دیگر استفاده آقایان از زیورآلات برای افراد کمتری عجیب، ضد فرهنگ و غیرمعقول به نظر می‌رسد.  اکنون زیورآلاتی وجود دارند که به آن‌ها مدل «اسپرت» گفته میشود و هم زنان و هم مردان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این روزها دنیا مدرن‌تر و پیشرفتهتر شده و فضا برای درک تفاوت‌ها فراهم شده است،

زیورآلات مردانه

روز به روز در زیورآلات مردانه تنوع بیشتری پیدا می شود. این روزها برندهای معروف و کمپانی های معتبر، لباس و پوشاک  و زیورآلات را بر اساس روحیات و سلیقه های خاص آقایان طراحی می کنند و آقایان می توانند در سایت های معتبر برای خرید اینترنتی انواع زیورآلات مردانه از جمله ؛ دستبند مردانه ، پلاک آویز، زنجیر مردانه ، گردنبند مردانه ، انگشتر مردانه ، ساعت مردانه و ... اقدام کنند.

استفاده از زیورآلات یکی از بهترین روش‌ها برای روح بخشیدن به پوشش و لباس است. آقایان چگونه می‌توانند با کمک یک تکه طلا یا گردنبند، انگشتر و پلاک آویز ظاهر متفاوت و خاصی داشته باشند؟ زیورآلات همیشه بخش جانبی و تزئینی پوشش به حساب نمی‌آیند اما اگر استفاده درست و به جای آن را ندانند همه چیز در ظاهر شان به هم می‌ریزد. در واقع همیشه چیزهای زینتی بخش جانبی پوشش به حساب نمی‌آیند و می‌توانند همه چیز را متفاوت کنند.

زیبایی طلا به ویژه پلاک آویز در این است که تنها با یک تکه ی کوچک از آن بتوان تغییر و تفاوت اساسی ایجاد کرد. راه آن هم ساده است؛ استفاده از چند تکه ی کوچک هماهنگ یا یک تکه بزرگ که متناسب با پوشش است.  زیورآلات شکل‌ها و کیفیت‌های متفاوتی دارند و در رنگ‌ها، طراحی‌ها و اندازه‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

یک تکه طلا  به ویژه پلاک آویز می‌تواند یک پیراهن ساده را به یک لباس ویژه تبدیل کند. با استفاده از هر نوع زیور‌آلات آقایان می‌توانند مرکز توجه را در پوشش‌ خود تغییر دهند. در زیر به چند نمونه از زیورآلات که آقایان استفاده می کنند اشاره می کنیم.

گردنبند:

گردنبند می‌تواند جزئی از زیورآلات مردانه محسوب شود و اغلب مردانی که از گردنبند استفاده می‌کنند، تمایل دارند تنها یک زنجیر بیاویزند، اما استایل‌هایی مانند هیپ‌هاپ وجود دارند که با چند زنجیر کامل می‌شوند. اگر قصد دارید چند زنجیر را با هم بپوشید، بهتر است اندازه آن‌ها را متفاوت انتخاب کنید. ترکیب بند چرمی با استیل هم می‌تواند یکی دیگر از این انتخاب‌ها باشد.

پلاک آویز طلا :

می توان با اندکی تغییرات ساده در ظاهر زنجیر و طول زنجیرها و پلاک آویزها به آنها شکلی کاملاً مردانه داد. پلاک آویز طلا همواره انتخاب عاقلانه ای است. در هر صورت آقایان بهتر است سعی کنند گردنبندهای مینیمال و ساده را انتخاب کنند. آنها می توانند برای جلوه کردن بیشتر گردنبند، یک تی شرت ساده بپوشند.

آقایانی که از گردنبند استفاده می‌کنند، می‌توانند به آن پلاک هم آویزان کنند. اصولا مردان به همراه زنجیر خود پلاک هم دارند اما به دلیل این که آن را در زیر لباس خود میاندازند، مشخص نمی‌شود. اکثر پلاک‌هایی که مردان استفاده می‌کنند، دارای نگین و سنگ‌های زینتی نیستند. پلاک‌ها می‌توانند نشانهای از اعتقادات مذهبی، علایق، سبک فکری و... باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

زیورآلات مردانه

پلاک آویز ورزشی:

همانطور که از نام این مدل هم مشخص است، روی پلاک آویز ورزشی، شکل توپ، جام، کفش ورزشی و… می‌باشد که برای علاقه‌مندان به ورزش (به ویژه ورزش فوتبال ) بسیار خاص و جذاب خواهند بود. اگر این آویزها با تی‌شرت یا لباس ورزشی ست شوند، زیبایی ظاهر چند برابر خواهد شد‌.

نکاتی مهم در هنگام استفاده از زیورآلات مردانه :

  • زیورآلات را با استایل خود ست کنید. زیورآلات استایل روزانه و رسمی متفاوت هستند.
  • به معنی نمادها و سمبل‌ها توجه کنید. بسیاری از پینها و پلاکهای گردنبند و دستبند (و کلا طرح‌هایی که بر روی زیورآلات ثبت می‌شود) معنی خاصی دارند.
  • هر چه سادهتر، بهتر! زیادهروی در هر چیزی زننده است.
  • جنسهای مختلف را به درستی با هم ترکیب کنید.
  • در زمان و مکان مناسب از زیورآلات استفاده کنید. در هر جایی نمی‌توان از هر چیزی استفاده کرد.
  • به ترکیب رنگها دقت کنید؛ مثلا گاهی ترکیب رنگ طلایی با نقرهای خوب از آب درنمیآید، مگر این که در هر دو تکه از زیورآلات شما، هر دو رنگ به کار رفته باشد.
  • از جنسهای مختلف زیورآلات در زمان مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، اصولا مردان از زیورآلات طلا و براق استفاده نمیکنند. بهتر است این گونه زیورآلات در سادهترین حالت باشند و در مراسم مناسب استفاده شوند.

گردنبند و اندازه یقه :


در پوشیدن گردنبند به ویژه پلاک آویز باید به اندازه و مدل یقه لباس توجه کنید. یقه‌های باز، دکلته و هفت برای پوشیدن گردنبند به ویژه پلاک آویز مناسبتر هستند. انتخاب بی‌دقت گردنبند نه تنها می‌تواند ظاهر شما را بهبود نبخشد بلکه آن را به هم ریخته و بدفرم جلوه می دهد، پس برای انتخاب مناسب‌ترین گردنبند ابتدا به مدل یقه ی لباس خود توجه کنید.پیش از همه چیز باید به موقعیت و مناسبتی که به آن می‌روید توجه کرده، لباس مناسب را انتخاب کنید و اکسسوری متناسب با آن را پیدا کنید.

1) برای یقه هفت، ظریف و آویزدار :

اگر یک لباس یقه هفت باز پوشیده اید هر گردنبند یا پلاک آویزی که انتخاب می کنید باید درست بین دو سینه قرار گیرد. این امر باعث می شود توجه به صورت شما بیشتر شود. گردنبندهای ظریف آویزدار انتخاب‌های بهتری هستند.

2) یقه اسکی و خط قرمز چوکر :

هر مدل گردنبند برای یک لباس یقه اسکی می تواند مناسب باشد، پس با خیال راحت گردنبند به ویژه پلاک آویز مورد علاقه خود را استفاده کنید. تنها خط قرمز گردنبندهای چوکر هستند!

3) یقه گرد باز و گردنبندهای پر و آویزدار :

درست مانند یقه هفت می‌توانید برای یقه گرد باز خود یک گردنبند بلند انتخاب کنید یا گردنبندی را بردارید که درست فاصله بین یقه و گردن را پر کند.

4) یقه مستطیل با گردنبندهای گرد و مروارید :

هیچگاه گردنبندهای زاویه دار را با لباس یقه مستطیلی استفاده نکنید. به جای آن می توانید یک گردنبند گرد که درست دور گردن قرار می گیرد یا یک پلاک آویز کوتاه انتخاب کنید.

5) یقه دراپه بعلاوه گوشواره، منهای گردنبند :

به دلیل حالت دراماتیک این نوع یقه بهتر است سراغ گردنبندهای ظریف با آویز کوچک بروید .

6) یقه گرد و انتخاب‌های بی‌شمار گردنبند :

درست مانند یقه اسکی، برای یقه‌های گرد هم می‌توانید از هر مدل گردنبند استفاده کنید. برای یقه‌های گرد بسته بیشتر از گردنبندهای بلند و برای یقه‌های گرد باز از گردنبندهای کوتاه‌تر و همچنین پلاک آویزکه روی بخش باز یقه قرار می‌گیرد، استفاده کنید.

7) چوکرها برای یقه برگردان باز :

اگر می‌خواهید دکمه بالای بلوز یقه برگردان خود را باز بگذارید یا مدل یقه لباس شما به صورت باز و برگردان است، می‌توانید از مدل گردنبند چوکر یا کوتاه استفاده کنید. اگر به دنبال ظاهری خلاقانه و روزمره‌تر هستید سراغ گردنبندهای بلندتر بروید.

زیورآلات مردانه ، متناسب با اندام

زیورآلات مردانه ، متناسب با اندام :

بسیاری از مردان یکی از اساسی‌ترین نکات درباره‌ی استفاده از زیورآلات مردانه را نمی‌دانند. آن نکته این است: گزینه‌هایی را انتخاب کنند که به جثه‌ی آنها بیایند. اگر مرد درشت هیکلی هستند، هیچ وقت سراغ زیورآلات نازک و ظریف نروید و اگر به گروه مردان لاغراندام و استخوانی تعلق دارند، سراغ زیورآلات به خصوص پلاک آویز ظریف و نازک بروند. همچنین به نکات زیر دقت داشته باشند:

گردنبند:

اگر گردنشان پهن است، از گردنبند بزرگ و پهن استفاده کنند و اگر لاغر است سراغ انتخاب‌های ظریف‌تر بروند. یکی از اشتباهاتی که مردان در رابطه با استفاده از زیورآلات به خصوص پلاک آویزهای مردانه انجام می‌دهند، متمرکز کردن آن‌ها در یک بخش از بدن است. برای مثال ممکن است دیده باشید که بعضی از آقایان به ویژه نوجوانان که چند گردنبند را روی هم می‌اندازند.

این کار اشتباه است، شما قرار نیست با متمرکز کردن زیورآلات حواس بیننده را از استایلتان منحرف کنید و فقط به گردن سوق بدهید. پخش کردن و ایجاد تعادل در مورد استفاده از زیورآلات باعث می‌شود شیک‌تر به نظر برسید و استایلتان هم از دید بیننده پنهان نماند

نگهداری و مراقبت از زیورآلات مردانه :

مراقبت از زیورآلات به خصوص پلاک آویزها کار بسیار راحتی است و اگر از آنها به خوبی نگهداری کنید، تا سال ها دوام خواهند داشت.

  • هنگام آشپزی، نظافت، ورزش و رفتن داخل آب ( مثل استخر، دریا، وان حمام) آن ها را دربیاوریم.
  • زیورآلات را در آخرین مرحله استایل و پس از زدن لوسیون و کرم و انجام آرایش بپوشیم.
  • تمیز کردن را سریع انجام دهیم تا زیورآلات طولانی مدت در معرض خیس شدن قرار نگیرند.
  • پس از درآوردن پلاک آویز خود آن را با یک پارچه ی نرم تمیز کنیم.
  • جواهرات خصوصاً اگر از جنس های مختلف باشند، نباید در کنار هم نگهداری شوند.
  • از مواد شیمیایی و سفید کننده ها برای تمیز کردن استفاده نکنیم.
  • برای تمیز کردن درز و لاها و جاهای غیرقابل دسترس تر می توانید از مسواک نرم استفاده کنیم.
  • تمیز کردن را سریع انجام دهیم تا زیورآلات طولانی مدت در معرض خیس شدن قرار نگیرند.
  • برای تمیز کردن جواهرات سنگ دار می توانیم از آب صابونی شده ی گرم استفاده کنیم.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ثبت نظرات
*