خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2020"  از "مرداد"

کدام گردنبند مناسب کدام یقه می باشد؟

تناسب شکل و مدل و اندازه گردنبند با مدل یقه می تواند زیبایی لباس، گردنبند و استایل شما را چند برابر نماید. درواقع این تناسب به شما این امکان را میدهد که در مجالس بدرخشید.

فرق بین الماس و برلیان چیست؟

بسیاری از افراد فکر میکنند الماس همان برلیان است اما این تصوری اشتباه است چراکه میان الماس و برلیان تفاوت هایی وجود دارد.

آلیاژهای طلا و رنگ آنها

ترکیب یا آلیاژ طلا با دیگر فلز ها باعث استحکام و تنوع رنگ آن میشود که نمونه های متنوع و جزابی از انواع زیورالات در رنگ خای مختلف ارائه می دهد

کاربرد نقره در صنایع وعلوم مختلف
نقره فلزی نرم، سفید رنگ و بسیار زیبا است . به طور کلی کاربرد نقره در صنایع و علوم مختلف زیاد است .این فلز انعطاف پذیر و درخشنده که جزء عنصر های شیمیایی اصلی به شمار می رود، فلزی گرانبها به حساب می آید که در صنایع و علوم مختلفی مانند دندانپزشکی، داروسازی، جواهرات و زیورآلات و دیگر لوازم تزئینی و... کاربرد بسیاری دارد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع فواید و کاربرد نقره در صنایع و علوم مختلف آشنا کنیم.
درمورد رنگ های طلا چه می دانید؟

همانطور که در این مقاله گفتیم طلا به رنگ های مختلفی دیده می شود که رنگ آن بستگی به نوع آلیاژ به کار رفته در آن دارد به عنوان مثال در طلای سبز از نقره، در طلای رزگلد از مس، در طلای سیاه از کبالت و در طلای آبی از ایندیوم و در طلای ارغوانی از آلومینیوم استفاده می شود و همچنین طلای سفید از آبکاری با رودیوم به وجود می آید. آنچه که رنگ طلاها را از هم متمایز می کند آلیاژ است که استفاده از رودیوم به عنوان روکش ممکن است باعث شود که زمان استفاده از طلای سفید محدود شود و پس از مدتی دوباره نیاز به آبکاری داشته باشد، هر آبکاری عمدتا بین ۶ ماه تا ۱۲ ماه پایداری دارد و پس از آن رنگ طلای سفید تیره می شود‌. امید است با ارائه مطالب داده شده گامی در جهت آگاهی شما عزیزان بر داشته باشیم‌.

اعداد حک شده روی طلا و نقره به چه معناست؟
اعداد حک شده روی طلا و نقره روشی مطمئن برای تشخیص طلا و نقره از اجناس تقلبی و غیر اصل می باشد. بسیاری از خانم ها و آقایان به خرید طلا و جواهرات بسیار علاقه مند می باشند اما گاهی اوقات فروشنده های این طلا و جواهرات، اجناس تقلبی را به جای اجناس اصل به مردم می فروشند. در نتیجه مردم به ویژه علاقه مندان به طلا و جواهرات باید با روشی برای تشخیص طلا و نقره ی اصل از اجناس غیر اصل و تقلبی آشنا باشند. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش های تشخیص طلا و نقره ی اصل از غیر اصل و همچنین اعداد حک شده روی طلا و نقره آشنا کنیم.