خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2023"  از "اسفند"

دلار
افراد زیادی هستند که بر اساس استراتژی شخصی خود دلار نقدی در بازار خرید و فروش می کنند (معامله می کنند) و اگر تلاش کنند و بتوانند اخبار سیاسی و اقتصادی را به خوبی تحلیل کنند به مرور زمان سود خوبی از بازار دلار خواهند داشت. در ایران چهار بازار اصلی داریم که عموماً موازی یکدیگر هستند و دلار محرک اصلی هر چهار بازار است. بنابراین یکی از نکات مهم در خرید و فروش دلار نقدی، نوسان کمتر دلار نسبت به بازارهای موازی است. در ایران معمولاً بازار دلار، بورس، طلا یا ارز و املاک طرفداران خاص خود را دارند و هر کدام از این بازارها می توانند نوسانات مثبت یا منفی خود را در نحوه حرکت دلار ببینند. پس به جرات می توان گفت که اساس هر بازار دیگری در ایران در دست دلارهای نقدی است. نکته مهم در مورد سرمایه گذاری در دلار این است که در سال های اخیر همواره نوسانات دلار در مقایسه با سایر بازارهای موازی کمتر بوده است و اگر قصد سرمایه گذاری با دلار نقدی را دارید باید بگوییم که در بلند مدت نسبت به سایر بازارها در بازارهای مالی، سودی که خواهید داشت کمتر است.
انتخاب حلقه
یکی از مهمترین رسوم ازدواج‌ خرید حلقه است که از گزشته تا بخ امروز رواج داشته. حلقه در جنس های مختلف مانند پلاتین، طلا و نقره وجود دارد بعضی از حلقه ها با جواهرات گرانبها تزیین شده امد که افراد متناسب با بودجه ای که دارند نمونه مناسب را انتخاب و خریداری میکنند.
ساعت زنانه
امروزه شرکت های تولید کننده ساعت بیشتر بر خطوط تولید ساعت زنانه تمرکز کرده اند و در حال حاضر بیشتر از همیشه ساعت های زنانه تولید می کنند. اما اگر قصد خرید ساعت مچی زنانه را دارید باز هم باید به نکاتی توجه کنید که در این مطلب به نکاتی اشاره کرده ایم که در خرید ساعت مچی زنانه باید به آنها توجه کنید.
جواهرات
جواهرات از جمله زیورالات قیمتی هستند که از گزشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند. این زیورالات له انواع انگشتر، دستبند، گردنبند، گوشواره و ... اطلاق می شود که از جنس طلا یت نقره بوده و اصولا با سنگهای گرانقیمت تزیین شده اند.
بورس
بازار بورس یک بازار رسمی مالی در ایران است که در آن انواع اوراق بهادار و برخی کالاها معامله می شود. سال هاست که خبری از خرید و فروش سهام در ساختمان بورس به صورت فیزیکی نیست. تقریبا تمامی فرآیندها از ثبت بورس تا خرید و فروش سهام به صورت آنلاین انجام می شود. آمارها نشان می دهد در سال 1401 تعداد کدهای صرافی صادر شده در سامانه سجام به بیش از 60 میلیون عدد رسید. از این تعداد بیش از 37 میلیون کد در بازار فعال هستند. بنابراین به جرات می توان گفت که بورس یک بازار مالی فراگیر در ایران است. همین موضوع باعث شد تا در مقاله ای جامع به این سوال که بورس چیست و چگونه وارد بورس شویم پاسخ دهیم.