آشنایی با خواص و فواید تسبیح نقره

آشنایی با خواص و فواید تسبیح نقره

فلز نقره یکی از درخشان ترین فلزات جهان است که انرژی و انعکاس نور زیادی دارد. وقتی مهره های نقره تسبیح نقره را در دست بگیرید، مستقیماً از خواص فیزیکی و معنوی آن بهره مند می شوید.در این مقاله به بررسی ویژگی ها و خواص این فلز زیبا می پردازیم و به شما آموزش می دهیم که یک تسبیح نقره اصل چه ویژگی هایی دارد.


تسبیح نقره ای چیست؟


تسبیح نقره یکی از جواهراتی است که برای نماز و ذکر خدا از آن استفاده می شود، این تسبیح مخصوص از تعداد معینی مهره های فلزی نقره تشکیل شده است که به صورت ریسمانی به هم می چسبانند و به کمک آن دعا و ذکر و کلمات را می شمارند.

با هر مهره ای از تسبیح نقره که در دست دارید و هر ذکری که به لب می آورید، هماهنگ با یکدیگر، علاوه بر تسبیح خداوند متعال و کسب ثواب، بر قوای جسمی و روحی خود نیز می افزایید.تسبیح نقره یکی از جواهراتی است که بسیاری از مسلمانان و مومنان در کشورهای اسلامی به ویژه ایران، ترکیه، کشورهای عربی و کشورهای مسلمان خریداران زیادی دارند.

ترکیه معروف ترین و اصلی ترین تولید کننده جواهرات نقره در جهان محسوب می شود.از گذشته های دور تا به امروز، در این کشور ارتباط تنگاتنگی بین هنر و ساخت جواهرات عتیقه وجود دارد.بهترین زیورآلات تسبیح از نقره مرغوب ساخته شده است. نقره استرلینگ ترکیبی از نقره و مس یا نیکل است.

جواهرات نقره استرلینگ از 92.5 درصد نقره تشکیل شده است. به همین دلیل به آن نقره عیار 925 می گویند.این ترکیب نقره و فلز مس ساخت جواهرات را بسیار تسهیل می کند و از طرفی ماده فلزی نقره سخت تر می شود، بنابراین می توان از آن هر طرح، مدل و شکلی ساخت.

آشنایی با نقره و کاربرد آن در زیورآلات مختلف و تسبیح


نقره یکی از عناصر تشکیل دهنده زمین است. نقره در طبیعت به عنوان یک فلز عنصری به شکل فلزی و در ترکیب با عناصر دیگری مانند سولفید، کلرید و نیترات یافت می شود. نقره خالص دارای رنگ سفید متالیک خاکستری روشن است. نیترات نقره و کلرید نقره پودر های سفید هستند، در حالی که سولفید نقره و اکسید نقره خاکستری تیره تا سیاه هستند.


نقره در هوای تمیز و آب پایدار است، اگرچه وقتی در معرض هوای حاوی سطوح بالای ازن، سولفید هیدروژن یا گوگرد قرار می گیرد، به سرعت کدر می شود.(در 200 سال گذشته، مقدار گوگرد در اتمسفر افزایش یافته است، بنابراین نقره سریعتر از دوران ماقبل صنعتی کدر می شود.)

تیرگی ها را می توان به راحتی از بین برد، و فلز با فرآیند اکسیداسیون از بین می رود. این واقعیت که نقره در برابر عناصر غیر قابل نفوذ است به تعریف آن به عنوان یک فلز گرانبها کمک می کند. نقره یک فلز کمیاب است که از دیرباز به دلیل تطبیق پذیری آن مورد توجه بوده است.


مردم از زمان های قدیم برای نقره ارزش قائل بوده اند. نقره که معمولاً به جواهرات و ظروف نقره ساخته می شود، زیبایی، ارزش، کمیاب بودن و دوام نقره باعث شده تا در طول تاریخ از آن در ضرب سکه استفاده شود. نقره استرلینگ (آلیاژی از 92 درصد نقره، مخلوط با مس و سایر فلزات) ظاهری درخشان به سکه ها، جواهرات و ظروف نقره می دهد.


این واقعیت که نقره خالص کمی سخت تر از طلا است، اما همچنان بسیار چکش خوار است، آن را به یک انتخاب طبیعی برای پرکردن دندان تبدیل می کند. از نقره برای ساخت تجهیزات فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی نیز استفاده می شد. نقره یک پوشش آینه ای زیبا ایجاد می کند که نور مرئی را کاملا منعکس می کند.از آن برای تهیه و ساخت تسبیح نقره ای نیز استفاده می کنند که بسیار پرطرفدار است.


خواص شیمیایی نقره


نقره یک فلز بسیار غیر فعال است. در شرایط عادی، با اکسیژن هوا واکنش نمی دهد. به این ترتیب این ترکیبات به آرامی با ترکیبات گوگردی موجود در هوا واکنش خواهند داد. محصول این واکنش سولفید نقره (Ag 2 S) است که ترکیبی سیاه رنگ است. لکه ای که به مرور زمان روی ظروف نقره و سایر اقلام با روکش نقره ایجاد می شود، سولفید نقره است.از خواص نقره می توان به خواص شیمیایی و باکتریایی آن اشاره کرد.

خواص شیمیایی نقره


خواص آنتی باکتریال


نقره به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی و استفاده در صنعت پزشکی معرفی شد. این ماده به عنوان بخشی از لباس های مخصوص برای جلوگیری از گسترش باکتری ها و ایجاد بوی نامطبوع استفاده می شود. نقره همچنین در نوک انگشتان دستکش های مخصوص تولید شده برای جلوگیری از رشد باکتری ها وجود دارد.


تاثیر نقره بر سلامتی


نقره یک عنصر سمی خفیف است. هنگامی که فلز یا ترکیبات آن روی پوست قرار می گیرد، می تواند منجر به لکه های مایل به آبی شود که به نام آرژیری یا آرژیروز شناخته می شوند. استنشاق طولانی مدت گرد و غبار نقره نیز می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد

ویژگی ‌های تسبیح نقره اصل


تسبیح نقره از 33 مهره یا مهره با نقره 925 روی نخ مرغوب و محکم ساخته شده است. در فرآیند تولید، مهره های نقره در دو مرحله آبکاری می شوند تا تغییر رنگ ندهند.دانه‌ های تسبیح در انواع و اندازه های مختلف به شکل گرد و شبیه به دانه هل طراحی و تولید می شود.از دلایل ساخت تسبیح نقره ای می توان به خواص بی نظیر آن اشاره کرد که بسیار زیبا، براق و از نظر فیزیکی خاص بوده و برای سلامتی نیز بسیار موثر است.در ادامه به بررسی خواص تسبیح نقره ای می پردازیم.


خواص تسبیح نقره ای


احتمالا بسیاری از مردم از فواید این فلز گرانبها آگاه نیستند، اما اگر بدانید که تسبیح نقره فواید زیادی برای سلامتی دارد، شگفت زده خواهید شد.


1. نقره خاصیت ضد میکروبی قوی دارد


مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که نقره دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است، به این معنی که می تواند باکتری ها، قارچ ها و ویروس های خاصی را از بین ببرد.اثر ضد باکتریایی به یون های نقره با بار مثبت (Ag+) 21، 22 نسبت داده می شود.

مکانیسم عمل یون های نقره برای حمله به باکتری ها استفاده می شود. اگرچه مشخص نیست نقره چگونه سلول ها را می کشد، اما نشان داده شده است که این کار را انجام می دهد. نقره سابقه طولانی در مبارزه با عفونت، کمک به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، کمک به بهبود زخم ها و حتی کمک به سرطان و آرتریت دارد.


2. نقره به تنظیم گرمای داخلی بدن کمک می کند


استفاده از جواهرات نقره به خصوص تسبیح نقره ای می تواند به گردش خون کمک کرده و گرمای داخلی بدن شما را تنظیم کند. طبق تحقیقات، نقره به تعادل خلق و خو و افزایش سطح انرژی کمک می کند.اعتقاد بر این است که خواص ذاتی این فلز به بهبود گردش خون، حفظ تعادل عمومی دمای بدن و از بین بردن اختلالات الکتریکی در محیط کمک می کند.

خواص تسبیح نقره ای


3- نقره سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند


تمام آنتی بادی ها، گلبول های سفید و سایر عناصر شیمیایی و پروتئینی در بدن با هم کار می کنند تا تهدیداتی مانند باکتری ها، بیماری ها و ویروس ها را مورد حمله قرار دهند و از بین ببرند. به گونه ای که به عنوان موجودات خارجی مضر شناخته شده و سلامت عمومی ارگانیسم را نیز تهدید می کند.

نقره یکی از عناصر شیمیایی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند و به شما امکان می دهد سالم بمانید.بر اساس تحقیقات، بدن انسان و حیوان دارای مقدار مشخصی نقره است، اگرچه عنصر حیاتی نیست. با این حال، مشخص شده است که افرادی که در آنالیز موهای خود سطوح پایینی از نقره دارند، بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ ها از جمله سرماخوردگی، تب، آنفولانزا و غیره هستند.بسیاری از دانشمندان گمان می کنند که کمبود نقره می تواند علت اصلی مشکلات در سیستم ایمنی باشد.

خواص معنوی تسبیح نقره


لازم به ذکر است که تسبیح نقره علاوه بر خواص موثری که برای سلامتی بدن انسان دارد، از نظر معنوی نیز دارای خواص بسیار مطلوبی است.


از جمله این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد:


نقره به شما شادی و خوشبختی می دهد.
نقره فلز احساسات، عشق و صبر است.

نقره نشان دهنده روشنگری معنوی، فصاحت و تشویق است.
با تسبیح نقره ای می توانید با خود برتر خود ارتباط برقرار کنید.

یک تسبیح نقره می تواند دعای شما را اجابت کند.
تسبیح نقره ای توانایی های شهودی و روانی شما را بیدار و تقویت می کند.

خرید و قیمت تسبیح نقره


برای خرید تسبیح نقره ای باید به نکات زیر توجه کنید:

عیار تسبیح نقره


همانطور که گفته شد معمولا انواع تسبیح های نقره با ترکیب نقره و برخی عناصر دیگر مانند مس و نیکل ساخته می شوند. هنگام خرید به ارزش آن توجه کنید. تسبیح نقره استرلینگ یکی از بهترین محصولات و زیورآلات نقره است. روی تسبیح نقره جواهرات علامت ها و کد هایی وجود دارد که نشان از کیفیت بالای این محصولات دارد.
کد 925 حک شده بر روی زیورآلات نقره نشان دهنده اصالت آن است.

در برخی موارد این کد روی محصولات نقره ای یافت نمی شود، بنابراین لازم است عیار آن را از فروشنده جویا شوید.

تمام قسمت های تسبیح نقره ای را به طور کامل بررسی کنید.

شما می توانید علاوه بر تسبیح نقره، شمش نقره را با قبض رسمی در فروشگاه نقره به صورت عمده خریداری کنید.

عیار تسبیح نقره


فاکتور فروش


اکثر فروشگاه های معتبر زیورآلات نقره و همچنین تسبیح های نقره را با قبض و گارانتی عرضه می کنند.
به خاطر داشته باشید که نقره واقعی جذب آهنربا نمی شود و در نزدیکی هوا و همچنین عرق دست و بدن تغییر رنگ می دهد، به این معنی که می تواند سیاه شود و کدر شود.

قیمت تسبیح نقره به عواملی مانند عیار تسبیح، تعداد مهره های تسبیح، اندازه آنها، کشور سازنده و ... بستگی دارد.
فروشگاه نقره ما به شما توصیه می کند که انواع تسبیح نقره ای را در فروشگاه های معتبر انتخاب و خریداری کنید.

ابتدا به درجه نقره، ابعاد، اندازه و تعداد دانه ها توجه کنید. از اصالت نقره مورد نظر خود مطمئن باشید.

تمام قسمت های تسبیح را بررسی کنید.
پس از خرید تسبیح نقره ای اصل فاکتور با مهر معتبر از فروشنده دریافت خواهید کرد.

تصمیم نهایی هنگام انتخاب تسبیح نقره ای


انتخاب تسبیح نقره ای نیاز به دقت زیادی دارد. ابتدا باید بین تسبیح بلند و کوتاه تصمیم بگیرید. تسبیح ‌های کوتاه معمولاً به‌ جای اتصال به هم متصل می ‌شوند و معمولاً بین مهره‌ ها فاصله ندارند، در حالی که تسبیح ‌های بلندتر بین تمام مهره‌ ها اتصال دارند و تشخیص هر مهره را بدون نگاه کردن به تسبیح آسان ‌تر می ‌کنند.


اما تسبیح های بلندتر می توانند به راحتی گره بخورند، بنابراین خوب است یک مکان مشخص برای قرار دادن آنها داشته باشید تا گره نخورند. هنگامی که در مورد طول تسبیح خود تصمیم گرفتید، باید انتخاب کنید که کدام دانه ها یا بدلیجات را می خواهید.


دانه های صاف در هنگام نماز به راحتی از انگشتان می گذرد و بیشتر رنگ خنثی دارند. آنها تسبیح اصلی در نظر گرفته می شوند. از سوی دیگر، تسبیح نقره ای با مهره های چند وجهی جذابیت بیشتری را ارائه می دهد، اما این نمونه ها به راحتی از روی انگشتان نمی لغزند. تسبیح نقره ای را می توانید از جواهرفروشی های معتبر خریداری کنید.


نکاتی برای هدیه دادن تسبیح نقره ای به دوستان


هنگام انتخاب هدیه مذهبی مانند تسبیح، خوب است تمام نکات قبلی را در نظر داشته باشید. اگر برای یک مرد خرید می کنید، توصیه می کنیم تسبیحی را با مهره های مشکی صاف یا قهوه ای ساده انتخاب کنید. اگر برای یک زن خرید می کنید، بهترین گزینه تسبیح نقره ای با مروارید یا کریستال است. برای انتخاب نمونه کامل این نوع تسبیح باید از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک گرفت.

کاربردهای تسبیح نقره ای


کاربردهای تسبیح نقره ای

از مهمترین کاربردهای تسبیح نقره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:


- دعا
- به عنوان هدیه به یک دوست
- گروه تسبیح ها بسته به نوع آن خواص درمانی دارند.
1- در بین مدل های بی شمار تسبیح به جرات می توان گفت که تسبیح نقره ای یکی از زیباترین و جذاب ترین تسبیح هاست. این نوع تسبیح از نظر قیمت و زیبایی بسیار بالاتر از نمونه های دیگر است. مجموعه ای از مهره های نقره با تزئینات مختلف با نخ به هم متصل شده و ظاهری چشمگیر ایجاد می کند.
2- کد گذاری روی تسبیح نقره ای این امکان را به شما می دهد که در هنگام خرید از کیفیت آن مطمئن شوید.
3- بهترین نوع نقره برای ساخت این نوع تسبیح، نقره 925 عیار است که به آن نقره استرینگ می گویند.
4- تشخیص تسبیح نقره اصل از تقلبی با استفاده از آهنربا انجام می شود که باید توسط متخصص در این زمینه بررسی و شناسایی شود.


اخرین کلام


تسبیح نقره یکی از جواهرات گران بهایی است که از نظر سلامت مادی، معنوی، جسمی و روانی بسیار ارزشمند است.انجام ذکر تسبیح همراه با استفاده از فلز نقره برای افراد بسیار مفید است. بهترین محصولات و زیور آلات نقره به ویژه تسبیح های نقره از نقره خالص ساخته می شود. این محصولات و سکه های نقره با علامت ها و کد هایی حکاکی شده اند که نشان دهنده اصالت و کیفیت مطلوب آنهاست.

ثبت نظرات
*