آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو + جذب نیرو

آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو + جذب نیرو

ساخت طلا از آن دسته هنرهایی است که سالیان سال است با ما همراه می باشد اگر قصد استفاده از نرم افزار برای طراحی طلا را دارید این مقاله را از دست ندهید ما در این بخش به مطالب زیر پرداخته ایم:

  • طلا
  • طراحی طلا و جواهر
  • قبل از هر چیزی با نرم افزار راینو آشنا شوید
  • چرا باید برای طراحی طلا و جواهر از سیستم راینو استفاده کنیم
  • آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو
  • ویژگی های سیستم راینو چیست
  • سیستم راینو قابلیت ویرایش دارد
  • پلاگین سیستم راینو
  • دوره های آموزشی ساخت طلا و جواهر
  • آخرین نکات در رابطه با سیستم راینو

طلا

همان طور که همه ی شما می دانید طلا یکی از با ارزش ترین فلزهای روی زمین است که تقریبا از آغاز زندگی بشر با او همراه بوده است. قدمت همراهی این فلز با ارزش با بشر به آن دوره ای می رسد که بشر تصمیم گرفت دیگر برای خرید کالا از یک کالای دیگر به عنوان پول استفاده نکند و طلا و نقره به عنوان اولین پول های رایج در دنیا شناخته شده اند.

جنس این فلز و مقاومت آن در برابر چکش و تغییر نکردن رنگ او از جمله دلایل مهمی بود که این فلز در میان آدمی محبوب شد. البته لازم به ذکر است که آن موقع طلا فقط به صورت سکه مورد معامله قرار می گرفت. بعدها از این فلز بی نظیر طرح هایی درست کردند در قالب های النگو، انگشتر، دستبند و سایر زیور آلاتی که بیش تر در میان خانم ها محبوبیت داشت. این فلز هم چنان با قدرت سابق خود چه بسا بیش از سابق نیز مورد استفاده ی مردم قرار می گیرد.

طراحی طلا و جواهر

طراحی طلا و جواهر در واقع یک هنر فوق العاده است. یک حرفه است که تقریبا می توان گفت قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد. از این فلز برای ساختن تاج برای شاهان، زیور آلات برای درباریان و ... استفاده می شده است. قطعا آن موقع نیز طراحان ماهری وظیفه ی شکل دادن به این فلز زیبا را داشتند‌. شکل و کاربری طلا ها طبیعی است که در این همه سال تغییراتی کرده باشد.

امروزه طراحان زیادی هستند که با ذوق ، هنر، خلاقیت و دانش خود این کار را انجام می دهند به همین دلیل است که ما شاهد هزاران نوع طرح مختلف از النگو، دستبند، زنجیر، سرویس طلا، انگشتری، پابند و ... می باشیم. از شما دعوت می کنم که برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با طراحی طلا و جواهر با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی با نرم افزار راینو آشنا شوید

بهتر است قبل از هر چیزی با یک دیگر بخوانیم که این نرم افزار از چه سالی و توسط چه کسی ساخته شد؟ نرم افزار راینو برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ و توسط برادران مک نیل در کشور آمریکا ساخته شد. این نرم افزار دارای یک سیستم ریاضی برای منحنی ها و سطوح در گرافیک کامپیوتر است.

لازم به ذکر است که این نرم افزار دارای خطوط نربز است همین خطوط سبب شدند تا این نرم افزار یک سر و گردن از سایر نرم افزار ها بالا تر باشد زیرا این سیستم و خطوط ریاضی آن سبب دقیق تر شدن محاسبات می شود. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این نرم افزار این است که شما می توانید با دستور العمل های ساده طرح ها و شکل های پیچیده ای  از او بخواهید.

در این بخش درباره ی مزیت های دیگر برنامه راینو بخوانید

نرم افزار راینو مزیت های بی شماری دارد که ما تعدادی از آن ها را خدمت شما عرض می کنیم. جالب است بدانید که سطوح پیچیده ای که توسط این نرم افزار طراحی می شوند از دیگر نرم افزار های مشابه سبک تر می باشند. نرم افزار راینو قابلیت طراحی مدل های سه بعدی دارد. این خط نربز اولین بار در طراحی کشتی ها خودرو ها به کار می آمد از این رو طراحی بسیار دقیقی دارند و اولین بار توسط دو فرد فرانسوی طراحی شدند.

پس با این اوصاف این خط های نربز در نرم افزار راینو سبب بالا رفتن دقت در طراحی طلا و جواهر می شود‌.  حال در بخش های بعدی به نکات جالب تری در این رابطه می پردازیم.

طراحی طلا و جواهر

چرا باید برای طراحی طلا و جواهر از سیستم راینو استفاده کنیم ؟

ما در حال حاضر در پیشرفته ترین عصری هستیم که جهان به خود دیده است‌. با توجه به پیشرفت چشم گیر بشر در سبک زندگی و به روز کردن تمام کار های خود طبیعی است که این تغییرات اثرات خود را بر روی طراحی طلا و جواهر نیز بگذارد.

طوری که دیگر برای طراحی طلا و جواهر مورد نیاز از مدل قدیمی استفاده نکنید و با برنامه های کامپیوتری کار خود را پیش ببرید. اگر می خواهید از دیگر رقیب های خود در عرصه طراحی طلا و جواهر عقب نمانید باید خود را به روز کنید و از سیستم راینو استفاده کنید‌. اما شایان به  ذکر است که قبل از هر چیزی باید آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو را یاد بگیرید تا بتوانید بدون کوچک ترین زحمت طرح و ایده ی درون ذهن خود را بر روی فلز طلای مورد نظر پیاده کنید.

آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو :

کار کردن با سیستم راینو و در واقع آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو اصلا کار دشواری نیست تنها کافی است برای شروع یک ایده و یک تصویر در ذهن خود داشته باشید. سیستم راینو تمام ابزار لازم را برای مدل سازی در اختیار شما کاربر عزیز می گذارد و به شما قابلیت ویرایش، مستند کردن، تحلیل کردن و ... طرح های شما را می دهد بدون این که شما هیچ محدودیتی در طراحی خود و یا میزان طراحی های خود داشته باشید.

اگر قبلا با برنامه های 3Dmax  کار کرده باشید قطعا با پیچیدگی این برنامه و مدل های پیچیده ی ویرایش آن آشنایی دارید اما برنامه های جدید مثل سیستم راینو این مشکل را ندارند. سیستم راینو یک سیستم CAD base  است که شباهت بسیاری به برنامه Auto cad  دارد این نرم افزار بسیار سبک است و دیگر آن پیچیدگی برنامه های قدیمی را ندارد. یکی از عواملی که در عملکرد فوق العاده ی این سیستم  دخیل است شبیه سازی این سیستم به سیستم NURBS modeling   است.

از ویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

اصلی ترین و اولین ویژگی این برنامه این است که آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو  بسیار آسان است. این برنامه تطابق فوق العاده ای با نقشه های معماری دارد. شما می توانید برای خروجی بهتر و حرفه ای تر از پلان ها و نما ها استفاده کنید زیرا این برنامه قابلیت وارد کردن پلان ها و نماها را دارد.

نورپردازی عالی، رندر ها و متریال دهی از دیگر قابلیت های این برنامه است. این برنامه های پلاگین مفیدی دارد مثل Vray، Tspline, Grass hoper و ... است که کار هر کدام از این ها به ترتیب رندرینگ، مدل سازی ارگانیک و مدل سازی الگورتمیک است .

این روش های مدل سازی این برنامه به شما این اجازه را می دهد که پیچیده ترین طراحی را انجام دهید بدون این که فضای Ram  شما خیلی پر شود. اصلی ترین و کاربردی ترین ویژگی آن دسترسی آسان و راحت به آن است. قوانین هندسی موجود در این برنامه به راحتی قابل فهم است.

سیستم راینو قابلیت ویرایش نیز دارد :

هر برنامه و طرحی که در سیستم راینو موجود است قابلیت ویرایش دارد‌. لازم به ذکر است که آیکون های گرافیکی که در این برنامه موجود هستند به عنوان یک راهنما برای شما تلقی می شوند و می توانید از آن ها راهنمایی بگیرید. این آیکون ها سبب می شوند که شما دستور ها را فراموش نکنید.

همان طور که همه ی شما می دانید سیستم راینو یک سیستم پوسته ساز است. این یعنی این عملیات از خط ها و پس از آن از سطوح تشکیل می شوند و این سطوح در کنار یک دیگر تشکیل صفحه می دهند.  فرم پردازی، مدل سازی های چند بعدی، ایده پردازی های بدون محدودیت و دقت فوق العاده بالا از دیگر ویژگی های سیستم راینو است. این نقشه کشی ۲ بعدی و تصویر سازی موجب می شود که خط ها به سطوح ۲ بعدی تبدیل شوند و پس از آن با لیزر و پلاسما برش های لازم زده شود و طلا و جواهر مد نظر ساخته شود‌.

سیستم راینو قابلیت ویرایش نیز دارد

پلاگین سیستم راینو

قبل از هر چیزی ابتدا باید ببینیم که پلاگین چیست؟ پلاگین به نرم افزار های کوچکی نسبت به نرم افزار های اصلی گفته می شود و به عنوان آپشن به نرم افزار های اصلی اضافه می شوند. این پلاگین ها باعث می شوند که فرمان ها و دستور های بیش تری تحت اختیار کاربر گرامی قرار گیرد. پس از آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو می توانید از پلاگین های آن در موارد خاص استفاده کنید‌. پس اگر قصد استفاده از پلاگین های این سیستم را دارید، بهتر است از قبل به طور کامل با سیستم راینو آشنا شوید سپس از این آپشن اضافه تر بهره مند شوید.

اگر می خواهید به کیفیت فوق العاده ای در کار خود برسید کار کردن بر روی سیستم های پیچیده و به درد نخور قدیمی را کنار بگذارید و با آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو خود را راحت کنید. شایان به ذکر است که این سیستم نیازمند به لپ تاپ خیلی حرفه ای و فوق العاده ندارد و شما می توانید این برنامه را روی قدیمی ترین و کند ترین لپ تاپ ها نصب کنید و خود را از شر هزینه های خرید لپ تاپ اضافه رها کنید.

دوره های آموزشی ساخت طلا و جواهر با سیستم راینو :

شما می توانید با گذراندن دوره های آموزشی ساخت طلا و جواهر با سیستم راینو از ابتدایی ترین زمینه ها مثل کار کردن با کامپیوتر، نصب برنامه های مورد نظر و آموزش کامل طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو را یاد بگیرید‌. شما در طی این دوره با شیوه ترسیم خطوط و سطح ها آشنا می شوید.

با اشکال و انواع حجم ها به طور کامل آشنا می شوید. سایز حلقه ها، نگین ها، سایر طلا های خاتم دار و ساده را کاملا یاد می گیرید و علاوه بر تمام این نکات و آموزش کامل می توانید با پلاگین ها کار کنید.

در این دوره آموزشی با طرز کار پارامتر ها آشنا می شوید. دوستان عزیز شما می توانید پس از آموزش طراحی طلا و جواهر با سیستم راینو به طور حرفه ای و دقیق به کار خود بپردازید و مطمئن باشید این سبک جدید کاری سبب پیشرفت فوق العاده ی شما می شود زیرا تمام محاسبات و ریزه کاری های شما دقیق می شود و کیفیت خروجی کار های شما سبب فروش بیش تر و به دنبال آن سود دهی بیش تر می شود زیرا مردم علاقه ی بیش تری به طرح های پیچیده نشان می دهند و قطعا طراحی های شما نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

آخرین نکات در رابطه با نرم افزار راینو گلد :

طلا و جواهر سازان بسیاری برای طراحی های خود از برنامه ها و نرم افزار های ماتریکس، Z Brush و راینو استفاده می کنند‌. برنامه ی راینو همان طور که در بخش های قبلی کاملا مفصل در رابطه با ویژگی های آن صحبت کردیم از چنان قدرتی برخوردار است که بدون استفاده از پلاگین ها نیز بسیار پر قدرت عمل می کند.

اما بیاید یک نگاه کلی به کار این پلاگین ها بیندازیم. این پلاگین ها سبب می شوند که یک سری ویژگی اضافه تر در اختیار کاربر عزیز قرار گیرد. استفاده از این پلاگین ها علاوه بر بالا بردن سرعت کار موجب دقیق تر شدن نتیجه ی کار شما می شوند‌.

اگر شما قصد دارید که طرح مد نظر خود را که روی کاغذ و به صورت دستی کشیده اید را وارد سیستم کنید تنها کافی است از عکس یک اسکن بگیرید و آن را وارد سیستم کنید. پس از آن منحنی های تصویر را تکمیل کنید و یک شکل سه بعدی را طراحی کنید. پس از انجام تمامی این مراحل می توانید با مواد و متریالی که در اختیار دارید به ساخت طلا و جواهر مد نظر خود بپردازید.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ثبت نظرات
*