خرید ظروف نقره

خرید ظروف نقره

یکی از فلزهای گران قیمت و بسیار پر طرفدار در نزد مردم بعد از طلا نقره می باشد که زیورآلات بسیاری از این جنس در بازار موجود است. همچنین امروزه انواع مجسمه ها و آینه شمعدان و ظروف نقره در بازار موجود است که مردم آن ها را به علت‌ های متفاوتی خریداری می کنند و در خانه خود نگهداری می کنند. مخاطب ظروف نقره امروزه بسیار زیاد شده است و خواهان بسیاری پیدا کرده است.

در سال های گذشته در مغازه های نقره فروشی بیشتر زیورآلات مشاهده می‌ کردیم اما امروزه علاوه بر زیور آلات ظروف گوناگون و بسیاری یافت می شود. از جمله این ظروف می‌ توان به کارد، چنگال، نمکدان، سرویس چای خوری، کشکول و ... اشاره کرد. گذاشتن ظروف نقره در پشت ویترین باعث می شود که افراد جذب آن ها شوند و برای خرید آن ها سریع تر اقدام کنند. ما در این قسمت درباره خرید ظروف نقره برای شما مطالبی را ارائه خواهیم کرد و اطلاعاتی را در این باره به شما می دهیم.

افراد اغلب برای خرید ظروف نقره باید به وزن آن توجه کنند زیرا نقره نیز یکی از فلزاتی است که با توجه به وزن فروخته می شود و اجرت ساخت نیز دارد که ممکن است فلزهای ارزان قیمت تر این ویژگی را نداشته باشند.

البته برخی از افراد سود جو ممکن است به علت محبوبیت و گران قیمت بودن این فلز اقداماتی انجام دهند که به ضرر خریدار باشد و با آبکاری با نقره و یا به اسم نقره محصول را به مشتری ارائه دهند. حتی ممکن است گاهی اوقات فلز دیگری را به افراد بفروشند و افراد به دلیل نا آگاهی تشخیص ندهند که جنس اصل است یا خیر. در این قسمت است که افراد باید اطلاعاتی درباره نقره داشته باشند.

نکاتی برای خرید ظروف نقره

برای خریدن ظروف نقره باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. ما در زیر آن ها را به شما ارائه خواهیم داد.

ابتدا باید بودجه خود را معلوم کنید. زیرا همان طور که قبلاً هم گفتیم فلز نقره گران قیمت است و بر حسب وزن و گرم به فروش می‌ رسد. گاهی اوقات ممکن است حتی اضافه شدن یک گرم باعث شود که هزینه بیشتری بپردازید. پس شما باید از ابتدا بودجه خود را مشخص کنید و قبل از خرید به فروشنده بگویید که بودجه شما چه قدر می باشد. زیرا در این صورت فروشنده می‌ تواند با توجه به هزینه ای که می کنید به شما محصولی ارائه دهد.


نکته دیگری که به آن باید توجه داشته باشید سنگ های تزئینی بر روی ظرف نقره است. زیرا این سنگ ها ممکن است قیمتی نباشند و تقلبی باشند. اما ظروف نقره ای در بازار موجود است که سنگ‌ های روی آن ها قیمتی هستند و گران قیمت هستند که شما در این باره باید دقت کنید. اگر این مورد را سرسری بگیرید ممکن است سنگی بی کیفیت به شما بدهند و هزینه ای گزاف از شما بگیرند.

مورد دیگر این است که قبل از خرید مزد ساخت را از فروشنده بپرسید.

زیرا ممکن است ظرفی نقره کوب باشد و مزد بیشتری داشته باشد و یا ممکن است اگر از ابتدا نپرسید فروشنده هزینه بیشتری از شما بگیرد و بهتر است قبل از خرید اطلاعات دقیق را از جنس، توسط فروشنده به دست بیاورید.و اما مورد آخری که باید به آن بسیار توجه داشته باشید این است که روش نگهداری و تمیز کردن ظرف نقره را بپرسید زیرا ممکن است بدون اطلاع داشتن با موادی ظرف تان را تمیز کنید که آن را از بین ببرد و نابود کند.


البته موارد بسیار زیادی برای نگهداری و خرید ظروف نقره وجود دارد که ما علاوه بر این مطالبی که این جا گفته ایم در ادامه نیز به آن ها به صورت مفصل اشاره خواهیم کرد و شما را با آن ها آشنا می کنیم تا در صورت وجود هرگونه سوالی به پاسخ خود برسید.

نکاتی برای خرید ظروف نقره

تمیز کردن ظروف نقره

ظروف نقره همانند همه وسایل و ظروف دیگر نیازمند تمیز شدن و گردگیری هستند.  از اساسی‌ ترین و مهم‌ ترین وسایل هر خانه ظروف نقره است که با قیمت گرانی خریداری شده است و باید از آن ها به روش های خاص خود مراقبت شود. ظروف نقره ممکن است به مرور زمان تیره و کدر شوند و رنگ آن ها تغییر کند اما شما باید راه حل مناسب را برای از بین بردن این تیرگی و کدری پیدا کنید و ظرف نقره خود را تمیز کنید. گاهی اوقات ممکن است شما در ظروف نقره خود از مواد غذایی استفاده کنید و در این صورت باید بلافاصله ظرف را تمیز کنید.

زیرا اگر باقی مانده غذا در ظرف بماند باعث می شود که خشک شود و نیاز به شست و شو داشته باشد. در صورتی که ظروف نقره را نباید به صورت کامل در زیر آب قرار داد و اگر آب به آن برخورد کند باید بلافاصله خشک شود. همچنین اگر در صورت لزوم بخواهید لکه ای را از روی ظروف نقره بردارید و نیازمند آب باشید باید از آب ولرم استفاده کنید و به هیچ عنوان از اسکاچ های زبر استفاده نکنید و همچنین آن از یک حوله نرم برای خشک کردن استفاده نمایید. زیرا با استفاده از وسایل زبر بر روی ظروف شما خط و خش می افتد.

در صورتی که بر روی ظروف نقره شما خط و خش بیفتد باید بلافاصله آن را با خمیر دندان بپوشانید و خمیر دندان را تا زمانی که کف کند بمالید. اگر چنان چه این خط از بین نرود از یک مسواک نرم استفاده کنید و خمیر دندان را پخش کنید و سپس با یک حوله نرم آن را تمیز کنید.

سپس از یک پارچه فلانل نرم استفاده کنید و ظرف را در آن بپیچید و نگهداری کنید تا خط و خش آن کاملاً از بین برود. همچنین شما می توانید قبل از استفاده از ظرف نقره تان برای سرو غذا قسمت داخلی آن را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید و یا حتی می‌ توانید از فویل آلومینیومی به عنوان شفاف کننده نقره استفاده کنید.

برای این کار باید یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین را در یک لیتر آب بریزید و در آن یک تکه فویل آلومینیومی بیندازید. در این صورت محلول شفاف کننده نقره شما آماده شده است و شما می توانید برای از بین بردن کدری و تیرگی از آن استفاده کنید. همچنین گفته شده است که پودر رختشویی نیز می تواند ظروف نقره را براق کند اما همان طور که گفتیم آب به مدت زیادی نباید بر روی ظروف نقره بماند.

پس با هر محلولی که ظروف نقره خود را می شویید باید بلافاصله آن را با حوله خشک کنید تا قطره ای از آب بر روی آن نماند. در آخر باید بگوییم به هیچ عنوان از مایع و ژل های ضد عفونی کننده استفاده نکنید. زیرا علاوه بر این که برق ظروف نقره شما را از بین می برند، زیبایی آن را نیز بسیار پایین می‌ آورند و گاهی اوقات ممکن است آسیب جدی به ظرف شما برسانند.

ظروف نقره و اهمیت آن :

همان طور که قبلاً هم گفتیم فلز نقره به علت گران بها بودن دارای نوسانات نرخ می باشد که شما باید در هنگام خرید آن درباره نرخ نقره در روزهای آینده تحقیق به عمل آورید. زیرا ممکن است در روزهای آتی قیمت آن و نرخ آن پایین بیاید. همچنین به هیچ عنوان به صورت سفارشی ظروف نقره را نخرید زیرا ممکن است با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید به شما ظرف سبک تری بدهند و یا حتی امکان دارد به دلیل نوسان در قیمت ظرف و فلز نقره، شما در روزهای آینده ضرر کنید.

همچنین باید گفته شود شما اگر می خواهید به صورت سفارشی ظرف نقره خود را بخرید باید در مورد قیمت آن با فروشنده توافق کنید. زیرا ممکن است فروشنده قیمت بالاتری بر روی آن گذاشته باشد و شما باید با داشتن اطلاعات قبلی قیمت مورد نظر خود را به فروشنده بگویید. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید خواستن فاکتور خرید و شناسنامه است.

شما به هیچ عنوان ظرف نقره را چه در صورت خرید حضوری و یا غیر حضوری نباید بدون فاکتور و شناسنامه بخرید. زیرا ممکن است افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری کنند. با بودن فاکتور فروش شما می توانید وزن و عیار نقره خود را به صورت دقیق در دست داشته باشید.


در نهایت باید بگوییم هنگام خرید متوجه و مواظب باشید که ظروف برنجی و مسی را به‌ جای نقره با آبکاری نقره به شما نفروشند و اطلاعات کامل را از فروشنده بگیرید. همچنین محلی که از آن ظروف نقره را می خرید باید معتبر و مشهور باشد زیرا مغازه های دور افتاده و بدون نام و نشان ممکن است ظروف آبکاری شده به شما تحویل دهند و ظروف اصلی و کاملاً نقره نداشته باشند.

باید بدانید که به دلیل عاری بودن ظروف نقره از هر گونه باکتری و میکروب می توانید با خیال راحت از آن برای خوردن و آشامیدن استفاده کنید و استریلیزه کردن ظروف نقره کاری بیهوده است. زیرا این ظروف به هیچ عنوان آلوده نمی شوند و حتی آلودگی ها و باکتری ها را کاملاً از بین می برند.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ثبت نظرات
*