سنگ های ماه تولد بهمن کدام است؟

سنگ های ماه تولد بهمن کدام است؟

اعتقاد به این که هر ماه تولد، سنگ مخصوص خود را دارد و این سنگ ها دارای خواص متعددی هستند و برای متولدین هر ماه سنگ مخصوص در نظر گرفته شده است از دیر باز تا کنون در بین مردم رواج داشته است. هر یک از سنگ های موجود در طبیعت و جهان خاصیت و ویژگی منحصر به فردی دارد و هر کدام از آنها با توجه به ستاره های نجومی و بدن فرد مطابقت داده شده است.  خواص  این سنگ ها برگرفته از فرهنگ و تأثیرات سنگ به روی بدن انسان است. هر ماه یک سنگ اصلی و چندین سنگ غیر اصلی را دارد.

دانشمندان نیز بر این باورند که هر سنگ با متولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کند و می تواند برای درمان بیماری ها یا متعادل کردن قوای روحی او ثمربخش باشد. ماه بهمن یازدهمین ماه سال نیز سنگ های خاص خود را دارد.

خصوصیات متولدین بهمن ماه :

- نشان : مرد و دلو

- سیاره مرتبط : اورانوس

- عنصر مرتبط : هوا

- رنگ : آبی فیروزه ای

- روز موافق : دوشنبه

- اعداد شانس : ۳ و ۷

برای متولدین ماه بهمن سنگ های مختلفی وجود دارد، آمیتیست اصلی ترین سنگ ماه تولد بهمن است. علاوه بر آن، جاسپر زرد، فیروزه، گارنت، عقیق خزه ای، اوپال، مروارید و دیگر سنگ ها نیز مخصوص متولدین بهمن ماه هستند. این سنگ ها برای متولدین بهمن خواص و ویژگی های فراوانی دارند و با استفاده از این سنگ ها می توانند انرژی های مثبت و مفید کائنات را جذب کنند و به خواسته های خود دست یابند. در ادامه به بررسی هر کدام از این سنگ ها و خواص آن ها می پردازیم.

آمیتیست

آمیتیست :

اصلی ترین سنگ ماه تولد بهمن ماهی ها  آمیتیست است. آمیتیست در طی تاریخ به خاطر قدرتهای خیره کننده اش در آرامش و متعادل سازی ذهن و احساسات و زیبایی مسحور کننده اش همواره مورد احترام بوده است. این سنگ زیبای شش وجهی که از سنگ های آذرین و دگرگونی تشکیل می شود، با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد و رنگ آن پایدار نیست.

رنگ این سنگ بنفش و ارغوانی است که رنگ سلطنتی به حساب می آید. این نگین به دلیل سلطنتی بودنش با ارزش است سایه های این نگین از بنفش و یاسی الی ارغوانی پیدا می شود. به دلیل فراوانی این سنگ و نوع های زیاد کوارتز باعث شده است که در نگین های قیمتی مورد استفاده قرار گیرد. کانی این نوع نگین به طور کریستالی که دارای شش وجه است پیدا می شود و در سنگ های آذرین و دگرگونی، گرانیت، گینس تشکیل می شود.

رنگ بنفش آمیتیست حاوی قدرت فراوانی است که انرژی های مثبت را افزایش می دهد و آرامش روحی و جسمی فرد را افزایش می دهد. این سنگ با چاکراهای سوم و هفتم در ارتباط است و می تواند گزینه خوبی برای استفاده هنگام مدیتیشن باشد و می تواند ارتباط ما را با نیروهای الهی بیشتر کند.

آمیتیست از نظر انرژیک سنگ چاکراهای چشم سوم و تاج سر است و از طریق باز کردن این چاکراها بینش و درک و نیروهای الهی را به زندگی ما دعوت می کند و باعث می شود کیفیت و سبک زندگی مان به سمت متعادل شدن پیش برود.

آنهایی که به سنگ آمیتیست نزدیک هستند و در انرژی این سنگ غرق شده اند، زندگی شان به سرودی الهی تبدیل می شود که در آن همه چیز به اندازه و به موقع رخ می دهد و همواره خواسته های عمیق فرد منطبق بر اراده الهی برای وی در زندگی نمایان می شود، دعاهای فرد برآورده شده و از آرامش عمیق جسمی، ذهنی و روحی برخوردار می گردد.

- خواص سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست به طور کلی سنگ آرامش و تعادل است. در نتیجه هر مشکلی چه جسمی و چه ذهنی که بخاطر از تعادل خارج شدن ذهن و احساسات در شما ایجاد شده باشد را می تواند برطرف کند. این سنگ همچنین:


- نماد خوشبختی است.
-ضد جادو و امواج منفی است.
- الهام بخش است.
- خون را تصفیه می کند.
- باعث تسکین سردرد می شود.
- درمان بی خوابی و اگزما، جوش، لک و پیس است.
-  باعث تقویت مجراهای تنفسی، مغز، موها و سیستم ایمنی می شود.
- مشکلات ناشی از مصرف الکل را کاهش می دهد.
- اضطراب، خشم و اندوه را از بین می برد.
- تقویت و توسعه شهود، الهام و شفا است.
- به توسعه توانایی های روانی کمک می کند.
- افکار و آرمان های معنوی را بالا می برد.
- فعالیت مغز در سمت راست را افزایش و توهم را کاهش می دهد.
- به بهبود تمرکز کمک می کند.
-  چهره را روشن می کند.
- جهت مدیتیشن مورد استفاده  قرار می گیرد.
- متعادل کننده ی جسم و روح است.

مروارید :

مروارید از دیرباز گنج قلب دریاها خوانده می شود و از قدیم الایام طرفداران زیادی داشته. این سنگ ارزشمند که در قلب صدف های اعماق دریاها شکل می گیرد، نماد غلبه نرمی بر سختی و پیروزی شهامت و صبر بر خشونت و عجول بودن است.

مروارید از لحاظ عرفانی و سمبلیک نماد روح یا خویشتن واقعی است که در درون هر فردی نهفته است و تنها پس از جستجو و ریاضت های بسیار بر فرد آشکار می شود. این سنگ با انرژی ماه در ارتباط بوده و می تواند طیفی از بیماری های فیزیکی و روانی را درمان کند. همچنین بخاطر دارا بودن انرژی های زنانه بسیار برای بانوان توصیه می شود.

مروارید می تواند به صاحب خود وضوح ذهنی اعطا کند تا بتواند پیچیدگی های ضمیر ناخودآگاه خود و دیگران را درک کرده، مشکلات روانشناختی عمق ناخودآگاهش را برطرف کند. به همین خاطر مروارید برای درمان بیماری های روانی مثل افسردگی و وسواس مؤثر است.

همچنین این سنگ می تواند برای فرد قدرت دلربایی و جذابیت را به همراه داشته باشد و گفته شده بانوانی که انرژی این سنگ را در هاله خود دارند جذاب تر به نظر می رسند. بعلاوه، مروارید از اعصار دور با ثروت و دارایی در ارتباط بوده و می تواند ثروت را به زندگی شخص جذب کند.

همان گونه که ذکر شد مروارید از لحاظ انرژیک یا خود واقعی یا حقیقت در ارتباط است. در نتیجه با همه چاکراها مرتبط است و می تواند به جذب انرژی منفی چاکراها و متعادل کردن آنها کمک کند. همچنین اگر شما فردی معنوی و به دنبال خودشناسی هستید، بیشترین اثر مروارید را به روی چاکرای ششم و هفتم یعنی چشم سوم و تاج سر احساس خواهید کرد.

سنگ فیروزه :

یکی دیگر از سنگ های ماه تولد بهمن فیروزه است. فیروزه احتمالاً قدیمی ترین سنگ قیمتی شناخته شده برای نوع بشر است. فیروزه در واقع همان فسفات مس آبدار آلومینیوم است. در زمان های قدیم سنگ فیروزه از ایران، توسط ترکیه به اروپا فرستاده می شد. ایرانیان از عهد باستان به خصوصیات معنوی و آرام بخش فیروزه آگاه بوده اند و برای آنها نماد نیروهای الهی، آسمان و پردیس (بهشت) بوده است. به همین خاطر در تمامی مکان های مذهبی و معنوی شان بیشترین استفاده را از سنگ فیروزه و رنگ فیروزه ای می کرده اند.

طیف رنگ این سنگ شامل سبز، سبز آبی و آبی آسمانی است. کم رنگ یا پر رنگ تر بودن این سنگ بستگی به مقدار عنصر آهن و مس موجود در آن دارد. گاهی نیز به دلیل وجود ناخالصی هایی در سنگ فیروزه مانند اکسید منگنز و لیمونیت، رگه هایی بر روی سنگ فیروزه مشاهده می شود. خط های سیاه به روی فیروزه به دلیل دارا بودن اکسید منگنز در روی نگین و لایه رویی است.

فیروزه سلامت دارنده اش را تضمین می کند و برای تنظیم انرژی ها و کارکرد غدد و سم زدایی بدن کاربرد دارد. حتی اعتقاد بر این است که رنگ فیروزه بر اساس حال و روز صاحبش تغییر می کند و گاهی انرژی های منفی دارنده اش را به خود جذب می کند و از این طریق فرد را از اثرات این انرژی ها مصون می دارد.

طبیعتاً انجام پاکسازی های دوره ای با استفاده از عود، آب روان و نور خورشید برای سلامت و کارکرد درست فیروزه ضروری است. از دیگر خواص فیروزه:

- ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای چهارم “ قلب ” و چاکرای پنجم “ گلو یا حلق ” و چاکرای ششم ” پیشانی، چشم سوم "


-  سنگ آرامش بخش و تسکین دهنده اعصاب است.


-  رفع افسردگی و خستگی می کند.


- الهام بخش و برکت دهنده است.


- کارایی سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.


- به ترمیم بافتهای بدن کمک می کند.


- زدودن سموم و اثرات ضد التهابی.


-   ریه ها را تصفیه و گلو درد را تخلیه می کند.


- تقویت چشم ها و درمان آب مروارید.


-  کمک به درمان روماتیسم، مشکلات معده و بیماری های ویروسی.


-  نماد سخاوت، صداقت و محبت است.

-  درمان سردرد و تقویت بدن را بر عهده دارد.

-  معروف به سنگ قدرت است.


-  از دارنده ی خود در برابر چشم زخم محافظت می کند.

گارنت :

یکی دیگر از سنگ های مخصوص ماه بهمن گارنت است. این سنگ از مجموعه مواد معدنی ساخته شده است. نام این نگین از واژه لاتین به اسم granatus که معنی دانه می دهد گرفته شده است. معنی نام این سنگ زیبا، به دانه انار اشاره دارد؛ زیرا رنگ آن مانند رنگ دانه های انار است. گارنت علاوه بر رنگ قرمز، رنگ های دیگری نیز مانند نارنجی، زرد، صورتی، آبی، قهوه ای، سیاه و سفید دارد و طیف رنگی آن بسیار گسترده است و نادرترین رنگ گارنت، رنگ آبی است.

انگشتر طلای جدید گارنت به یک داستان قدیمی اسلامی اشاره دارد که مربوط به داستان حضرت نوح (ع) است، ایشان فانوسی داشتند که از گارنت ساخته شده بود. از آن زمان گارنت به عنوان سنگی محافظ برای مسافران در نظر گرفته شده است. این سنگ فرد را در امان نگه می دارد و انرژی های مضر و منفی را از وی دور نگه می دارد. این سنگ در اسلام نمادی از روشنایی است. از زمان های قدیم از این سنگ به عنوان یک ساینده خوب استفاده می شده است و امروزه نیز برای برش قطعه های فولادی و سایر قطعات دیگر، می توان به جای سیلیس از گارنت استفاده کرد.

- خواص گارانت

سنگ زیبای گارنت دارای خواص فراوانی است.

-  به بیماری های مربوط به ریه و قلب کمک می کند.

- خونریزی را قطع می کند و درد زخم را بهبود می بخشد.

- انرژی های مثبت و عشق را در درون فرد افزایش می دهد.

-  بهترین هدیه برای شریک زندگی و عشقی فرد است و موجب پایداری عشق و روابط فرد می شود.

-  فرد را از انرژی های منفی، طلسم ها و ارواح شیطانی در امان نگه می دارد.

- باعث افزایش اشتیاق، انرژی، ثبات و موفقیت در عشق و روابط می شود.

اوپال :

یکی از جادویی ترین سنگ های موجود اوپال است. بسیاری باور نمی کنند که این سنگ طبیعی است و بدون دخالت بشر خود به خود در زمین شکل گرفته. نگین اوپال یک ماده معدنی است که از جنس غیر بلوری و بدون هیچ شکل خاصی است‌. این نگین ساخته شده از مواد کروی و ژلی سیلیکات به صورت نامنظم. اوپال همچون نگهدارنده ایست که آتش و رنگین کمان را توأمان در خود حفظ کرده است و با هر تکان و تابش نوری جلوه ای نو از زیبایی خود را برملا می کند.

به طور کلی اوپال ها به دو دسته تقسیم می شوند. گروهی از آنها ساده و غیر شفاف هستند. گروهی دیگر نیز ترکیب متنوعی از انواع رنگ را در خود جای داده اند و مانند رنگین کمان می باشند. اوپال ها در سنگ های رسوبی و آذرین تشکیل می شوند و کشورهایی مانند مکزیک، استرالیا، برزیل و آفریقا مرکز بهترین انواع اوپال هستند.

- خواص اوپال

این سنگ با جادوی منحصر به فردش نماد شگفتی و راز، عشق و امید، شادمانی و جادو در زندگی است. اوپال از گذشته با چشم در ارتباط بود و اعتقاد بر این است که می تواند قوه بینایی فرد را افزایش داده و همه مشکلات مربوط به چشم را رفع کند. همچنین این سنگ، سنگ اعظم شانس است و می تواند شانس و موفقیت های عظیمی را به زندگی دارنده اش جذب کند.

- این سنگ موجب وفاداری و رسیدن به بینش عرفانی می شود. اوپال امید بخش است.

- برای بهبود کم رویی از این سنگ استفاده می شود.

- کمک می کند که انرژی های منفی را دفع کنید.

-  این سنگ محبت و شادی را همراه خودش به زندگی می آورد.

-  اوپال به رنگ قرمز و آتشی به فرد شجاعت و زنده دلی را هدیه می دهد.

-  بوجود آورنده احساس آرامش و امنیت در فرد است و استرس و افسردگی را محو می کند.

-  به فرد کمک می کند که افکار اضافی و مشوش نسبت به گذشته یا آینده را رها کند.

جاسپر

جاسپر :

سنگ دیگر ماه بهمن جاسپر است. سختی این نوع سنگ ۷ درجه مو است. این سنگ از نوع کوارتز و کلسدونی بوده و به شکل های دانه های ریز و کدر پیدا می شود، ولی ممکن است که این نگین را به سایه های: قهوه ای، آبی، خاکستری، زرد، قرمز، سبز پیدا کنید. نکته قابل توجه این است که نگین زرد آن با متولدین ماه بهمن ارتباط بهتری دارد.

- خواص جاسپر

در شرایط سخت زندگی، جاسپر می تواند کمک کننده خوبی باشد؛ زیرا به فرد اعتماد به نفس می دهد و استرس و نگرانی وی را کاهش می دهد و فرد می تواند با خیال راحت به زندگی خود ادامه دهد و به سعادت و خوشبختی برسد.

- این سنگ از طریق بدن باعث می شود که قدرت حیاتی خود را افزایش دهید .

- این سنگ در بهبود حال بد مؤثر است.

- باعث می شود که گذشته خود را فراموش کرده و شتابان به سمت جلو و هدفتان بروید

- باعث افزایش انرژی می شود.

- به عنوان آدرنالین استفاده می شود. ذهن را تقویت می کند.

-  با چاکرای معده و آدرنالین در ارتباط است و به همین دلیل باعث آرامش، شادی و آسایش مغز و روح فرد می شود.

- این سنگ یک بنای معنوی محکم است و برای یک شروع دوباره بسیار مفید است. طبق گفته های کتاب مقدس، جاسپر یک هدیه خاص از طرف خداست که ارواح و انرژی های منفی و خستگی را از فرد دور می سازد.

سنگ سوژیلیت :

یکی دیگر از سنگ های ماه تولد بهمن سوژیلیت است. این سنگ قدمت زیادی ندارد ولی بسیار زیبا است. بلورهای آن درشت است و شکل پذیری چندانی ندارد. این سنگ اولین بار در یکی از بیابان های آفریقا پیدا شد. قدمت آن به سال ۱۹۴۴ بر می گردد که شخصی به نام دکتر ک سوجی این سنگ را یافت.

سوژیلیت از نظر رنگ بسیار شبیه سنگ فیروزه است. رنگ آن مات بوده و در صورتی که صیقل داده شود به رنگ بنفش تیره دیده می شود. این سنگ در بین سنگ های ماه بهمن از همه کمیاب تر است.

* خواص سوژیلیت

- سوژیلیت ارتباط فرد را با دنیای درون بیشتر می کند و باعث می شود که فرد کنترل بیشتری بر ناخودآگاه و مغز خود داشته باشد.

- نشان کنترل کردن خود است.

- باعث بهبود ذهن ناخودآگاه شخص و عملکرد فرد می شود.

- باعث برقراری ارتباط با دنیای ارواح می شود.

-باعث قدرتمند شدن روح انسان می شود.

-برای تسکین درد های جسمی مفید است.

- سردرد و ناراحتی در بیشتر جاها را از بین می برد.

عقیق خزه ای یا شجر :

یکی دیگر از سنگ های ماه تولد بهمن است و زیاد به کار می آید. این سنگ زیبا درون خود دارای طرح هایی به شکل درخت است و درون سنگ هایی دیگر تشکیل می شود. عقیق خزه ای از خانواده کوارتز است و دارای رنگ های قرمز، نارنجی، سبز، آبی، سیاه و خاکستری است. این سنگ زیبا قدمت زیادی دارد و از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار داده شده است.

- خواص عقیق خزه ای

سنگ عقیق زیبا خواص بسیار زیادی دارد که در زیر به چند نمونه می پردازیم.

- به استفاده کنندگان کمک می کند تا از زندگی دشوار گذشته بهبود یابند.

-  رشد معنوی را تشویق می کند.

- به اختلالات گردش خون کمک می کند.

- انرژی های عقیق شجر به استفاده کننده خود اجازه می دهد تا به جهان معنوی دسترسی پیدا کند.

-  تب را به آسانی درمان می کند و باعث تقویت حافظه می شود.

- احساسات مثبت را تحریک کرده و افراد را به هم نزدیک می کند.

- این گوهر زیبا احساس فراوانی و پربار بودن را در زندگی فرد استفاده کننده ایجاد می کند.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

ثبت نظرات
*