مهم ترین معایب صندوق سرمایه گذاری طلا

 مهم ترین معایب صندوق سرمایه گذاری طلا

 

در حالی که درخشش طلا اغلب سرمایه گذاران را به خود جذب می کند، لذا در نظر گرفتن جنبه های منفی احتمالی آن فرایندی ضروری است. این هزینه ‌ها شامل هزینه ‌های تضمین طلا، هزینه ‌های سرمایه‌گذاری و نوسانی که اغلب دست ‌کم ‌گرفته می‌شود، است. علاوه بر این باید بدانید که طلای فیزیکی جریان درآمدی ایجاد نمی کند و ارزیابی خلوص سرمایه گذاری شما می تواند چالش برانگیز باشد. برای مشاهده بیشتر و خرید سرویس طلا روی لینک کلیک نمایید.

 

 

نکات قابل توجه در بررسی مهم ترین معایب صندوق سرمایه گذاری طلا

به عنوان یک سرمایه گذار، متوجه خواهید شد که تضمین سرمایه گذاری در صندوق طلا با هزینه های مستمری مانند ذخیره سازی و بیمه همراه است که می تواند سود بالقوه شما را کاهش دهد.

تجزیه و تحلیل این هزینه ها برای درک بازگشت واقعی سرمایه شما بسیار مهم است. در اینجا سه ​​هزینه اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

1 – هزینه های ذخیره سازی: نگهداری طلا در خانه نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در یک گاوصندوق با امنیت بالا دارد. از طرف دیگر، ذخیره سازی حرفه ای با هزینه ای همراه است که اغلب درصدی از ارزش طلای شماست.

 

2 - هزینه های بیمه: این هزینه بسته به انتخاب ذخیره سازی و ارزش طلای شما متفاوت است.

 

3 - خطرات امنیتی: ذخیره طلا در خانه خطر سرقت را افزایش می دهد و به طور بالقوه منجر به ضرر کلی می شود.  متعادل کردن این هزینه ها در برابر سود بالقوه کلید سرمایه گذاری موفق در طلا است.

 

 

هزینه های معایب صندوق سرمایه‌گذاری طلا

 

 

هزینه های معایب صندوق سرمایه‌گذاری طلا

 

حتی اگر جذب جذابیت سرمایه گذاری در صندوق طلا شوید، مهم است که هزینه های سرمایه گذاری را در نظر بگیرید که به طور بالقوه می تواند به سود شما کمک کند. زرق و برق طلا بدون قیمت آن به دست نمی آید. خرید شمش نقره ، طلا و سکه طلا مستلزم پرداخت حق بیمه برای خدمات فروشنده است. این حق بیمه یک هزینه اضافی نسبت به قیمت بازار طلا است که برای جبران آن باید از طریق افزایش قیمت طلا جبران کنید.

 

به همین ترتیب، اگر ETF و سهام طلا را انتخاب کنید، با کارمزد کارگزاری مواجه خواهید شد. این هزینه ها برای خدمات ارائه شده توسط کارگزار در تسهیل معامله است. به یاد داشته باشید، این کارمزدها می توانند افزایش یافته و بازده احتمالی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. از این رو، قبل از اینکه وارد سرمایه گذاری طلا شوید، تجزیه و تحلیل دقیق هزینه و فایده حیاتی است.

 

 

1. نوسانات دست کم گرفته شده صندوق سرمایه‌گذاری

 

ممکن است متوجه آن نباشید، اما نوسانات طلا می تواند یک نقطه ضعف بزرگ در سفر سرمایه گذاری شما باشد. اگرچه طلا به طور کلی در طول زمان در مقایسه با سایر دارایی ها حرکت ثابت تری را ارائه می دهد، اما نوسانات آن را می توان دست کم گرفت.

 

• نوسانات شدید: طلا می تواند نوسانات چشمگیری را تجربه کند که بین -50٪ تا 100٪ در مدت کوتاهی دو سال متغیر است.

• بازده منفی طولانی مدت: این نوسان می تواند منجر به دوره های طولانی بازده منفی شود.

• سودآوری نامشخص: تغییرات سریع قیمت طلا می تواند پیش بینی سود بلندمدت را غیرقابل پیش بینی کند.

 

درک این نکته بسیار مهم است که اگرچه طلا می تواند به عنوان پوششی در برابر تورم و بی ثباتی اقتصادی عمل کند، اما از نوسانات مصون نیست. بنابراین، قبل از غواصی در یک سرمایه گذاری صندوق طلا، مطمئن شوید که برای پیچ و تاب های غیرمنتظره بالقوه آماده هستید.

 

 

2. جریان درآمد صندوق سرمایه‌گذاری

 

برخلاف سهام یا اوراق قرضه، سرمایه گذاری در صندوق طلا جریان درآمدی منظمی را برای شما فراهم نمی کند، که این عامل مهمی است که باید در حین تصمیمات سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید. در حالی که طلا می تواند پناهگاه امنی در هنگام عدم اطمینان اقتصادی باشد، اما به طور فعال از طریق سود سهام یا بهره به رشد ثروت شما کمک نمی کند.

با گذشت زمان، همانطور که تاریخ نشان می دهد، ارزش طلا به طور مداوم افزایش می یابد. علاوه بر این، هزینه ‌های مربوط به ذخیره و بیمه طلای فیزیکی می‌تواند از سود بالقوه شما کم کند، اگر فقط برای مدت کوتاهی نگهداری کنید. 

 

 

3. ملاحظات خلوص صندوق سرمایه‌گذاری

 

در حالی که طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر می گیریم، مهم است که توجه داشته باشیم که تعیین خلوص طلای فیزیکی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. 

 

فروشندگان قابل اعتماد: قضاوت در مورد خلوص طلا فقط با نگاه کردن به آن آسان نیست. این امر خرید از فروشندگان معتبری را که می توانند تضمین خلوص را ارائه دهند، حیاتی می کند.

 

هزینه های تأیید: پس از خرید، ممکن است احساس کنید که باید خلوص طلا را به طور مستقل بررسی کنید، که به هزینه های شما می افزاید.

 

 

4. هزینه های فرصت 

 

سرمایه گذاری در صندوق طلا همچنین به معنای از دست دادن بالقوه سود قابل توجهی است که می توانستید از سایر طبقات دارایی به دست آورید. طلا می تواند برای دوره های قابل توجهی عملکرد ضعیفی داشته باشد، و تاریخ نشان می دهد که از سال 1974، ارزش سهام 16 برابر طلا بهتر از طلا بوده است.

 

 

 

معایب سرمایه گذاری در صندوق طلا

 

 

معایب سرمایه گذاری در صندوق طلا

 

 آیا سرمایه گذاری در صندوق طلا یک فرصت طلایی است؟ علیرغم اهمیت تاریخی آن، نقاط ضعف طلا اغلب مزایای آن را تحت الشعاع قرار می دهد و آن را به یک سرمایه گذاری ایده آل تبدیل می کند. برای شروع، طلا درآمد منظمی مانند دارایی ‌های مالی مانند سهام، اوراق قرضه و صندوق ‌های سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد نمی ‌کند و جذابیت آن را برای سرمایه‌گذاران بلندمدت کاهش می ‌دهد.

ذخیره‌سازی طلای فیزیکی می‌ تواند یک درد واقعی باشد، زیرا به ذخیره‌سازی مطمئنی نیاز دارد که سود بالقوه را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، سرمایه گذاران به دنبال تنوع در پرتفوی خود هستند.

قیمت طلا سفید یا زرد با نوسانات بازار غریبه نیست و آن را برای کسانی که به دنبال بازدهی پایدار از دارایی های مالی خود هستند، تبدیل به یک گزینه سرمایه گذاری پرخطر می کند. در حالی که برخی استدلال می کنند که طلا، نقره و حتی جواهرات می توانند بخشی از یک پرتفوی متنوع باشند، اما معایب آن ممکن است اثربخشی آن را در دستیابی به مدیریت ریسک بهینه در سیستم مالی محدود کند. بنابراین، قبل از اینکه روی صندوق طلا سرمایه گذاری کنید، این معایب قابل توجه را در نظر بگیرید و گزینه های خود را با دقت بسنجید. 

 

 

1. نوسانات بازار بین المللی به شدت بر قیمت طلا تأثیر می گذارد.

 

 تغییرات ناگهانی در شرایط اقتصادی جهانی، استرس بازار و سیستم مالی می تواند بر ارزش طلا، نقره و دلار آمریکا تأثیر بگذارد. سرمایه‌گذاران باید برای بازده سرمایه‌گذاری غیرقابل پیش‌بینی، به ویژه در زمان استرس بازار، آماده باشند، زیرا سیستم مالی و دارایی ‌هایی مانند سهام طلا ممکن است دچار نوسان شوند. قیمت طلا و نقره در برابر تغییرات ناگهانی در شرایط اقتصادی جهانی و سیستم مالی بسیار آسیب پذیر هستند.

ارزش شمش طلا و نقره می تواند تحت تاثیر عواملی مانند دلار، استاندارد طلا و استرس بازار باشد که منجر به بازگشت سرمایه غیرقابل پیش بینی می شود. این بدان معناست که سرمایه‌گذارانی که تصمیم می‌گیرند پول خود را در صندوق  طلا و نقره بگذارند باید برای احتمال نوسانات شدید آن به دلیل عوامل خارجی خارج از کنترل آنها آماده باشند.

 

 

2. قیمت طلای در مقابل قیمت نقطه ای جهانی

 

سرمایه گذاری در صندوق طلا ممکن است بازدهی متناقضی را به همراه داشته باشد، زیرا دلار آمریکا در حال نوسان است. قیمت طلا و قیمت نقدی جهانی طلا به دلیل تفاوت در تقاضا، عرضه و عوامل منطقه ای، از جمله نوسانات دلار، می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. این تغییرات می تواند سودآوری سرمایه گذاری در صندوق سکه های طلا و جواهرات را تحت تاثیر قرار دهد. 

 

 

ضرر عمده سرمایه گذاری در صندوق طلا

 

 

چندین ضرر عمده سرمایه گذاری در صندوق طلا

 

سرمایه گذاران تنها در مواقع عدم اطمینان در سراسر جهان به طلا روی می آورند. با این حال، زمانی که اقتصاد بهبود یابد، آن را رها می کنند و این دقیقاً شرایطی است که اکنون حاکم است.

بر اساس نیاز می توان به طرق مختلف در صندوق طلا سرمایه گذاری کرد. با این حال، نرخ ‌ها با هم مرتبط هستند و تغییرات در بازار بین‌المللی شمش بر طلا تأثیر خواهد گذاشت. هر سرمایه گذاری با ریسک هایی همراه است و سرمایه گذاری در صندوق طلا هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

1- سرمایه گذاری در سکه ها و شمش های طلا به این معنی است که هر بار که نیاز به فروش دارید، مبلغ کمتری دریافت می کنید. همچنین بانک ها سکه و شمش طلای فروخته شده را بازخرید نمی کنند.

 

2- ETFهای طلا ممکن است کمی گرانتر از طلای فیزیکی باشند، زیرا کارمزدهای مدیریتی توسط صندوق مربوطه دریافت می شود. همچنین، شخص باید متحمل کارگزاری شود که می تواند قیمت یک واحد ETF را افزایش دهد.

 

3- طلا دارایی‌ای است که هیچ درآمد منظمی ندارد، زیرا هر سرمایه‌گذاری در صندوق ‌های سرمایه‌گذاری مشترک، املاک و سهام باعث ایجاد سود سهام و اجاره می‌شود.

 

 

سخن پایانی

 

عوامل خارجی به شدت بر قیمت طلا تأثیر می گذارد و آنها را در برابر تغییرات ناگهانی آسیب پذیر می کند. نیروهای مختلف بازار می توانند چشم انداز مالی را برای سرمایه گذاران طلا پیچیده تر کنند. سرمایه گذاری در صندوق طلا ممکن است برای بسیاری یک شرط مطمئن به نظر برسد، اما درک معایب احتمالی مرتبط با این نوع سرمایه گذاری ضروری است.

با در نظر گرفتن نکات فوق، برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سرمایه گذاری در صندوق طلا برای شما مناسب است، مجهزتر خواهید بود. برای مشاوره با کارشناسان متخصص سایت کافه طلا روی لینک کلیک نمایید.

ثبت نظرات
*