راهنمای خرید طلا و جواهرات

طلا به عنوان یک دارایی با ارزش در طول تاریخ شناخته شده است و به دلیل کمیاب بودن آن، سرمایه گذاری بزرگی به حساب می آید. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که افراد بیشتری بخواهند بدانند چگونه در جواهرات طلا سرمایه گذاری کنند.

در واقع، هر ماه بیش از 1000 نفر در وب در رابطه با « راهنمای خرید طلا و جواهرات» جستجو می‌کنند تا بتوانند سرمایه گذاری خوبی روی طلا داشته باشند. برای درک بهتر این موضوع لازم است ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

نکات مهم در رابطه با خرید طلا و جواهرات

در دنیای امروز، مردم سعی می کنند بخشی از درآمد ماهانه خود را در طلا سرمایه گذاری کنند تا پس انداز مفیدی برای آینده داشته باشند. یکی از جذاب ترین بازارها برای سرمایه گذاری، بازار طلا و جواهرات است. بازار در سال‌ های اخیر به طور ثابت نشان داده است که همراه با افزایش تورم و قیمت طلا، مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری در طلا سود قابل توجهی داشته باشند.

در اینجا قصد داریم به بررسی راهنمای خرید طلا و جواهرات بپردازیم. با این حال، سوال اصلی که ممکن است شما را درگیر کند این است که چرا اغلب توصیه می شود در طلا سرمایه گذاری کنید. در اینجا به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

• از دیدگاه اقتصادی، خرید طلا و جواهرات به دلایل زیر بسیار خوب است:

به راحتی قابل تغییر به پول نقد است.

هرگز دچار خوردگی یا پوسیدگی نمی شود و مواد شیمیایی به آن آسیبی نمی رساند.

حجم خاصی ندارد و فرد می تواند به اندازه توانش خرید کند.

این ماده حتی در مقادیر کم نیز ارزشمند است و قیمت آن به تدریج افزایش می یابد.

قیمت آن به سرعت رشد خواهد کرد و تقریباً قیمت هیچ محصول دیگری به این سرعت افزایش نمی یابد.

یک فلز زیبا و گران قیمت است که می تواند نه تنها به عنوان یک زینت بلکه به عنوان یک دارایی مالی مورد استفاده قرار گیرد.

چه نوع طلا یا جواهراتی برای خرید مناسب است؟

کسانی که در بازار طلا و جواهر باتجربه هستند، به سرمایه گذاران توصیه می کنند که سرمایه گذاری تک بعدی انجام ندهند، زیرا چنین سرمایه گذاری درست نیست. با توجه به نوسانات مکرر بازار، همیشه خطر از دست دادن کل سرمایه شما وجود دارد.

خرید طلا و جواهرات در زمانی که تورم فزاینده ای وجود دارد و این نوع سرمایه گذاری شکل جدیدی پیدا کرده است به رشد سرمایه شما کمک می کند. با توجه به توسعه بازارهای تجاری، افراد می توانند روش های مختلفی را برای سرمایه گذاری در بازار طلا و جواهرات انتخاب کنند. روش های خرید طلا و جواهر به شرح زیر است:

• سرمایه گذاری در طلای دست دوم

• سرمایه گذاری در شمش طلا

• تحقیق در مورد طلا از طریق خرید سکه طلا

• سرمایه گذاری در صندوق سهام طلا

• سرمایه گذاری در طلا و دریافت گواهی سپرده

با نگاهی اجمالی به این روش ها، متوجه می شوید که امروزه علاوه بر خرید طلا و جواهرات، روش های دیگری نیز برای سرمایه گذاری و خرید طلا و جواهرات وجود دارد که بسیار سودمندتر هستند.به جز الماس، هیچ زینتی به اندازه جواهرات طلای خالص زیبا و فریبنده نیست. هر دو جواهرات طلای 22 عیار و 24 عیار فریبنده و درخشان هستند و زیبایی استفاده کننده را دو چندان می کنند.

به همین دلیل است که انسان ها برای هزاران سال جواهرات را از طلا می سازند. زیبایی ذاتی آن احساس زیبایی، قدرت و ثروت را القا می کند. راه های متعددی برای خرید طلا و جواهرات وجود دارد. با این راهنمای خرید جواهرات طلا، امیدواریم به مردم کمک کنیم هنگام خرید اشتباه نکنند.

چه نوع طلا یا جواهراتی برای خرید مناسب است؟

این راهنما به شما کمک می کند تا جواهرات طلای مناسب را پیدا کنید، چه برای خودتان و چه به عنوان هدیه. ما همچنین به مزایای دیگری که می توانید با خرید جواهرات طلا درجه سرمایه گذاری به دست آورید اشاره می کنیم. برخی از سوالاتی که در این راهنما به دنبال پاسخ آنها هستیم عبارتند از:

• طلای 18 عیار، 14 عیار و 12 عیار چیست؟

هر چه عیار بالاتر باشد، طلا خالص تر است. 24K به معنای خلوص 99.9 درصد است، بالاترین میزانی که می توانید بخرید. طلای 24 عیار زرد روشن است و زیبایی و درخشش آن غیرقابل انکار است.

جواهرات طلایی با مهر 22 عیار تقریباً 91 درصد طلای خالص هستند و 9 درصد دیگر معمولاً از مس، نقره یا سایر فلزات تشکیل شده است. در حالی که رتبه های بالاتر عیار، بیشترین درخواست را دارند، لذا می توانید جواهرات طلا را با طلای کمتری نیز خریداری کنید. بیشترین جواهرات طلا که امروزه فروخته می شود 14 عیار است، یعنی تنها حدود 58 درصد آن طلا است.

• کدام بهتر است؟

طلا سنگین است و کدر نمی شود، اما نرم تر از سایر فلزات است. مزیت این نرمی این است که طلا را چکش خوار می کند (به راحتی شکل می گیرد و به قطعات کوچک تبدیل می شود). از طرف دیگر جواهرات نقره کدر می شوند، بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

در حالی که طلای 24 عیار از نظر رنگ درخشان است، به همین جهت نسبت به سایر جواهرات دارای رنگ گرم ‌تری است و باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. و از آنجا که حاوی طلای بیشتری است، جواهرات 24K کمی ارزشمندتر از جواهراتی با همان وزن اما خلوص کمتر هستند. عیب جواهرات طلای 24 عیار این است که به راحتی می ‌شکنند و خراشیده می ‌شوند. همچنین، از آنجایی که 24K طلای خالص است، معمولاً کمی گرانتر از 22K یا 18K است.

جواهرات 22K کمی بادوام تر از 24K هستند، زیرا با فلزات سخت تری مانند مس یا نقره مخلوط می شوند. 18K و 14K حتی حاوی فلزات پایه بیشتری هستند و بنابراین حتی بادوام تر هستند. اما از آنجایی که آنها حاوی طلای کمتری هستند، یک چشم فهیم می تواند تفاوت را تشخیص دهد. بنابراین این دلیل اصلی برای خرید طلا و جواهرات است.

عوامل موثر در خرید طلا و جواهرات

این نکات را دنبال کنید تا تجربه ای فوق العاده از خرید طلا و جواهرات داشته باشید

1. درباره خلوص جواهرات خود بپرسید

قبل از اینکه برای خرید طلا و جواهرات بروید، هوشمندانه است که مطمئن شوید درجه خلوص طلا را درک کرده اید. به یاد داشته باشید که وقتی صحبت از جواهرات طلا می شود، هر چه عیار بالاتر باشد، طلا خالص تر است. به عبارت دیگر، زنجیر طلای 14 عیار خالص تر از زنجیر طلای 10 عیار خواهد بود.

2. بودجه خود را بسنجید

تعیین حداکثر بودجه قبل از خرید طلا و جواهرات می تواند مفید باشد. با این حال، تعیین بودجه قبل از خرید هر چیزی در هر جایی هوشمندانه است. این امر از پرداخت بیش از حد شما جلوگیری می کند، بنابراین صرفاً منطقی است که بدانید چه چیزی می توانید هزینه کنید.

عوامل موثر در خرید طلا و جواهرات

3. نحوه سرمایه گذاری و خرید طلا و جواهرات

قبل از اینکه اولین محصول طلای خود را بخرید، به شدت توصیه می کنیم در مورد نحوه سرمایه گذاری خود به دقت فکر کنید. در حالی که همه انواع محصولات طلا با استفاده از یک دارایی فیزیکی با ارزش ضرب می شوند، لذا به طور یکسان ایجاد نمی شوند.

اغلب اتفاق می افتد که سرمایه گذاران جدید اهمیت تحقیق را قبل از اولین خرید بزرگ خود دست کم می گیرند. اکیداً توصیه می‌کنیم که مصرف‌کنندگان طلا قبل از خرید طلا و جواهرات وقت بگذارند تا بفهمند چه نوع محصول طلایی را می‌خواهند بخرند.

دو نوع رایج از محصولات طلا تحت عنوان شمش طلا و جواهرات طلا وجود دارند. تفاوت های ظریف بین شمش طلا و جواهرات می تواند تفاوت قابل توجهی در نتایج و اهداف سرمایه گذاری ایجاد کند. به عبارت ساده، هنگام خرید شمش طلا، نوع متفاوتی از نتیجه سرمایه گذاری نسبت به آنچه هنگام خرید جواهرات طلا انتظار دارید، دریافت می کنید.

شمش طلا اغلب نسبت به جواهرات طلا اطمینان بیشتری در مورد سرمایه گذاری مصرف کنندگان ارائه می دهد. با این حال، جواهرات همچنین دارای ارزش افزوده گسترده ای هستند. نرخ استهلاک یک قطعه جواهر می تواند بسیار متفاوت باشد و به عوامل متعددی خارج از محتوای فلز گرانبهای آن کالا بستگی دارد. همانطور که از قبل می دانید، شمش طلای خالص معمولاً به قیمتی نزدیک به قیمت نقطه ای خود طلا فروخته می شود.

خرید شمش طلا در مقابل جواهرات طلا

در بررسی خرید طلا و جواهرات باید بدانید که شمش طلا در درجه اول به دلیل محتوای طلای آن ارزش گذاری می شود. ممکن است همیشه اینطور نباشد. به عنوان مثال، سکه های طلا ممکن است به دلیل طراحی یا کمیاب بودن ارزش بیشتری داشته باشند. اما برای بیشتر محصولات شمش، ارزش با محتوای فیزیکی طلا همخوانی نزدیکی دارد.

برای تعیین ارزش یک محصول طلای خالص، باید قیمت لحظه ای طلا را در هر زمان مشخص کنید. برخی از محصولات طلا تقریباً منحصراً به دلیل محتوای فیزیکی طلا ارزش گذاری می شوند. یکی از نمونه های قابل توجه این نوع محصولات، شمش طلای خالص است که به طور کلی طراحی ساده ای دارد و منحصراً به دلیل ترکیب طلای خالص ارزش دارد.

1- شمش طلا و جواهرات طلا می توانند از لحاظ قیمت خرید بسیار متفاوت باشند. قیمت جواهرات طلا بسیار بیشتر از طلا است. در تجارت جواهرات طلا، نام تجاری، طرح و محتوای طلا، همگی عوامل مهمی در قیمت خرید آن هستند. برخی از جواهرات طلا ممکن است جذابیت فیزیکی کمتری نسبت به سایرین داشته باشند، اما خلوص طلا را با قیمتی مشابه حفظ می کنند.

2- شمش معمولاً به دلیل محتوای طلای آن ارزش گذاری می شود. اگر تصمیم به سرمایه گذاری در جواهرات طلا دارید، باید با دقت خرید کنید تا قطعه مناسب با بودجه خود را پیدا کنید. در حالی که جواهرات طلا با نام تجاری ممکن است در ابتدا قیمت بالایی داشته باشند، اما برخی در طول زمان مورد توجه قرار می گیرند.

توصیه می کنیم هنگام سرمایه گذاری در جواهرات طلا صرفاً به نام تجاری آن توجه کنید. چه شمش طلا بخرید و چه جواهرات طلا، عوامل متعددی در قیمت آن نقش دارند. شمش طلا و جواهرات طلا هر دو قیمت بالایی را دارند، اما چند عنصر به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید خرید طلا و جواهرات را به چه صورت انجام دهید.

خرید شمش طلا در مقابل جواهرات طلا

3- فروش سریع جواهرات آسان تر از شمش طلا است. تعدادی از فروشگاه های شمش طلا وجود دارند که مایل به خرید شمش شما هستند، اما روند تأیید شمش طلا ممکن است کمی طولانی تر شود. شمش‌ های طلا معمولاً محصول سرمایه ‌گذاری انتخابی برای مصرف‌کنندگانی هستند که مشتاق به داشتن طلای بیشتری هستند. شمش ‌های طلا با خلوص بالا و طراحی بسیار کم، قیمت کمتری نسبت به نمونه ‌های سکه ‌ای عرضه می‌ کنند. مشاوره با افراد خبره و کاربلد در این حوزه به شما کمک می کند درک بهتری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

4- شمش طلا نسبت به جواهرات طلا درجه بیشتری از پیش بینی و ثبات را ارائه می دهد. روندهای مد می آیند و می روند، اما ارزش طلا یک متغیر قابل محاسبه است. اگر شمش طلا را نگه داشته اید، تماشای افزایش قیمت لحظه ای طلا به شما ایده بسیار دقیقی از ارزش سرمایه گذاری خود در طول زمان می دهد. این را نمی توان در مورد جواهرات طلای ناخالص گفت که ارزش آنها اغلب به علاقه مصرف کننده، ظاهر، وضعیت و موارد دیگر بستگی دارد. ارزیابی شمش طلای خالص از نظر قیمت در زمان فروش مجدد بسیار ساده تر است.

سخن پایانی

در بررسی خرید طلا و جواهرات باید بدانید که آیا باید در شمش طلا سرمایه گذاری کنید یا در جواهرات طلا ؟ وقتی نوبت به بررسی آینده مالی و استراتژی های سرمایه گذاری شما می رسد، هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد. هر دو شمش طلا و جواهرات طلا دارای مزایا و معایبی برای سرمایه گذاران جدید و باتجربه هستند.

هنگام مقایسه شمش طلا یا جواهرات طلا، توصیه می کنیم ابتدا در مورد اهداف سرمایه گذاری بلندمدت خود تصمیم بگیرید. آیا علاقه مند به خرید هر چه بیشتر طلای خالص هستید یا برای ظاهر و نقدینگی بالقوه آن طلا خریداری می کنید؟ آیا به زیبایی قطعه طلای خود اهمیت می دهید؟ صرف نظر از اینکه خرید طلا و جواهرات را انتخاب می کنید، توصیه می شود که این کار را نزد یک فروشنده معتبر انجام دهید.

ثبت نظرات
*