خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2020"  از "خرداد"

ست کردن طلا با رنگ پوست

انتخاب بهترین نوع طلا که با رنگ پوست ما تناسب داشته باشد یکی از دغدغه هایی است که شاید شما هم با آن مواجه شده باشید. ما هزینه زیادی را صرف خرید یک فلز گرانبها می کنیم در نتیجه انتظار داریم که بهترین خروجی را از این هزینه در یافت کنیم. می دانیم که طلا دارای انواع مختلفی است و هر کدام با توجه به ساختار مولکولی که دارند ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم چگونه مناسب ترین نوع و رنگ طلا را برای ظاهر خود انتخاب کنید.

تعیین نوع رنگ پوست(سرد یا گرم):

باید بداینم که رنگ جواهراتی که انتخاب می‌کنیم، میبایست با رنگ پوستمان تناسب داشته باشد. اگر برای شما مهم است که ظاهری همه چیز تمام داشته باشید و هر کسی از دیدن شما و جواهراتی که انتخاب کرده اید تعریف و تمجید کند، باید همه این نکات ریز و درشت را رعایت کنید.

اولین قدم برای  اینکه بدانیم چه رنگ هایی از طلا و جواهرات با پوست ما هماهنگی بیشتری دارند این است که رنگ دقیق پوست خود را تشخیص بدهیم. برای این عمل راه های زیادی وجود دارد. بهتر است روی قسمتی از پوست بدن خود متمرکز شوید و بررسی های لازم را به عمل بیاوردید. برای این کار ما قسمت مچ دست را پیشنهاد می کنیم.

رنگ پوست این قسمت را به طور دقیق مشاهده کنید، اگر رنگ آن به سمت سبزی تمایل داشت، شما رنگ پوست از خانواده رنگ های گرم دارید و اما اگر اثری از رنگ آبی در رنگ پوست مچ خود مشاهده کردید، شما رنگ پوست سرد دارید. حال راحت تر می توان تشخیص داد که چه نوع طلا و یا جواهری برای پوست شما مناسب تر است و همنشینی بهتری را ایجاد می‌کند.

رنگ های سرد و جواهرات آن :

منظور از پوست های با رنگ سرد، طیفی از رنگ هاست که اثری از رنگ های سبز، نقره ای و یا آبی در آن مشهود باشد. برای این خانواده از رنگ ها، عموماً طلا و جواهراتی که تناژ رنگی مشابه  با آن دارند مناسب تر است. منظور از طلا با رنگ سرد، همان طلای سفید و یا اساساٌ فلز هایی با رنگ سیلور است.

اما برای انتخاب گوهر سنگ ها، ما سنگ های قرمز و صورتی را به شما که دارای پوستی با رنگ سرد هستید پیشنهاد می کنیم. اگر برای این دسته از جواهرات بخواهیم مثالی بیاوریم، سنگ یاقوت و روبی بهترین گزینه ها هستند.

رنگ های سرد و جواهرات آن

رنگ های گرم و جواهرات آن :

و اما برای شما که رنگ پوستتان در خانواده رنگ های گرم، یعنی طیفی متمایل به رنگ های زرد، صورتی و سرخ قرار دارد، رنگ طلای زرد بهترین گزینه است. نکته مهمی که نباید فراموش کنیم این است که گرمی و سرد یک رنگ ارتباطی به تیره یا روشن بودن آن ندارد. مثلاً بسیاری از افراد تیره پوست دارای رنگ پوست سرد هستند و بسیاری نیز با رنگ پوست سفید، از طیف رنگ گرم برخوردارند. برای انتخاب گوهر نیز الماس بهترین گزینه برای کسانی است که رنگ پوست گرم دارند.

اما همه چیز به همینجا ختم نمی شود و انتخاب جواهرات را می توان بر اساس دسته بندی روشنایی و تیرگی پوست هم تعیین کرد. پس از اینکه رنگ جواهر مناسب با رنگ پوستتان را انتخاب کردید حال نوبت آن است که تعیین کنید چه سطحی از روشنایی جواهر با پوست شما سازگاری بیشتری دارد.

پوست های تیره: آن دسته از افرادی که پوست تیره دارند، آزادی عمل بیشتری در انتخاب جواهر دارند. این افراد باید جواهراتی را که رنگ روشن دارند، انتخاب کنند. تقریبا بیشتر رنگ ها حتی جواهرات با رنگ سفید با پوست های تیره تناسب دارند. باید توجه داشت برای پوست های تیره نباید از جواهراتی که رنگی تیره دارند، استفاده کرد.

پوست های روشن: اگر رنگ پوستتان روشن است، بهتر است از جواهرات با رنگ روشن استفاده کنید. البته این به معنای تناسب بیشتر است و قطعاً توصیه نمی کنیم که هرگز از جواهرات تیره تر استفاده نکنید.

تناسب رنگ جواهرات با رنگ مو:

دامنه توضیحات در مورد انتخاب رنگ مناسب برای جواهرات بسیار گسترده است. و پس از رنگ پوست، این هماهنگی باید در ارتباط با رنگ مو نیز رخ دهد. می دانیم که در میکاپ، رنگ مو بسیار تاثیر گذار است و خانم ها اهمیت زیادی به رنگ موی خود می‌دهند. مهم است که بدانیم رنگ مو بر بهتر دیده شدن جواهراتی که انتخاب می کنید، تاثیر زیادی دارد. این اثر برای گردنبند و گوشواره بسیار مشهود تر است.

وجود اختلاف در تناژ رنگ بین رنگ مو و رنگ جواهرات ضروری است. این اختلاف منجر به ایجاد یک کنتراست جذاب خواهد شد که همه چیز را از یکنواختی خارج خواهد کرد. بگذارید برایتان مثالی بزنیم. اگر موهایی با رنگ تیره دارید، بهتر است جواهرات را کمی روشن انتخاب کنید. مثلاً یک جفت گوشواره استیل درخشان به همراه موهای مشکی جذابیتی بی نظیری را در ظاهرتان ایجاد خواهد کرد.

ست کردن انواع طلا با رنگ پوست:

طلای زرد: این رنگ طلا که این رنگ از طلا که قدیمی ترین و پرکاربردترین نوع آن نیز محسوب می شود با بسیاری از جواهرات و رنگ های پوست مختلف قابل ست کردن است. توصیه ما این است که افرادی که دارای رنگ پوست گرم یعنی تناژ نزدیک به رنگ های سرخ و زرد هستند بیشتر از طلای رنگ زرد استفاده کنند. چرا که بهترین همنشینی را با رنگ پوست آن ها ایجاد خواهد کرد اگر در رابطه با همنشینی این رنگ از طلا با سایر جواهرات به دنبال بهترین گزینه هستید، گوهر هایی با رنگ گرم مانند یاقوت و البته کهربا می توانند بهترین گزینه باشند.

طلای سفید: طلای سفید در کنار همه زیبایی هایی که مانند سایر انواع طلا به شما می‌دهد می‌تواند ظاهری مدرن تر برای شما به ارمغان می آورد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این طلا اثری بی نظیر بر پوست های با رنگ سرد می گذارد به طوری که گویی این نوع پوست به عنوان زمینه ای فوق العاده برای نمایش درخشندگی هرچه بیشتر این نوع طلا عمل می‌کند.

رز گلد: رزگلد یکی از انواع بسیار زیبا و پرطرفدار طلاست که از آلیاژی متشکل از طلا و مس تولید می شود. این فلز بسیار زیبا  ظاهری لوکس به شما خواهد بخشید و به دلیل تناژ رنگ ملایمی که دارد می‌توانیم آن را برای انواع رنگ پوست مناسب بدانیم. لذا شما عزیزان هیچ محدودیتی در انتخاب  و ست کردن آن با ظاهر خود نخواهید داشت. همچنین این طلا با انواع گوهرها قابل استفاده بوده و اغلب همنشینی زیبایی با تمامی انواع آن ها ایجاد خواهد کرد.

در پایان خاطر نشان می کنیم که این قوانین بر اساس علوم رنگ شناسی ایجاد شده اند و رعایت کردن آن ها می‌تواند تمایز ها را ایجاد کند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به ظاهر خود خیلی اهمیت زیادی می‌دهید، با رعایت کردن آن ها زیبایی های خود را به تکامل برسانید.

ست کردن انواع طلا با رنگ پوست

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

سنگ در نجف چیست؟
سنگی که در نجف پیدا می شود یکی از سنگ های باارزش است که در میان مسلمانان به ویژه شیعیان از جایگاه خاصی برخوردار است در نجف سنگی شفاف و زیبایی است که دارای خواص فراوانی از جمله ارامش بخشی و دفع انرژی های منفی است .
طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟

آیا میدانید طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟و یا خواص طلا برای انسان کدامند؟ برای کسب اطلاعاتی در رابطه با این عنصر گرانبها و ارزشمند با این مقاله همراه ما باشید. طلا عنصر فلزی،  شکل پذیر و زرد رنگی است که براقیت خاصی داشته و دچار زنگ زدگی نمی شود. از این عنصر گرانبها به عنوان کم واکنش ترین فلز جامد یاد می شود. از گذشته تا کنون، جوامع مختلف بشری اهمیت زیادی نسبت به طلا قائل شده و هم اکنون نیز ارزش این فلز بسیار زیاد است .

از نظر دانشمندان بنامی همچون ابن سینا و ابوریحان بیرونی طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟

ابن سینا معتقد بود که طلا دارای طبعی گرم و مرطوب می‌باشد و در صورتی که با طلای آتشین روی پوست، داغ بزنند عفونتی برای بدن ایجاد نمی شود.ابوریحان بیرونی نیز بر این باور بود که کشیدن سرمه با میله ای از جنس طلا فواید زیادی برای چشم به همراه دارد.این دو دانشمند اعتقاد داشتند که اگر فردی از حلقه طلا استفاده نموده و جای حلقه به صورت سیاه رنگ بر روی انگشت وی باقی بماند، یعنی بدن فرد دارای بیماری می باشد و نیاز به پیگیری دارد.

بعدها اثبات شد که طلا بر روی گلبول‌های بدنِ جنس مذکر اثرات نامطلوبی می گذارد اما زنان از این آسیب محفوظ بوده و حتی با مصرف طلا و زیورآلات آمیخته شده با طلا فواید زیادی در اختیار بدنشان قرار می گیرد.

مزایای مصرف طلا :

اگرچه از گذشته تا کنون مزایای زیادی در رابطه با این فلز گرانبها بیان شده اما هر روزه فواید بیشتری از آن در حال اکتشاف است و به همین ترتیب درمان بسیاری از بیماری ها یا از بین بردن اثرات نامطلوب یک بیماری بر بدن، بدین وسیله قابل رفع است.

افرادی که به طلا حساسیت دارند چه کنند؟

افرادی که به طلا حساسیت دارند با مصرف مداوم آن دچار مشکلات پوستی شده یا دستگاه تنفسی آن ها با اختلال مواجه می شود. استفاده از طلای سفید یا به اصطلاح زیورآلات پلاتینی موجب رفع این حساسیت خواهد شد. امروز این موضوع اثبات شده که بسیاری از بیماری های قلبی و یا بیماری های مربوط به فشار خون با مصرف طلا قابل کنترل است . حال که می دانید به طور نسبی، طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟، با خیالی آسوده می توانید برای بهره‌وری از زیبایی و همچنین اثرات مثبت آن بر روی بدنتان، به تهیه طلا در شکل ها حالت های مختلف بپردازید.

خواص طلا برای انسان :

فعالیت ارگانیسم بدن تحت تاثیر فلز طلا تسریع بخشیده میشود و از همین رو بیماری های قلبی بهبود بخشیده شده و فشار خون نیز کاهش پیدا می‌کند. این در حالیست که برخلاف طلا، نقره فشار خون را بالا میبرد.طبق همین تحقیقات و نتایج به دست آمده، در طب سوزنی نیز از سوزن های نقره یا طلا در درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود.

تاثیر طلا بر روی سرطان :

تاثیر طلا بر روی سرطان

دانشمندان دریافته اند که اشخاص دارای بیماری های مرتبط با معده، با استفاده از طلا می ‌توانند شاهد بهبود مشکلات بدنی خود باشند. به راستی طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟ آیا طلا کاربردهای دیگری نیز در علم پزشکی داشته و اثرات آن به طور حتم قابل مشاهده هستند؟

همانطور که اشاره شد بر اساس تحقیقات و آزمایشات متعدد، نتایج بسیاری مرتبط با خواص طلا برای انسان به دست آمده و تمامی گفته های این مقاله مستند و قابل اعتماد هستند. حتی در چند دهه اخیر، در رابطه با تاثیر طلا برای درمان بیماری‌های صعب العلاجی مثل سرطان نیز تحقیقات زیادی صورت گرفته است.

پروفسور Leung pak Hing و چند تن از پزشکان دانشگاه سنگاپور، به تازگی موفق به ساخت ترکیبی از طلا شده اند که خواص دارویی داشته و خاصیت ضد تومور دارد. از این دارو می‌توان برای درمان برخی سرطان ها استفاده نمود و نکته جالب اینجاست که این دارو عوارضی که دیگر داروهای مشابه برای بدن ایجاد می‌کنند را به همراه ندارد.

کاربرد طلا در دندانپزشکی :

در علم دندانپزشکی طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟ از دیگر خواص طلا می توان به مصارف آن در علم دندانپزشکی اشاره کرد. انعطاف پذیر بودن این فلز و همچنین مقاومت مقاومت آن در برابر ساییده شدن، جزو ویژگی های مهمی هستند که باعث شده از طلا برای مصارف مختلف دندانپزشکی استفاده به عمل آید.

از این فلز گرانبها و کاربردی در تهیه سیم های ارتودنسی و همچنین برای پر کردن حفره های ایجاد شده در دندان و حتی روکش دندان نیز استفاده می شود . در گذشته کاشت دندان طلا به ویژه در بین اقشار سطح بالا، بسیار رایج بود اما امروزه کمتر کسی از این فلز برای کاشت دندان استفاده می کند .خواص طلا برای سلامت انسان از جهات مختلفی اثبات شده است. طلا در علم پزشکی و تهیه دارو همچنین دیگر صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد.

چرا طلا برای مردان مناسب نیست اما برای زنان اثرات مطلوب به همراه دارد؟

همانطور که در این مقاله به خواص طلا برای انسان اشاره شد، لازم به ذکر است که بدانید استفاده از طلای زرد برای مردان مناسب نبوده و دلیل آن نیز تشعشعات این فلز و اثرات نامطلوب آن بر روی سیستم ایمنی بدن مرد میباشد. به همان اندازه که طلا برای مردان مضر است برای بانوان سودمند بوده و پژوهشهای علمی بسیاری این این مطلب را اثبات نموده اند که طلا بر روی گلبول های سفید جنس مذکر تاثیرات منفی از خود به جای گذاشته اما گلبول های سفیدِ بانوان از این عنصر تاثیر نمی پذیرند(وجود لایه چربی بین پوست بانوان و گوشت آن ها اثر منفیه تشعشعات طلا را خنثی میکند).

تحقیقات دیگری نیز اثبات نموده که هورمون های جنسی مردان، تحت تاثیر طلا دچار اختلال شده و به همین دلیل داشتن طلا برایشان مضرات زیادی به همراه دارد. در اسلام نیز به این نکته اشاره شده و از گذشته تا کنون بسیاری از مراجع دینی مصرف طلا برای مردان را مکروه اعلام کرده‌اند. حال که شما آقایان می‌دانید طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟ از مصرف آن خودداری کرده یا در صورت تمایل از طلای سفید استفاده نمایید.

طلا درمانی :

طلا درمانی چیست و خواص طلا برای انسان چه می باشد؟ از گذشته های دور تا به امروز طلا اهمیت ویژه ای داشته و کمیاب بودن آن نیز در کنار دیگر ویژگی های ذاتیِ آن(مثل شکل پذیری مناسب، پایداری در برابر اکسیداسیون و دیگر ویژگی های درمانی و شیمیایی) باعث افزایش ارزش و اهمیت آن شده است . در ایران باستان از این عنصر خاص و استثنایی به شکل های مختلفی بهره وری می‌شد و بیشتر خانواده های سلطنتی برای مصارف مختلفی به ویژه ساخت زیورآلات گرانبها از آن استفاده می نمودند.

امروزه محققین به طور دقیق می دانند که طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟، در ادامه به بررسی برخی از فواید طلا درمانی اشاره می کنیم؛

  • طلا برای کاهش تحریکات و فشارهای عصبی بسیار مفید می باشد.
  • از طلا برای درمان برخی سرطان‌ها و تومورها نیز استفاده می شود( از تکنولوژی نانو برای ساخت بسیاری از داروها استفاده میشود).
  • افرادی که تعرق شدید داشته و مدام دچار تشنگی و ضعف می شوند نیز می توانند با مصرف طلا شاهد بهبود بیماری خود باشند.
  • در سال ۱۹۰۰ میلادی دانشمندان دریافتند که برای درمان بیماری های مفصلی و دردهای مربوط به استخوان می توان از قطعات طلا استفاده نمود و از سال ۱۹۲۷ به بعد، شروع به مصرف طلا برای مقابله با بیماری آرتروز نمودند.
  • در برخی از شاخه های علم طب، از طلا برای درمان اعتیاد نیز استفاده می شود. در آمریکا برای سرکوب کردن میل افراد به الکل نیز طلا کاربرد بسیاری دارد.
  • خواص طلا برای انسان از لحاظ درمان بیماری های پوستی و افزایش سلامت و زیبایی پوست نیز کاربرد دارد. ماسک طلا، کلاژن سازی پوست را افزایش داده و آن را مرطوب نگه می دارد. اگر چه هزینه درمان بیماری های پوستی با طلا کمی بالاست اما نتایج آن به طور حتم قابل مشاهده خواهد بود.
  • در علم دندانپزشکی نیز از این فلز بی ضرر و غیر سمی که مقاومت بالایی دارد، به وفور استفاده می شود.
  • امروزه برای همه افراد خواص طلا اثبات شده است و همه ما می دانیم که طلا در سلامتی انسان چه نقشی دارد؟ اما جدا از این مسئله، از نظر بیشتر افراد داشتن طلا به عنوان یک سرمایه خوب و مطمئن نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که قیمت طلا بر اساس شرایط اقتصادی مختلف، متغیر بوده و همواره روند صعودی داشته است .

سخن پایانی :

شما در این مقاله به نقش طلا در سلامتی انسان و اهمیت آن پی بردید. و متوجه شدید که طلا می تواند در روند بهبودی بعضی از بیماری ها تاثیرگذار باشد. طلا برای مردان تاثیر منفی دارد و بر عکس برای بانوان بسیار هم پرخاصیت است. شما می توانید برای خرید انواع طلا و جواهر با ما در تماس باشید.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.

کاربرد چوب در طراحی جواهرات

بومی بودن چوب در جواهرات :

شاید قدمت کاربرد چوب در جواهرات مشخص نباشد اما بومیان در استفاده از طلا و چوب ماهر بودند و این دلیلی بر بومی بودن این ترکیب است.جواهرسازان هنگامی که قصد ایجاد تضادی بین طلا و نقره دارند که اصطلاحا کنتراست نام دارد، از چوب استفاده می‌کنند.این ماده باعث زیبایی و همچنین ترکیب مناسب خواهد شد که از ایجاد واکنش‌های شیمیایی نیز جلوگیری می ‌کند.

جواهرسازانی که کاربرد چوب در طراحی جواهرات را بر عهده دارند، ویژگی‌های چوب، رنگ و طرح چوب را تایید می‌کنند و با در نظر گرفتن مشخصه‌های چوب نظیر پیوستگی، کار خود را شروع می‌کنند. سهولت ایجاد طرح و نقش بر روی چوب باعث شده تا بسیاری از جواهرسازان، در کاربرد آن تردید نکنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با چوب‌های مناسب جواهرسازی و ذات فلزات سازگار با چوب آشنا کنیم و سپس به جزئیات آن بپردازیم.

چه فلزاتی با ذات چوب سازگار هستند؟

طلا، نقره مس و برنج از آن دسته از فلزاتی هستند که با قرار گیری در ترکیبی از چوب می توانند زیبایی و جلوه خاصی را به فرد بدهند. در هند باستان جواهرات زیادی با چوب بکار برده می شد و درواقع خواستگاه این اکسسوری زیبا در کاربرد چوب در طراحی جواهرات از آسیای جنوب شرق و آفریقا نشأت گرفته است.

چوب درختانی که امروزه در صنعت کاربرد چوب در طراحی جواهرات بکار می‌روند، عبارت‌اند از چوب درخت:

  • بایونگ
  • گریوود
  • پالوود
  • پتیکان
  • Robles

  • چوب درخت بایونگ یا Bayong

بایونگ یکی از چوب‌های سخت با رنگی گرم و غنی است که در جواهر سازی بکار می‌رود. تنوع رنگ در این چوب، مانند قرمز و قهوه‌ای تیره باعث شده تا در مهره‌ها و انگشترسازی بسیار زیاد کاربرد داشته باشد.

  • چوب گری وود

این چوب از وزن سبکی برخوردار است و برای همین در بسیاری از گردنبندهای مهره‌ای یافت می‌شود. در هنر کاربرد چوب در طراحی جواهرات، این چوب یکی از محبوب‌ترین ترکیبات لازم را دارد زیرا رنگ متمایل به خاکستری آن در کنار دو فلز طلا و نقره به زیبایی نمایان می‌شود.

  • جکفروت

این درخت که بومی کشور هند است، یکی از پایه ای ترین چوب های موجود برای بکار بردن در انواع آلات موسیقی و همچنین جواهرات است. رنگ این چوب متمایل به رنگ نارنجی و زرد است و در ترکیب طلا بسیار کاربرد دارد.

  • چوب پالوود

این چوب در کاربرد چوب در طراحی جواهرات به دلیل طیف رنگی وسیعی که دارد، در انواع فلزات به خصوص نقره بکار می رود. استحکام این چوب به اندازه هسته خرما است و این باعث شده تا محبوبیت زیادی بین جواهرسازان داشته باشد.

  • نخل پتیکان

این چوب نیز بدلیل تیره بودن اغلب بصورت ترکیبی با چوب های دیگر بکار می رود که باعث می شود ارزش جواهر بیشتر شود.

  • Robles

چوب Robles در جواهرسازی سبک به نظر می رسد. اما واقعیت این است که بدلیل سختی بالای این چوب، کاربرد آن در طراحی جواهرات یکی از جذابترین ترکیب ها است.این چوب طیف وسیعی از رنگ ها را پوشش داده و همچنین متمایل بودن رنگ آن به صورتی یکی دیگر از دلایلی است که این چوب در صنعت جواهرسازی محبوب و عامه پسند باشد.

استفاده از چوب در جواهرات

استحکام در ظاهر چوب نمایان است :

خب تا اینجا چوب های مهمی که در جواهرسازی بکار می روند را بطور خلاصه توضیح دادیم. همانطور که گفتیم استفاده از این ترکیب، شاید به نوعی معنای خاصی از اقوام و ملت یک سرزمین و ناحیه را بیان می کند.در ابتدای این مقاله به استحکام، رنگ و پیوستگی چوب اشاره کردیم، کاربرد چوب در طراحی جواهرات به این صورت است که حلقه های عرضی که در برش عرضی چوب قرار دارند، مربوط به رشد سریع در بهار است که سطوح روشنی دارد و اگر به رنگ تیره باشد دلیلی بر رشد کند آن در زمستان است.

ظاهر چوب را در جواهرسازی بی تاثیر ندانید زیرا چوب هایی که دارای رگه های افقی هستند استحکام به مراتب بالاتری از رگه های عمودی دارند. البته انتخاب چوب را با یک مشاور در این زمینه بررسی کنید و یا از جواهرساز درخواست کنید تا شما را در این جهت یاری کند.کاربرد چوب در طراحی جواهرات چوب هایی برای بکاربردن در طلا و نقره مناسب هستند که دارای بافت های ریز باشد، قیمت بالای چوب نیز دلیلی بر انتخاب مناسبی است که برای کاربرد چوب در طراحی جواهرات در نظر گرفته اید.

جواهرات ترکیب شده با چوب، الهامی از طبیعت :

در ابتدا اشاره ای به چوب های موجود در جواهرسازی کردیم اما بهترین و مرغوب ترین آنها، انوع متفاوتی از آبنوس می باشد که در آسیا و آفریقا یافت می شود. این ماده بسیار سخت است بطوری که جایگاه سنگ در جواهرسازی را از آن خود کرده است. بدلیل گرانبها بودن آبنوس و ترکیبات آن، تضاد (کنتراست) بین طلا و نقره و این چوب گرانبها ترکیبی بسیار جذاب و البته ارزشمندی است.

شاید بسیاری با خواندن این مقاله از خودشان بپرسید که چرا باید جواهرات پر زرق و برق را کنار بگذاریم و چوب را به عنوان ترکیبی در آنها استفاده کنیم؟ پاسخی که برای آن در نظر گرفته ایم این است که جواهراتی که از چوب تهیه می شوند برای کسانی که به هر دلیل بر انواع فلزات آلرژی دارند بسیار مناسب است. از طرف دیگر انرژی که در چوب وجود دارد در کمتر ماده ای پیدا می شود.

از چوب های سرزمین خودمان که در کاربرد چوب در طراحی جواهرات وجود دارد می توان به :

  • درخت سرخدار
  • زبان گنجشک
  • درخت افرا
  • درخت توس
  • درخت گردو
  • درخت زیتون
  • درخت نارون

یکی دیگر از دلایلی که چوب را نزد جواهرسازان محبوب می کند، ناهنجاری در رشد ریشه های آن است. ناهنجاری در رشد ریشه ها و همچنین کوتاه بودن تنه ها موجب خواهد شد تا رگه های کوتاه و بلندی در تنه درخت پدید آید و این باعث زیبایی هرچه بیشتر چوب مورد نظر خواهد شد. چوب زبان گنجشک سبک است و از این رو سهولت در حکاکی بیشتر خواهد شد. ترکیب چوب با صمغ و همچنین سنگ نیز یکی دیگر از مواردی است که در کاربرد چوب در طراحی جواهرات اشاره به آن خالی از لطف نیست.

یکی از طراحان معروف در این حوزه خانم بریتابوکمن، با استفاده از صمغ درختان و شکل طبیعی چوب به آنها جلا می دهد و باعث ایجاد نقش رویایی و بینظیری در جواهر خواهد شد. یکی از کارهای جالبی که این بانوی هنرمند انجام داده است جمع آوری تکه های چوب در جنگل است، از نظر او بریدن چوب درختان به جای تولید جواهر انتخاب درستی به نظر نمی آید.

سخن پایانی :

بطور کلی استفاده از چوب، سنگ و هر عنصر و ماده ای که برگرفته از دل زمین باشد، برای انسان خطر آفرین نیست. کاربرد چوب در طراحی جواهرات نیز یکی دیگر از نکات مثبتی است که علاوه بر زیبایی خواص روان درمانی نیز دارد. در دنیای امروز هستند بسیاری که برای حلقه های نامزدی و ازدواج خود از این ماده غنی استفاده می کنند. نکته ای باید به آن توجه شود این است که حواسمان به طبیعت باشد تا این میراث ارزشمند برای آیندگان نیز باقی بماند. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک زیادی کرده باشد.

برای خرید طلا آنلاین به سایت کافه طلا مراجعه کنید.