خبرخوان

نوشته های بلاگ  "2021"  از "بهمن"

استفاده از طلا در صنعت
نقش و اهمیت طلا بر اقتصاد، سیاست، فرهنگ و زندگی انسان تعجب آور است. طلا فلزی بسیار مفید است و به دلیل خاصیت خاصی که داراست کاربرد های بسیار زیادی دارد. طلا می تواند به شکل های مختلف در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و انواع آلیاژهای طلا در صنعت ارزش روزافزونی پیدا کرده است. طلا در صنایع و نیز سیستم های دفاعی با فنّاوری بسیار مدرن کاربرد دارد.
جعبه ساعت
با توجه به افزایش روز افزون تقاضا برای خرید ساعت مچی در کشور و استفاده از این وسیله به عنوان اولین انتخاب برای هدیه دادن و با توجه به این که این محصولات تماما بدون جعبه عرضه می شوند نیاز به تولید جعبه با کیفیت برای این هدیه ماندگار بیش از پیش حس می شود.
استفاده از طلا در الکترونیک
مهمترین کاربرد صنعتی طلا در صنعت الکترونیک است. دستگاه های الکترونیکی در حالت جامد از ولتاژها و جریانهای بسیار کم استفاده می کنند که به راحتی با خوردگی یا لکه دار شدن در نقاط تماس، قطع می شوند. طلا هادی بسیار کارآمد الکتریسیته است که می تواند این جریانات ریز را تحمل کند و از خوردگی در امان بماند و از این رو کاربرد طلا در الکترونیک بسیار چشمگیر است.
مینا صبی ( اهوازی)
ینای صبی از رشته های هنری خاص استان بوده که توسط هنرمندان صنایع دستی صابئین مندایی تولید می شود . (وجه تسمیه آن نیز به همین دلیل می باشد).در گذشته میناکاری بر روی احجام نیز صورت می گرفته اما اکنون اغلب بر روی زیورآلات انجام می شود.ساخت زیورآلات و مینا کاری بر روی آن هردو توسط خود صنعتگر انجام می گیرد.مواد اولیه مصرفی طلاو نقره بوده و نقوش بکار رفته در آن تصاویر کوه،قایق،نخل،شتر،لنج،پل اهواز و ... می باشد و تنها منطقه تولید آن در کشور و استان شهرستان اهواز می باشد.
شیر آلات طلا
امروزه شیرالات متنوعی در بازار وجود دارد که یکی از لوکس ترین و شیک ترین آن شیرالات طلا است، این شیرالات با روکش طلا هستند که رنگ خود را در سالهای متمادی حفظ کرده و زیبایی منحصر بفردی به خانه شما می دهند.
سنگ آکوامارین
در این مقاله سعی کردیم شما را با سنگ آکوامارین آشنا کنیم همانطور که گفتیم رنگ این سنگ آبی است و نوعی سنگ قدیمی است که از دیرباز از آن به عنوان رفع طلسم و جادو استفاده می کردند تقریبا تمامی قاره ها این نوع سنگ را استخراج می کنند اما بیشترین ذخایر آن در کشور روسیه می باشد. این سنگ دارای خواص بی نظیری همچون درمان گلو درد، درمان آرتروز و تقویت اعصاب و سیستم ایمنی بدن است.