خواص درمانی و روحی انگشتر فیروزه در طب سنتی و روایات معاصر

 خواص درمانی و روحی انگشتر فیروزه در طب سنتی و روایات معاصر

فیروزه به دلیل خواص خصوصی و شیمیایی منحصر به فرد، در بسیاری از فرهنگ‌ها و مناطق جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دوران باستان تا فرهنگ‌های مدرن، فیروزه به عنوان یک سنگ مقدس، یک خوشبختی یا یک طلسم مورد احترام بوده است.  فیروزه  اولین بار در مصر باستان، کشف شده است که قدمت آن به حدود ۳۰۰۰ قبل از میلاد سال می‌رسد.

در امپراتوری ایران باستان، سنگهای قیمتی آبی آسمانی را پیش از این دور گردن یا مچ  می‌گذاشتند تا در برابر مرگ غیرطبیعی محافظت کنند. در فرهنگ غربی، فیروزه نیز سنگ تولد سنتی برای متولدین ماه دسامبر است.

ازاین رو فیروزه دارای خواص درمانی و روحی بسیار گسترده ای است که در زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشترین کاربرد آن در انگشتر فیروزه می‌باشد. در این مقاله  با خواص درمانی و روحی انگشتر فیروزه درطب سنتی و روایات  معاصر پردازیم. پس همراه ما باشید. 

سنگ فیروزه

فیروزه یک نوع کریستال است که به طور عمده در معدن نیشابور در ایران پیدا می‌شود. این معدن برای هزاران سال منبع مهم برای ایران بوده و در معماری ایرانی برای پوشاندن گنبد کاخ‌ها استفاده می‌شود.

فیروزه به دو گونه تقسیم می شود: فیروزه در دل سنگ که باید با دیلم و چکش شکسته شود تا درخشان شود و فیروزه آزاد شود که در دل خاک پیدا شود و خود پرداخت شود.

فیروزه در مناطق متعددی دنیا پیدا می‌شود و بهترین نوع فیروزه جهان به دلیل امتداد داشتن رگه‌های فیروزه از خراسان تا هندوستان، فیروزه نیشابوری و هندی می‌باشد. این معدن برای تزئینات مهم و بناهای داخل و خارج استفاده می شود. فیروزه تقریباً همیشه کریستالی و عظیم است و شکل خارجی مشخصی ندارد. 

خواص درمانی و روحی انگشتر فیروزه 

  انگشتر فیروزه به دلیل خواص منحصر به فرد در برابر بیماری‌ها و تأثیرات مثبت بر روح و جسم انسان مورد توجه است.  انگشتر فیروزه یکی از سنگ‌های دارای تاریخ طولانی و ارزش درمانی و معنوی است که در ایران و سایر ملت‌ها و تمدن‌های قدیمی و ریشه‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ به دلیل خاصیت منحصر به فرد خود در بیشتر زمینه‌ها مورد توجه قرار گرفته است:

مراقبت از انسانها: برخی از اعتقادات معتقدند که سنگ فیروزه می تواند در برابر انسانها در برابر فعالیتهای خطردار و خطرناک مفید باشد.

خواص برای کودکان: از قدیم الایام اعتقاد بر این بوده که آویزان نمودن سنگ فیروزه بر لباس و یا بالین کودکان را در برابر چشم زخم، بلایا و غیره محافظت می‌نماید.

اصلاح گردش خون: خواص منحصر به فرد انگشتر فیروزه مانند درخشش، آرامبخش بودن و ساطع شدن مثبتی که از سنگ فیروزه ساطع می‌شود بهبود جریان خون را در بدن در پی دارد.

کاهش استرس: سنگ انگشتر فیروزه می‌تواند در کاهش استرس و فشارهای روحی در انسان‌ها باشد.

خواص برای زنان باردار: استفاده از سنگ فیروزه بر بالین زنان باردار می‌تواند محافظت کند و آرام بخشی آن‌ها را افزایش دهد.

درمان افسردگی: سنگ فیروزه می‌تواند به افسردگی افراد کمک کند و از حالت یکنواختی و کرختی خارج کند تا شادی بخش و نشاط آور شود.

 

خواص درمانی و روحی انگشتر فیروزه

 

سلامت قلب: سنگ فیروزه می‌تواند در بهبود کارایی و سلامت قلب باشد.

ضد و باکتری: در درمان نواحی از بدنی که تحت تاثیر ویروس ها و باکتری ها قرار می گیرند یا  در نواحی ویروسی که در سایر بخش های بدن وجود دارد، به بهبود آن کمک می کند.

دفع بلایا: برخی از اعتقادات معتقدند که وجود  انگشتر فیروزه می‌تواند بلایا را دفع کند.

درمان غدد داخلی: استفاده از سنگ فیروزه و قرار دادن آن بر روی ناحیه گلو می‌تواند در بهبود فعالیت‌های غده مفید باشد.

ضد شوری چشم:  انگشتر فیروزه می‌تواند افراد را در مقابل شور چشمی دیگران مراقبت کند.

پادزهر: استفاده از یک گرم آرد شده سنگ فیروزه به همراه شهد در گزیدگی توسط حیوانات مانند مار نقش پادزهری قوی را ایفا می‌کند.

درمان مشکلات مفاصل: استفاده از سنگ فیروزه در آسیب‌های مانند پارگی رباط‌ها و تاندون‌ها و درد مفاصل، جریان خونی را در بافت‌های عضلانی زیاد تر کرده و بهبود آنها را تسریع می‌کند.

درمان بیماری‌های عصبی: از دیگر خواص معنوی سنگ فیروزه می‌تواند در درمان دردهای عصبی مانند سردردهای طولانی، سینوزیت، میگرن و غیره وجود داشته باشد.

برکت زندگی : برخی از اعتقادات معتقدند که در هنگام ماه نو با نگاه کردن به ماه و سپس نگاه کردن به سنگ فیروزه، در زندگی برکت و رونق اتفاق می‌افتد.

تقویت نیروهای مثبت : خواص فیروزه می‌تواند افراد را در برابر خواب‌های آشفته و کابوس‌های خسته کننده کند و حتی می‌تواند باعث جذاب شدن افراد شود.

توجه تمرکز: قرار دادن سنگ فیروزه بر روی چاکرای چشم سوم می‌تواند به سطح ادراک، هوش و افزایش قدرت در افراد را کند.

خواص انگشتر فیروزه در طب سنتی و روایات معاصر 

انگشتر فیروزه یکی از انواع انگشترها است که در طب سنتی استفاده می‌شود. این نوع انگشتر به دلیل خواص درمانی و روحی برای مردم محبوب است. انگشتر فیروزه در طب سنتی برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  این انگشتر به دلیل وجود مواد فعال مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و آلدران‌ها است که به درمان آن‌ها و ترمیم پوست کمک می‌کنند، برای مردم مفید است.

انگشتر فیروزه درطب سنتی و روایات معاصر به عنوان یکی از مواد معدنی مهم است که برای درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های پوستی، بیماری های مزمن و بیماری های معده استفاده می شود. این  انگشتر در روایات معاصر نیز به عنوان یک ماده مهم در درمان بیماری های مختلف شناخته شده است.

روایات گفته شده در مورد سنگ فیروزه بسیار عالی و متنوع است. این سنگ با ویژگی های مختلف مورد توجه قرار گرفته و در منابع مختلف به کار می رود. برخی از خواص و روایات مرتبط با فیروزه عبارتند از:

• انگشتر فیروزه به چشم را قوت می دهد و سینه را گشایش می دهد. همچنین قوت دل را زیاد می‌کند.

• هر که صباح از خواب برخیزد و نظر بر فیروزه اندازد در آن روز مکروهی به وی نرسد و در غایت فرح و نشاط

 

خواص انگشتر فیروزه در طب سنتی

 

باشد. همچنین اگر در فیروزه نگریسته شود، گفته شده  است که درازی عمر باشد و روشنایی چشم را بیفزاید و هر که فیروزه با خود داشته باشد، خواب های پریشان نبیند و دشمن بر وی ظفر نیابد و از هیچ آفریده نترسد و پیش سلاطین و حکام و زمره خلایق عزیز و مکرم باشد.

• کسی که انگشتر فیروزه را به دست کند از گزند حشرات موذی در امان می‌ماند. ولی از خواص آن اینست که صاحب چنین انگشتری صولت و هیبت ندارد زیرا فیروزه هیبت را ساقط می‌کند. ملوک و سلاطین آن را به دست نمی‌کنند.

• در فرهنگ دینی نیز داشتن انگشتری با نگین فیروزه به ویژه برای آقایان توصیه شده است. برخی از روایات را برای شما آورده ایم: رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) می‌فرماید که هر کس فیروزه را در روز یک بار نگاه کند، پنج بار در بهشت به رویش باز می‌شود. سنگ فیروزه اولین هدیه ای بود که خداوند از طریق جبرئیل به رسول اکرم (ص) در غار حراء داد.

این روایات و خواص درمانی در طب سنتی فیروزه نشان می‌دهند که این سنگ در تاریخ طولانی و در فرهنگ‌های مختلف به عنوان یک سنگ دارویی و مقدس شناخته شده است.

نکات تشخیص اصل بودن فیروزه 

تشخیص اصل بودن انگشتر فیروزه، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

۱-باریختن قطره‌ای جوهر نمک روی فیروزه، این یکی از روش‌های معمول برای تشخیص اصل بودن انگشتر فیروزه است. اگر با ریختن قطره‌ای جوهر نمک روی فیروزه ایجاد شد، این نشان دهنده اصل بودن آن است.

۲- در بازار خرید و فروش انگشتر فیروزه، افرادی هستند که بیشتر سنگ‌های تقلبی را به جای سنگ فیروزه اصلی به مشتریان می‌فروشند. بنابراین، بهتر است به عنوان یک خریدار اطلاعات کافی در مورد سنگ فیروزه را داشته باشید تا با انجام تست‌هایی از اصل مطمئن باشید.

۳-سنگ فیروزه  معمولاً از مواد پلاستیکی، شیشه‌ای و مواد معدنی سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند. در حقیقت مانعی برای خرید و فروش سنگ‌های بدل در بازار وجود ندارد به شرط آن که خریدار از بدل بودن آن مشخص باشد

۴- برای تشخیص اصل بودن سنگ فیروزه، می‌توان از چند عامل پی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن سنگ فیروزه استفاده کرد. این روش‌ها می‌توانند شامل تشخیص با استفاده از تکنیک‌های مختلف مواد شیمیایی  باشند.

با توجه به این نکات، می‌توان مطمئن بود که تصمیم بگیرید که آیا سنگ فیروزه ای که قصد خرید آن را دارید، یا خیر است. این موضوع برای خرید انگشتر فیروزه بسیار مهم است و می‌تواند از خرید تقلبی کمک کند.

جمع بندی

انگشتر فیروزه یکی از گونه‌های معروف انگشتر است که در برخی از منابع دارای خواص متعددی بر روح هستند. انگشتر فیروزه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و به دفاع از بدن در برابر بیماری‌های مختلف کمک کند.

برخی منابع معتقدند که مصرف انگشتر فیروزه می‌تواند به کاهش استرس و کمک کند و همچنین می‌تواند به تقویت سلامت مغز و بهبود عملکرد آن کمک کند.

 

نکات تشخیص اصل بودن فیروزه

 

در واقع انگشتر فیروزه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و در مقابله با بیماری‌های مختلف پزشکی باشد. با این حال، باید توجه داشته باشیم که از انگشتر در طب سنتی و روایات معاصر باید نظر یک متخصص صورت گیرد تا از این ماده برای درمان بیماری مناسب  مطمئن شود.

انگشتر می‌تواند دارای خواص معدنی قوی باشد، اما ممکن است اثرات جانبی ناشی از استفاده از آن داشته باشد. بنابراین، با استفاده از انگشتر برای درمان بیماری‌ها، باید با یک متخصص مشورت کرد و از این که این ماده برای شما مناسب باشد یا مطمئن باشید اطمینان حاصل کنید.

 

ثبت نظرات
*