فیروزه و تاثیرات مثبت آن بر جسم و روح

 فیروزه و تاثیرات مثبت آن بر جسم و روح

فیروزه یک نوع سنگ معدنی است که به دلیل رنگ آن به نام فیروزه شناخته می‌شود. این سنگ در مناطق مختلف در جهان مانند ایران، تبت، چین، مصر و جنوب غربی آمریکا به دست می‌آید.

فیروزه در مناطقی از کشور منجمله نیشابور، باغو (دامغان)، الله آباد و یخ آباد (کاشمر)، میدوک و چاه فیروزه (شهر بابک) شناسایی و بسته به کیفیت و ارزش اقتصادی آن‌ها می گردند.

فیروزه دارای خواص درمانی  جسمی و روحی فراوانی می باشد و تأثیرات مثبتی برآنها می گذارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد سنگ فیروزه  و تاثیرات مثبت آن بر جسم و روح رابه شما ارائه دهیم. پس همراه ما باشید.


فیروزه 


فیروزه یکی از سنگ های قیمتی است که از قدیم الایام در ایران شناخته شده و در انرژی درمانی و مدیتیشن نیز تقویت کننده چاکرای ۵ می‌دانند.

این سنگ برای درمان‌های بدنی که تحت هجوم ویروس‌ها و بیماری‌ها یا نواحی های آلوده هستند، کمک می‌کند. همچنین برای افزایش اعتماد به نفس و ایجاد شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنگ فیروزه برای اصلاح گردش خون است و جریان خون را در بافت‌های عضلانی زیادتر می‌کند. از خواص دیگر آن می‌توان به کارکرد، رفع بی‌نیازی و دوری فقر، ایجاد فرزند اصلی، استجابت دعا، فتح و پیروزی، دور گرداننده دردها، گشایش سینه، ازدیاد قوت دل، و برآورده شدن حاجات اشاره کرد.

در علم انرژی درمانی و مدیتیشن، فیروزه بر روی چاکرای گلو قرار داده می‌شود تا انگیزه کند و توان شما را برای غلبه بر ساختار پیدا کند و سطح ادراک و هوش و قدرت تمرکز بالا رود.

ایران حداقل ۲۰۰۰ سال است که منبع مهم فیروزه بوده و در معماری ایرانی از فیروزه آبی برای پوشاندن گنبد کاخ‌ها استفاده می‌شود. مهمترین و با کیفیت‌ترین معدن فیروزه در ایران و جهان معدن فیروزه نیشابور می‌باشد.


انواع فیروزه 


سنگ فیروزه یکی از سنگ های آذرین است که در مناطق آتشفشانی و در نزدیکی سطح زمین پیدا می شود. این سنگ با سختی بین 5.5 تا 6 در نتیجه موس تشکیل شده و از آلومینیم، مس، منگنز، است آهن و آب تشکیل شده است.

بهترین نوع فیروزه از سطح زمین می‌شود و بهترین اشکال آن در مناطقی یافت می‌شوند که آب و هوای گرم و خشک دارند. 

فیروزه در رنگی از آبی کمرنگ تا سبز پررنگ قرار دارد. برخی از انواع فیروزه رگه‌هایی دارند که نوعی ناخالصی به‌شمار می‌آید، در حالی که برخی دیگر بافتی کاملاً صاف و یکدست دارند.

مدل‌هایی که هیچ نوع شکستگی یا رگه‌ای در بافت خود ندارند، «فیروزه عجمی» نامیده می‌شوند و قیمت بالاتری نسبت به بقیه مدل‌ها دارند.

به طور کلی، هر چه تراکم کریستال‌های تشکیل‌دهنده سنگ فیروزه بیشتر باشد، قیمت و بهای آن نیز بالاتر می‌رود زیرا نفوذپذیری کمتری دارد و دیرتر تغییر رنگ می‌دهد.

سنگ فیروزه یکی از سنگ‌های قیمتی و محبوب در جهان است که به دلیل رنگ‌های زیبا و متنوع در بازار جواهرات محبوبیت بسیاری دارد. انواع سنگ فیروزه شامل:

 

انواع فیروزه


فیروزه عجمی: این نوع فیروزه فقط در ایران یافت می‌شود و در بین عرب‌ها بسیار محبوب است. فیروزه‌های عجمی می‌تواند دارای رگه‌های طلایی باشد که باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. این نوع فیروزه به دلیل داشتن رگه‌ها در بازار به عنوان عنکبوتی یا اسپایدر شناخته می‌شود.
فیروزه نیشابور: فیروزه نیشابور با ارزش ترین فیروزه دنیا از نظر تجاری شناخته می‌شود. این نوع فیروزه دارای نقاط و رنگهای سیاه در پشت نگین است و رنگ آن آبی یکدست است. فیروزه مرغوب رنگ آبی آسمانی دارد.
فیروزه کرمان و دامغان : این نوع فیروزه نسبت به فیروزه نیشابور و فیروزه تبت یا آمریکا از کیفیت پایین‌تر و ارزش کمتری دارد.


خواص و تأثیرات مثبت فیروزه  بر جسم


سنگ فیروزه یکی از سنگ های قیمتی است که در ایران از قدیم الایام شناخته شده و خواص درمانی فراوانی دارد. این سنگ در روایات و احادیث نیز به ویژه برای جسم توصیه شده است.

برخی از خواص درمانی سنگ فیروزه عبارتند از:


اصلاح گردش خون: سنگ فیروزه برای اصلاح گردش خون است و جریان خون را در بافت‌های عضلانی زیادتر می‌کند.
کمک به عملکرد بدن: سنگ فیروزه به عملکردهای نادرست بدن و غده‌های بدن کمک می‌کند.

دفع نیرو منفی و کمک به ندیدن کابوس: سنگ فیروزه جذب کننده نیروهای مثبت است و نیرو و ارتعاشات منفی، مضر و آشفته را از انسان دور می‌کند.
افزایش اعتماد به نفس: همراه داشتن این سنگ اعتماد به نفس را بالا می‌برد و جرئت لازم برای بیان استدلال‌ها را در ما ایجاد می‌کند.
درمان بیماری‌های ناشی از مصرف مواد غذایی: فیروزه برای درمان بیماری‌هایی که بر اثر مصرف مواد غذایی و تغذیه بد ایجاد می‌کنند، به عنوان آنورکسی بکار می‌رود.


همچنین، سنگ فیروزه در علم انرژی درمانی و مدیتیشن به عنوان تقویت کننده چاکرای 5 شناخته شده است که بر روی گودی گلو قرار دارد و بر روی چاکرای گلو قرار می گیرد، انگیزه و توان شما را برای غلبه بر افزایش می‌یابد.

اگر این سنگ را بر روی چاکرای چشم سوم قرار دهید، سطح ادراک و هوش و تمرکز بالا می‌رود و احساس جذاب مانند محبت، عشق و علاقه به علم و هنر در فرد ایجاد می‌شود.


خواص فیروزه و تاثیرات مثبت بر روح


سنگ فیروزه یکی از سنگ های قیمتی است که خواص متعددی برای درمان روح دارد. این سنگ به عنوان صلح و آرامش شناخته می‌شود و می‌توان برای قدرت عشق و دوستی، صداقت، عقل و حکمت استفاده کرد.

فیروزه مظهر خوش یمنی، آرامش و محافظت در برابر نیروهای منفی است. برای دور کردن انرژی‌های منفی به ویژه چشم زخم از انگشتر و یا گردنبند فیروزه استفاده می‌شود.

این سنگ ما را در برابر حوادث و بلایا  حفظ می‌کند و برای آسان شدن کارها و رونق در کسب و کار از این سنگ استفاده می‌شود.

نیروهای مغناطیسی موجود در فیروزه باعث آرامش و بیدار شدن افراد درونی می‌شوند. از انگشتر فیروزه به استفاده از قلب آرامش می‌دهد و سنگ فیروزه خوف و وحشت را از انسان دور می‌کند.

بعد از دیدن ماه نو به سنگ فیروزه بنگرید، تا برکت و دولت به زندگیتان وارد شود. سنگ فیروزه برای زن باردار مفید و محافظ است و در انسان احساس محبت، عشق، علم و هنر ایجاد می‌کند. انسان را از برق گرفتگی، غرق شدن، نیش جانوران موذی، نظر بد و قتل و کشته شدن محفوظ می‌دارد.

 

خواص فیروزه

 

فیروزه‌ همچنین برای درمان بیماری‌های روانی معالجه‌های روحی و روانی مفید است و برای آرام‌کردن استرس‌های عصبی از بیماران دور می‌کند. در فرهنگ دینی ما، داشتن انگشتری با نگین فیروزه به ویژه برای آقایان توصیه شده است.

برخی از روایات را برای شما آورده ایم: رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) می‌فرماید که هر کس فیروزه را در روز یک بار نگاه کند، پنج بار در بهشت به رویش باز می‌شود. سنگ فیروزه اولین هدیه ای بود که خداوند از طریق جبرئیل به رسول اکرم (ص) درغار حراء داد.
همچنین، سنگ فیروزه برای اصلاح جریان خونی است و جریان خون را هنگام پارگی رباط‌ها و تاندون‌ها، در بافت‌های عضلانی زیادتر می‌کند و بر روی اثرات مثبت، مسمومیت‌های خونی و تأثیر مثبت دارد. همراه داشتن این سنگ اعتماد به نفس را بالا می‌برد و جرئت لازم برای بیان استدلال‌ها را در ما ایجاد می‌کند.


خواص معنوی فیروزه 


خواص معنوی  فیروزه بسیار گسترده  است و در انجام برخی از فعالیت‌های ریسک دار و خطرناک نیز مراقبت از انسان‌ها دارد.

این سنگ دارای خواص منحصر به فردی مانند تقویت نیروهای مثبت، اصلاح گردش خون، درمان بیماری‌های عصبی، کاهش استرس، دفع بلایا، و ضد ویروس و باکتری است.

همچنین، برخی از اعتقادات مرتبط با این سنگ شامل محافظت از کودکان در برابر چشم زخم و بلایا و درمان کبد است. این خواص معنوی و اعتقادی بر اساس تقویت نیروهای مثبت، آرامش و ساطع شدن امواج مثبتی که از سنگ فیروزه ساطع می‌شود، بهبود فرآیند جریان خون را در بدن در پی دارد.

علاوه بر این، سنگ فیروزه در درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌باشند و یا نواحی آلوده‌ای که در سایر بخش‌های بدن وجود دارد، مؤثر است.

این سنگ از سنگ‌های دارای قدمت و ارزش درمانی و معنوی فراوان نزد ایرانیان و دیگر ملت‌ها و تمدن‌های قدیمی و ریشه‌دار می‌باشد و سابقه استفاده از آن به ایران پیش از اسلام بر می‌گردد و در دوران ایران پس از اسلام نیز همچنان ارزش و تقدس خویش را حفظ کرده است .


جمع بندی


همانطور که گفته شد: سنگ فیروزه یکی از سنگ های قیمتی است که از قدیم الایام در ایران شناخته شده است و خواص درمانی فراوانی دارد. این سنگ برای دفع نیروی منفی و کمک به ندیدن کابوس استفاده می‌شود.

همچنین برای درمان جسم و روح مورد استفاده قرار می‌گیرد و در فرهنگ دینی ما در احادیث و روایات مختلف، داشتن انگشتری با نگین فیروزه به ویژه برای آقایان توصیه شده است. سنگ فیروزه برای ایجاد شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده استفاده می‌شود و برای انجام کارهای سخت به آنها نیروی کافی را می‌دهد.

 

خواص معنوی فیروزه

 

همچنین به عملکردهای نادرست و غده‌های بدن کمک می‌کند و برای اصلاح گردش خون مورد نیاز است. سنگ فیروزه به بدنی که تحت درمان بیماری‌ها و درمان‌ها یا نواحی‌های آلوده هستند، کمک می‌کند.

همچنین برای تقویت چشم و درمان بیماری‌های چشمی استفاده می‌شود و برای درمان درد شکم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت، سنگ فیروزه برای گزش حشرات استفاده می‌شود. 

 

ثبت نظرات
*